handdator

Visa fullständig version : Träningsinaktivitet = smärta


Pejn
2015-05-06, 23:37
Tjenare!

Tänkte höra med er om ni har en aning om varför jag har så ont överallt nu när jag inte tränar längre (vi behöver inte gå in på varför träningen upphört)

har styrketränat sen jag var 19år och är idag 25 (inte tränat på 6månader)

jag har aldrig haft så ont i kroppen som jag har nu, framsida axel, sida axel, triceps, handleder, ländryggen, baksida lår.

frågan är nu varför har jag så ont? är enda sättet att börja träna igen?

ställe jag har ont på har under flera år varit under tungbelastning och det har säkert nått med det att göra.

Hjälp mig med detta är ni snälla.

THX

therunningman
2015-05-07, 06:46
Om du har väldigt ont och haft det en längre tidsperiod tycker jag du ska gå och kolla upp det. Har det bara suttit i ett kort tag kan det ju vara en infektion/influensa eller liknande som påverkar kroppen. Då kan du avvakta lite om du vill och se om det går över om ett tag.

Dock hoppas jag inte att du är helt inaktiv och bara sitter ned hela dagarna utan att du har någon form av aktivitet eller vardagsmotion i ditt liv. Annars bör du ju införa det för kroppen mår inte bra av att vara helt passiv. Varken fysiskt eller psykiskt.

Om det är så att du sitter/ligger 24/7 kan du ha svaret där. Upp och gå en kort sväng - - minst - - en gång timmen (sömnen får du gärna ligga i lugn o ro :). Två-tre gånger gånger om dagen tar du lite längre turer.

Är du allergisk mot något förresten? Vet inte vad som är i luften nu men sånt kan också sätta sig i kroppen.