handdator

Visa fullständig version : Överätning - kompensera?


Slippy
2015-05-03, 15:09
Hade en jävligt oskön lördag som resulterade med hetsätning deluxe. Slutade runt 9000 kcal[emoji1]. Spontana tanken är att kompensera detta genom att underäta i 2/3 dagar för att förhindra överdriven fettinlagring. Finns det något vettigt i det eller är allt överskott redan inlagrat så jag kan lika gärna fortsätta som vanligt med ett litet överskott?

Sheogorath
2015-05-03, 15:12
På underskott bränner du alltid fett så det kommer fungera till en viss del. Däremot är fettförbränningen begränsad, vilket fettinlagringen i praktiken inte är.

Pretorian
2015-05-03, 15:34
Hade en jävligt skön lördag som resulterade med hetsätning deluxe. Slutade runt 9000 kcal

Justerade lite.

Jag kan inte svara på din fråga men ta det lugnt... ändra inte för mycket bara för att du lyxade till det i helgen. Du kommer få en super träningsvecka.

Slippy
2015-05-03, 15:40
Nu såg jag inte ditt första svar, men jag tar det lugnt. Att jag frågar är för att det kändes självklart att kompensera litet grand, men det som känns självklart är sällan det :-)

R Scarpa27
2015-05-03, 18:41
Justerade lite.

Jag kan inte svara på din fråga men ta det lugnt... ändra inte för mycket bara för att du lyxade till det i helgen. Du kommer få en super träningsvecka.

haha :d

till ts: sprid ut dina kalorier och ät mer och godare varje dag ist.

lördagssvulla är idioti. *popcorn*