handdator

Visa fullständig version : Muskelryckningar?


nordlander
2004-04-06, 14:12
Hur blir man av med muskelryckningar. Det rycker på sidan av näsan hela tiden. J*vligt roligt när man ska sitta och försöka göra klart sitt projektarbete...

maximuscle
2004-04-06, 14:17
haha....brukar få så vid ögonbrynet ibland och även på andra ställen men det brukar gå över efter ett litet tag...:D

Slayerized
2004-04-06, 14:40
Jag brukar få muskelryckningar i underarmen och i låren. Om det stör mig, så löser jag det genom att spänna armen, eller benet, ett tag så försvinner det. Kanske inte lika lätt då det gäller näsan ;)

nordlander
2004-04-06, 17:19
Jag har haft det i 2 dagar nu...vette fan vad det kommer ifrån.

Allan
2004-04-06, 17:21
Flyttas till ett mer faktainriktat forum

allan

CoC
2004-04-07, 16:49
Originally posted by nordlander
Jag har haft det i 2 dagar nu...vette fan vad det kommer ifrån.

Jag brukade få sånt när jag drack mycket lättmjölk. Försvann efter ett par tre veckor när jag bytte till vanlig mjölk. Vill minnas att det är A-vitaminet som är boven. Som enda land i världen (i stort sett) sätter man till A+D vitaminer i lättmjölk i Sverige. Kunsumerar man flera liter om dagen blir koncentrationerna av A-vitaminet så hög att det påverkar kalcium-nivån i blodet negativt. Låg halt av kalcium ger sk ticks eller ryckningar, ofta i ansiktsmusklerna. Som sagt prova att byta ut mjölk med tillsatt A-vitamin.

nordlander
2004-04-07, 17:16
Jag dricker väldigt mycket mjölk men bara mellanmjölk.

CoC
2004-04-08, 17:11
Mellanmjölk är vanligen berikad med A+D den också.

kharon
2004-04-08, 17:46
<intresseklubben>
Jag brukar även få ryckningar, överallt på kroppen kan de komma...

Jag brukar känna mig som en ko då det börjar rycka i ryggen t.ex. Kossor (och andra djur) kan ju skaka på "huden", t.ex. om flugor eller andra kryp sätter sig där och blir irriterande!
</intresseklubben>

Herkulez
2004-04-08, 17:52
När jag är allergisk å känner av så brukar det börja rycka i ena näsborren, kan det vara det?

KNAS
2004-04-08, 18:34
Muskelryckningar eller sk. tics kan visa sig av en mängd olika anledningar. Man kan i regel ringa in orsaksområdena till att vara psykologiska. Stress, ångest och övriga mindre psykologiska åkommor kan vara roten till problemet. Även koffeinförgiftning, trötthet, tourrettes syndrom samt vissa nevrologiska sjukdomar kan orsaka muskelryckningar. Du verkar aningen stressad i projektskrivandet och frustrationen över dina muskelryckningar gör det inte bättre. Försök att slappna av, pausa eller kila iväg och träna så ska du se att muskelryckningarna försvinner inom en till tolv månader. Eller så biter du ihop och tar det som en man under den stressiga perioden ;).

better__bodies
2004-04-09, 13:29
Om du exempel får i armen så kan man sträcka ut det så försvinner det.

så klura ut det hur du ska gör det med din näsa, kanske kan du dra i den så försvinner det.