handdator

Visa fullständig version : Nytt upplägg? Bulkproffs, kika in!


stoffeleijon
2015-05-06, 23:54
Beger mig till gammal hederlig mark och rådfrågar er här på kolozzeum!

Min situation lyder såhär.
Väger nu för tillfället 84-86kg på mina 177cm, men kämpar som ett svin för att ta mig upp till en vikt runt 90-94kg.. Jag arbetar som snickare så rör mig skapligt mycket. Mina dagar ser exakt ut såhär:

04.30: kliver upp för att ta mig till bussen.
06.00: frukost på jobbet (drickyoghurt/gainer) vet helt ärligt inte vad jag ska släpa med mig till jobbet på morgonen
09.00: matlåda (600-900kcal ) 0.5l mjölk (250kcal)
11.00: matlåda (600-900kcal) 0.5l mjölk (250kcal)
13.30: mellanmål, ofta drickyoghurt, lite nötter eller något liknande.
16.00: mellanmål innan gymmet som ofta består av 50g kollisar och en gainer på 350kcal.
19.45: bussen hem med en proteinshake.
20.45 hemma och fixar matlådor tills morgondagen, inte alltid jag fixar en riktig måltid. Brukar kunna äta en tallrik fil med havrefras och en gainer till. Sen tar jag jag casein och går och sover.

Nu till poängen..
Ligger ju antagligen på energibalas eftersom vikten ej ökar.. för jag hinner ju inte kasta in flera måltider, men kan ju däremot ändra på dom. Har ni nå knep jag kan kasta in? Vad äter ni för sorts mat under bulk? Vad skulle ni göra i min sits? Gör allt för att nå dom där 90-94kg men vet ej vad jag ska ändra för att uppnå de
.

(Är ingen höjdare på att förklara men):smash:

Klein
2015-05-07, 00:02
Vad är din avsikt med att väga 90-94kg? Självändamål eller är det till någon nytta i en idrott du sysslar med? Från ditt utgångsläge så kommer du inte att lägga på dig några muskler av en bulk. Du kommer bara att bli fet.

stoffeleijon
2015-05-07, 04:09
Vill bygga ut min ram, vill bli större helt enkelt.