handdator

Visa fullständig version : Ert bästa upplägg (fokus på styrka) under diet?


Gober
2015-05-06, 09:05
Tänkte bli lite smalare runt buken. Lite intresserad av upplägg i syfte att behålla så mycket styrka det går. Har kört lite olika upplägg under tidigare dieter som funkat helt okej. Just nu kör jag halvkropp, ben/överkropp, ibland kör jag pressar och rygg/biceps på två separata pass.

Det enda krav jag har är att jag vill köra bänk och böj minst 2ggr i veckan, gärna 3ggr. Som jag kör nu lägger jag alltid huvudövningen först, tex böj 5 set med rep mellan 2-5. Därefter kör jag lite myosets på kompletterande övningar. Tycker det funkar ganska fint, men det finns kanske något färdigt och mer strukturerat upplägg någon kan tipsa om?

Bossebäver
2015-05-07, 11:42
Jag kör 3x5 med rejäla vilotider på de "komplexa" övningarna (bänk, chinups m vikt, knäböj, militärpress och lite som jag känner för på rodd, mage och biceps.

Styrkan kryper sakta uppåt trots ola vlcd och extrem karatefylla varje helg^^

pazzion
2015-05-07, 14:26
Jag har valt att släppa alla övningar förutom basövningarna, så under vårens deff (-9 kg med startvikt på 93 kg) har jag kört 3x5 i alla övningar förutom marklyft där jag kört 1x5.

Pass 1: knäböj och militärpress,

Pass 2: bänkpress och viktade dips (detta är väl iofs ingen basövning),

Pass 3: marklyft och viktade chins.
Jag har behållit eller ökat i alla övningar trots viktnedgången. Det krävs dock ordentligt med vila mellan seten, så ett pass tar fortfarande drygt en timme.

För att böja och bänka två till tre gånger i veckan skulle jag kolla på Mark Rippetoes Starting Strength-upplägg, och fundera på att hålla upplägget helt basic utan tilläggsövningar.