handdator

Visa fullständig version : Svårt att memorera saker under deff!?


rippad student
2015-05-03, 10:10
Tjenare!!

Ny här på kolo, har läst detta forum i flera år och har i princip alltid funnit det jag sökt efter och aldrig riktigt behövt skapa ett konto då det verkar som att ni har svar på allt här inne!
Men nu så har jag en fundering som jag inte kan hitta svar på…
Det är nämligen så att jag är en student och går igenom en hård tenta period just nu, samtidigt vill jag deffa bort de sista 3-4kg, men jag har fruktansvärt svårt att memorera saker vid kaloriunderskott och undrar vad det kan bero på och ifall det finns några tips på vad jag kan göra åt detta?

Inzza
2015-05-03, 10:21
Ät tillräckligt för att orka igenom din tentaperiod.. börja med deffen sen när det är klart.
är det värt att vara färdigdeffad två veckor tidigare men att ha två omtentor?

rippad student
2015-05-03, 10:34
Det är ju inte riktigt värt det men problemet är ju att vi inte slutar terminen förens tidigast i slutet av juni, känns som att sommaren princip är över när jag kommer hem och inte har tid att förlora dom sista kilorna för dom tar så extremt lång tid att få bort då jag är en räka på 173cm och 72kg och om jag inte missminner mig så kan jag bara frigöra 70kcal per kg fett så kan bara förlora drygt .6kg per vecka…
Brukar alltid gå upp 1-2kg under denna period, vill inte att de ska ske igen då jag för bara en sommar vill vara perfekt rippad och inte vara så dallrig som jag alltid blir precis innan sommaren för att ”jag bara fokuserar på studierna och inte kan tänka på vad jag stoppar i mig”.

Sverker
2015-05-03, 11:15
Jag tror att du har lite energi, sk lågt blodsocker, och är rastlös i kroppen. Svårt att koncentrera dig på uppgiften.

Antingen äter du mer eller så pluggar du när du är mätt och belåten.

rippad student
2015-05-03, 11:44