handdator

Visa fullständig version : Bieffekter/potensen


Björn S
2004-04-06, 13:35
Okej, tack för intresse :thumbup:

Följande brukas dagligen:
ALA
Omega 3
CLA
Äpplecider
*Multivitamin
Glutamin
Protein

*Innehåller vitaminer, mineraler, örter, bioflavonoider, avgiftande aminosyror, frukter och grönsaker: Innehåller vitaminerna A, C, D, E, B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12, beta karoten, biotin, PABA, kolin, inositol & kalcium, magnesium, potassium, zink, mangan, jod, krom, selen, koppar, molybden, vanadium, bor, spårämnen & cystein, NAC, metionin och glutamin syra & lutein, lycopen, zeaxantin, proantrocyanider (röda druvor), OPC - tallbarksextrakt , blåbär, vitlök, grönt te extrakt, kornjuice, kvickrot, broccoli, spirulina, klorella, grön papaya extrakt, rov extrakt, äppel pektin, bromelain, nypon, citron bioflavonoider, rutin, hesperidin, spenat, morötter, selleri, aprikoser, tranbär, druvor och ananas. Lågallergen; Innehåller INTE järn, jäst, vete, majs, socker, salt, mjölksocker, färgämnen, konserveringsämnen eller smaktillsatser.

Jag har den senaste tiden märkt att potensen varigt lite seg :em: Någon som kan säga mig om detta kan bero på något av tillskotten, detta är ingen höjdare precis. Och det är ju en möjlighet att jag har tillskotten att skylla på.
Någon som har någon liten effarenhet kan ju gärna PM'a såfall, det är ju ingen höjdare att snacka om "polaren" så värst offentligt :em: Men allting är välkommet, ni kanske tom vet något annat forum där man kan snacka mer om detta eller så...

Tack tack:confused:

LunaSpice
2004-04-06, 14:11
Jag ser inget som skulle ha den påverkan på potensen...snarare tvärtom. Både zink och E-vitamin höjer testosteronet och det i sin tur är viktigt vid erektion.

Hur mkt tränar du? Hur har du det för övrigt med jobb/plugg, släkt, vänner, flickvän etc? Är det ngt som du skulle tänka dig stressar dig? Medvetet eller omedvetet?

Den autonoma delen av nervsystemet är uppdelad i 2 delar. En sk. sympatisk del och en parasympatisk del. Den sympatiska delen gör oss redo för flykt, för att slåss, eller fysisk aktivitet. Den vidgar luftrören, ökar blodgenomströmning till musklerna, ökar hjärtfrekvens, minskar tarmrörelser etc. Den parasympatiska delen fungerar tvärtom. Den minskar blodtillförsel till muskler, ökar tarmrörelser, ökar upptaget av näringsämnen från magtarmkanalen, kontraherar luftrören mm. Det är även denna del som sköter erektionen (bl.a. därför man får erektion under natten). Om man är stressad på ngt sätt, medvetet eller omedvetet, så kommer den sympatiska delen att ha övertaget vilket trycker ned den parasympatiska delen och erektionsproblem kan uppstå. Stress kan likväl vara ngt man grubblar över, problem i plugget eller för mkt träning.

Det kan vara en möjlighet till dina problem...

bigmcgee
2004-04-06, 14:20
Jag har iofs inte haft några problem med potensen. :em: Men däremot kan sexlusten vara totalt i botten om jag kört ett hårt kvällspass. Speciellt om jag kört ben. Då är jag inte alls intresserad av sex eller något dylikt. :(

Björn S
2004-04-06, 14:25
Originally posted by LunaSpice
Jag ser inget som skulle ha den påverkan på potensen...snarare tvärtom. Både zink och E-vitamin höjer testosteronet och det i sin tur är viktigt vid erektion.

Hur mkt tränar du? Hur har du det för övrigt med jobb/plugg, släkt, vänner, flickvän etc? Är det ngt som du skulle tänka dig stressar dig? Medvetet eller omedvetet?

Den autonoma delen av nervsystemet är uppdelad i 2 delar. En sk. sympatisk del och en parasympatisk del. Den sympatiska delen gör oss redo för flykt, för att slåss, eller fysisk aktivitet. Den vidgar luftrören, ökar blodgenomströmning till musklerna, ökar hjärtfrekvens, minskar tarmrörelser etc. Den parasympatiska delen fungerar tvärtom. Den minskar blodtillförsel till muskler, ökar tarmrörelser, ökar upptaget av näringsämnen från magtarmkanalen, kontraherar luftrören mm. Det är även denna del som sköter erektionen (bl.a. därför man får erektion under natten). Om man är stressad på ngt sätt, medvetet eller omedvetet, så kommer den sympatiska delen att ha övertaget vilket trycker ned den parasympatiska delen och erektionsproblem kan uppstå. Stress kan likväl vara ngt man grubblar över, problem i plugget eller för mkt träning.

Det kan vara en möjlighet till dina problem...

Jag antar att man kan påst att jag har en sjukt hög prestationsångest i samband med en hel del problem.
Det mesta har gått segt den senaste tiden, träning, plugg och allt annat i allmänheten, jag tror det kan ha med någon omedvetem stress att göra precis som du säger. Anledningen till att jag kom på potensproblemen nu var att jag fått en brud på g.. och då kom jag att tänka på hur aslänge sedan det var jag "rensade poolen".
Stress och problem lär vara anledningen precis som du säger!
Det svåra blir nu att luska ut vad som kan rätta till detta.

Tack för dina ord! Jag skall ge mig på en funderare om det hela och försöka finna något sätt att analysera vad som kan störa mig i dagsläget! Tror det är några omedvetna saker som internerar mig mentalt.

Åter igen tack!

LunaSpice
2004-04-06, 15:38
Att du har träffat en tjej och redan innan har prestationsproblem (inte nödvändigtvis inom sexualiteten) kan också bidra till bekymmer. Det kan man kan försöka göra är att inte koncentrera sig så mkt på ens egen roll utan, att tillfredställa tjejen utan mer på att det är ett samspel mellan två personer...ingen tävling. Så fort du släpper på prestationen så kommer mkt av stressen att lägga sig och problemet kommer då att lösa sig själv....

aliquis
2004-04-07, 09:46
Originally posted by Feeble
*Innehåller vitaminer, mineraler, örter, bioflavonoider, avgiftande aminosyror, frukter och grönsaker: Innehåller vitaminerna A, C, D, E, B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12, beta karoten, biotin, PABA, kolin, inositol & kalcium, magnesium, potassium, zink, mangan, jod, krom, selen, koppar, molybden, vanadium, bor, spårämnen & cystein, NAC, metionin och glutamin syra & lutein, lycopen, zeaxantin, proantrocyanider (röda druvor), OPC - tallbarksextrakt , blåbär, vitlök, grönt te extrakt, kornjuice, kvickrot, broccoli, spirulina, klorella, grön papaya extrakt, rov extrakt, äppel pektin, bromelain, nypon, citron bioflavonoider, rutin, hesperidin, spenat, morötter, selleri, aprikoser, tranbär, druvor och ananas. Lågallergen; Innehåller INTE järn, jäst, vete, majs, socker, salt, mjölksocker, färgämnen, konserveringsämnen eller smaktillsatser.

Vad e det för multivitamin?

Vad gäller flickan får du väl ta det lugnt och se hur det går senare eller något, verkar säkert bara seriösare och vettigare ändå så varför inte =)

Wilson
2004-04-08, 01:08
tror det bara är stress eller kanske nervösitet.

bubbe
2004-04-08, 12:33
Fasiken, när jag har kört rejält och pepprat med
kreatin, protein och kolhydrater så känner jag
mig på topp.

Tycker man känner sig som arton igen på
hugget och redo. Vet inte om det är endorfin eller
testosteron som påverkar mitt sinnelag vid
dom tillfällen, men själva känslan brukar sitta i
hela kvällen (till min tjejs förtret eller förtjusning).

snej
2004-04-08, 14:16
Originally posted by LunaSpice
Jag ser inget som skulle ha den påverkan på potensen...snarare tvärtom. Både zink och E-vitamin höjer testosteronet och det i sin tur är viktigt vid erektion.



AAS kan ju skada potensen, men till en början ökar ju dock potensen och sexlusten istället, pga den ökande testosteronmängden. Skulle det inte kunna finnas ett liknande samband där, eftersom zink och E-vitamin oxå höjer testosteronet? Bara en tanke... Det borde ju dock vara alldeles för små mängder det rör sej om i det fallet.

Björn S
2004-04-08, 14:26
Tackar för svaren,
får ta och vila ut lite nu över helgen, supa till rejält så att jag slipper tänka på allt annat i livet och bara slappna av med tösen.
Lär bero på stressen och pressen som ni säger, har en jävla massa skit med skola, träning, övrig utbildning & en massa annan skit i livet. Men det är sånt man får ta när man håller igång.
Åter igen tack. Jag får lugna ner mig och hoppas på att det löser sig.
Får väl ta å käka lite extra och så :eating:

Haré!

LunaSpice
2004-04-08, 14:43
Originally posted by snej
Det borde ju dock vara alldeles för små mängder det rör sej om i det fallet.

Exakt...AAS ger abnorma mängder testosteron som gör att cellerna i testiklarna inte hinner med och tillslut upphör den endogena produktionen. E-vitamin är en cofaktor i syntesen av det hormon som STIMULERAR testosteronproduktionen, LH (från hypofysen). Zink minns jag inte riktigt vilken funktion det har dock...möjligen vid syntesen av just testosteron.

Björn S
2004-04-08, 15:03
Skulle någon kunna definiera AAS för mig? Och i vilket samband jag kan få i mig det i så fall..

tackar!


(Edit: Stavfel, skäms!)

aliquis
2004-04-08, 15:44
dom talar steroider, och du får antagligen inte i dig det utan att vara medveten om det :)

Björn S
2004-04-08, 15:46
Originally posted by aliquis
dom talar steroider, och du får antagligen inte i dig det utan att vara medveten om det :)

Oh, okej ;) Bara inte morsan stoppar sånt i maten :-P

Androgena Anabola Steorider då antar jag....
Tänkte bara om det var något annant AAS i just detta sammanhanget :thumbup:

Haré!