handdator

Visa fullständig version : Vad finns det på F24S tjejavdelningar?


Depzon
2015-04-30, 13:35
Som kille får man ju inte vara där, så jag får ta och fråga. Vore intressant att veta hur det är utrustningsmässigt inne på Fitness24Sevens tjejavdelningar, jämfört med den allmänna avdelningen.

Dezen
2015-04-30, 13:38
Där jag kikade in hade dom typ samma som allmänna avdelningen, plus två maskiner för rumpan. Däremot så är det inte lika tunga vikter eller samma antal av någonting. vikter att hänga på stängerna fanns inte där inne.

ceejay
2015-04-30, 13:44
Jag tror det finns soffor där de kan diskutera snoppar och hur bra killar är i sängen, med sina väninnor.

edit: Svenskan är god. Soffor där de kan sitta* givetvis.

Chrbo
2015-04-30, 13:45
Jag tror det finns soffor där de kan diskutera snoppar och hur bra killar är i sängen, med sina väninnor.

Låter inte helt otroligt.

rooz
2015-04-30, 13:48
Vanliga maskiner, mest för underkroppen. Silverhantlar och yogabollar.

Samt stora affischer på Slarti i speedos.

Depzon
2015-04-30, 13:51
Där jag kikade in hade dom typ samma som allmänna avdelningen, plus två maskiner för rumpan. Däremot så är det inte lika tunga vikter eller samma antal av någonting. vikter att hänga på stängerna fanns inte där inne.

Då antar jag att det inte heller fanns tomma stänger :)

Min teori var att det skulle vara väldigt sparsmakat med utrustning och att en seriös tränare skulle göra bättre i att vara på allmänna avdelningen, men då låter det ju som att man kan få till stånd vettig träning där inne (om man inte är tyngdlyfterska).

Depzon
2015-04-30, 13:52
Jag ser många tjejer som endast verkar vistas inne på tjejavdelningen. Har alltid funderat på om de egentligen skulle vilja använda grejerna ute i allmänna, men att de hatar killblickar så pass mycket att det är värt att offra lite form.

Dezen
2015-04-30, 13:53
Då antar jag att det inte heller fanns tomma stänger :)

Min teori var att det skulle vara väldigt sparsmakat med utrustning och att en seriös tränare skulle göra bättre i att vara på allmänna avdelningen, men då låter det ju som att man kan få till stånd vettig träning där inne (om man inte är tyngdlyfterska).

Fanns en liten böjställning med en tom stång på 10kg. Däremot var det en konstig stång som man nog knappt fick plats med två viktskivor per sida, om dom nu hade haft tillgång till det där inne. :)

Depzon
2015-04-30, 14:04
Dezen: Ok, kanske en sån 12-kilosstång som dom även har i allmänna utrymmet på en del f24s, som ser ut att vara lång som fan på själva greppdelen, men sen när det kommer till viktdelen så är det avsnoppat efter typ 15 cm, så att det känns som att vikterna ska ramla av när som helst!

Depzon
2015-04-30, 14:09
Det är blipplås in till tjejavdelningen och även blipplås in till tjejernas omklädningsrum, vilket det inte är till killarnas. På F24S ska man kunna känna sig helt avskärmad från detta fruktansvärda kön kallat män! :)

Asdf
2015-04-30, 14:16
Har alltid undrat varför tjejgym finns. Går tjejer in dit för att det är bättre luft/mer utrymme?

Blaine
2015-04-30, 14:17
Är detta något "secret society"?

Bärsärk
2015-04-30, 14:24
varför måste det finnas tjejavdelning överhuvudtaget? är det den utbredda sexismen som skrämmer folk?

awesomooo
2015-04-30, 14:58
Det är bara ett enda stort tupperware party på tjejavdelningen

O_Wao
2015-04-30, 15:00
På Actics tjejavdelning på gymet jag tränade fanns en böjbur med vanlig stång och fria vikter, bänkrack med vanlig stång och fria vikter, diverse hantlar och en cableross och lite annat smått och gott. Det enda som inte riktigt höll måttet var hantelutbudet. Skönt att slippa trängas då det jag gillade att använda därinne sällan var upptaget, medan resten av gymmet kunde vara ganska trångt.

StarkaUlf
2015-04-30, 15:01
Har dom en avdelning för oss svaga också? :)

Bärsärk
2015-04-30, 15:12
Har dom en avdelning för oss svaga också? :)

jag kan tänka mig att avdelningen är till för de som precis börjat och inte lyfter så mycket, dom vill inte vara bland de större grabbarna som för oväsen och håller på.

men då skulle det vara för både tjejer och killar eftersom de finns lika många killar som lider av komplex som tjejer.

filmjölk
2015-04-30, 15:30
Jag föreställer mig att ett fullpackat gym, fyllt med mestadels muskulösa män som grymtar och lyfter tunga vikter kan uppfattas som en otrygg miljö. Dessutom slipper man kanske även en del konkurrensbeteende från andra tjejer när män inte är närvarande. Därför finns tjejgym/tjejavdelningar på gym.

Vad som finns i dessa tjejgym är ju givetvis en gåta av samma dignitet som vad tjejer gör när de går på toaletten tillsammans, eller vad som diskuterades i högstadieklassrummet när alla killar var tvungna att gå ut.

jenni
2015-04-30, 15:34
Ungefär detsamma som i övriga gymmet +någon extra benmaskin

jenni
2015-04-30, 15:35
varför måste det finnas tjejavdelning överhuvudtaget? är det den utbredda sexismen som skrämmer folk?

För att man ska kunna få träna ifred

alphahanen2
2015-04-30, 15:41
Borde finnas killavdelning när vi ändå är igång.


Då hade det blivit fart i kvällsblaskorna, då små liven.

Depzon
2015-04-30, 15:52
Har sett väldigt lite raggning förekomma på gym.

jenni
2015-04-30, 15:57
Har sett väldigt lite raggning förekomma på gym.

Vilket gym handlar det om då?

filmjölk
2015-04-30, 16:15
Har sett väldigt lite raggning förekomma på gym.

Jag har sett väldigt mycket av det.

Låt mig måla upp en bild för dig: Du börjar på ett nytt gym, de flesta som tränar där är två meter långa, svettiga, grymtande, urstarka, biffiga muskulösa bögar som hade kunnat bryta dig som om du vore en tändsticka.

Varje gång du är där tittar de lystet på dig, bögarna nästan tävlar om att få vara den som konstant skall ge dig råd och tips, och du blir utbjuden och frågad efter telefonnummer eller dyl. varje gång du tränar.

Eller varför inte en annan bild: Det finns fullt av hejdlöst snygga tjejer på gymmet där du tränar. Du och tre andra killar tränar bland alla dessa brudar. Alla dessa hejdlöst snygga brudarna är väldigt intresserade av de tre andra killarna på gymmet, de flirtar med dem, ger dem uppmärksamhet, passar dem i bänkpressen och de verkar ha väldigt trevligt.

Du vill väldigt gärna vara en del i det här trevliga och också ha en massa söta tjejer som flirtar med dig, men du är som luft för dem. De andra killarna är högintressanta men du existerar inte. Ingen tittar åt dig, ingen ler åt dig och ingen hälsar på dig. du är ju givetvis där för att träna, men det hade ju vart kul att få bli sedd av tjejerna iaf ibland, men det blir du inte. Fan, det var roligare på förra gymmet där det bara var killar då slapp du iaf. bli konstant påmind om att du är oattraktiv för där fanns det ingen att vara attraktiv för.

GaindalfTheWhey
2015-04-30, 16:19
Borde finnas killavdelning när vi ändå är igång.


Då hade det blivit fart i kvällsblaskorna, då små liven.

Du menar resten av gymmet.

Bärsärk
2015-04-30, 16:20
Jag föreställer mig att ett fullpackat gym, fyllt med mestadels muskulösa män som grymtar och lyfter tunga vikter kan uppfattas som en otrygg miljö. Dessutom slipper man kanske även en del konkurrensbeteende från andra tjejer när män inte är närvarande. Därför finns tjejgym/tjejavdelningar på gym.

Vad som finns i dessa tjejgym är ju givetvis en gåta av samma dignitet som vad tjejer gör när de går på toaletten tillsammans, eller vad som diskuterades i högstadieklassrummet när alla killar var tvungna att gå ut.

men då borde det finnas killavdelning med, eftersom det där är en minst lika otrygg miljö för en spinkig kille.

det som behövs i så fall är inte en tjej/kill avdelningdel, utan en nybörjaravdelning.

jenni
2015-04-30, 16:26
men då borde det finnas killavdelning med, eftersom det där är en minst lika otrygg miljö för en spinkig kille.

det som behövs i så fall är inte en tjej/kill avdelningdel, utan en nybörjaravdelning.

Vi ska kanske anmana uppdelningen de har i strikta muslimska länder?

filmjölk
2015-04-30, 16:28
men då borde det finnas killavdelning med, eftersom det där är en minst lika otrygg miljö för en spinkig kille.

det som behövs i så fall är inte en tjej/kill avdelningdel, utan en nybörjaravdelning.

Ja kanske det, men gymägare kan inte tillgodose allas behov av anpassad träningsyta och vad svaga män känner eller tycker bryr sig ingen om, därför väljer man att prioritera kvinnors önskemål.

4623
2015-04-30, 16:38
Jag fråga varför tjejerna hade ett eget område på Actic jag träna förut. De sa att det inte var någon tjejavdelning, utan lättare vikter. Så jag träna där ibland.

Olegh
2015-04-30, 17:04
För att man ska kunna få träna ifred

Skulle träna betydligt oftare om jag fick träna ifred.

R Scarpa27
2015-04-30, 21:25
klä ut dig och dra och kika live. lite smink och 2 ballonger fixar det mesta...

sen undrar jag... tjejavdelning??? finns det killavdelning? och får tjejerna vistas utanför tjejavdelningen?
obs ingen aning då jag kör på mindre gym.

Jockefoten
2015-04-30, 21:37
Tränade under en kort period på ett F24S-gym. En gång när jag var ensam så byggde jag en stege av bänkar och viktskivor för att kunna kika in på tjejavdelningen. Väl uppe på stegen så lyckades jag kika in i tjejgymmet. Där inne stod en tjej och glodde tillbaka och undrade vad fan jag höll på med.
Mindre stolt period i mitt liv.

Depzon
2015-04-30, 23:24
jenni & filmjölk: Har besökt 50-100 olika gym varav 10-15 regelbundet, kedjor som NW, Friskis, F24S, lokala gym, kommunala gym. Inte överdrivet mycket tid på de allra modernaste innegymmen men under några år var ett stort NW mitt huvudsakliga gym. Där tycker jag man borde sett en del raggning, men icke. Eller så var det en andra natur för raggarna, så att det såg ut som att de redan kände tjejerna eller var där i maskopi med dem.

Om tjejer vill vara i fred så skulle de också kunna testa gå till något lite mindre hippt gym, t.ex. kommunalt gym där det mest är tanter och farbröder och gummigolv. Men där ser man nästan aldrig någon tjej. Det är som att det inte kan finnas tjejer där det är lite avsides, lite anspråkslöst osv :/

Depzon
2015-04-30, 23:27
R Scarpa27: Jo, de får vara utanför tjejgymmet. Nej, det finns ingen killavdelning. På ett Friskis & Svettis jag var på så fanns det gemensam bastu! Kan dock tänka mig att det under deras existens aldrig suttit någon tjej där inne :)

Jockefoten: Haha. Strongt gjort ändå!

Sniggel
2015-04-30, 23:33
Vi ska kanske anmana uppdelningen de har i strikta muslimska länder?

Ja varför inte? "You started it" genom att bygga upp en bild av att ni inte känner er trygga kring män.
(Inte du personligen men "den kvinnliga rörelsen" som säger sig jobba för ett mer jämlikt samhälle).

Skulle vara najs med lite ställen där män kan samlas och diskutera hur vi bäst förtrycker kvinnor. Vi får aldrig chans till det nu för tiden eftersom kvinnor hela tiden ska in och nosa i våra liv ^^

fortfarande på kiv-humör

jenni
2015-04-30, 23:54
jenni & filmjölk: Har besökt 50-100 olika gym varav 10-15 regelbundet, kedjor som NW, Friskis, F24S, lokala gym, kommunala gym. Inte överdrivet mycket tid på de allra modernaste innegymmen men under några år var ett stort NW mitt huvudsakliga gym. Där tycker jag man borde sett en del raggning, men icke. Eller så var det en andra natur för raggarna, så att det såg ut som att de redan kände tjejerna eller var där i maskopi med dem.

Om tjejer vill vara i fred så skulle de också kunna testa gå till något lite mindre hippt gym, t.ex. kommunalt gym där det mest är tanter och farbröder och gummigolv. Men där ser man nästan aldrig någon tjej. Det är som att det inte kan finnas tjejer där det är lite avsides, lite anspråkslöst osv :/

Här i Sthlm?

jenni
2015-04-30, 23:56
Ja varför inte? "You started it" genom att bygga upp en bild av att ni inte känner er trygga kring män.
(Inte du personligen men "den kvinnliga rörelsen" som säger sig jobba för ett mer jämlikt samhälle).

Skulle vara najs med lite ställen där män kan samlas och diskutera hur vi bäst förtrycker kvinnor. Vi får aldrig chans till det nu för tiden eftersom kvinnor hela tiden ska in och nosa i våra liv ^^

fortfarande på kiv-humör
Haha, jag känner mig tryggare kring män än på ett tomt gym, men jag uppskattar inte ha en svans efter mig när jag försöker överleva legday

Bärsärk
2015-05-01, 00:08
det är så sorligt med killar som inte vet att de är en svans heller, tror många bara försöker vara hjälpsamma men vad är skillnaden mellan det och att vara en jobbig jävel som lägger sig i.

Dezen
2015-05-01, 08:54
För min del får tjejerna gärna ha en egen avdelning om dom känner behov av det, men isåfall ska det vara en tilläggskostnad eller eget avtal, som det är nu (iaf på 24/7, om jag förstått rätt) så betalar tjejer och killar lika mycket men tjejerna har tillgång till mer av gymmet. Petitess kanske, men det stör mig lite :)

Depzon
2015-05-01, 11:02
jenni: Har tränat på 7-10 olika gym där men då har det mest varit lokala avsidesgym. Ett par gånger på NW. Det kanske går lite annorlunda till på raggningsfronten om det skulle ligga t.ex. ett SATS mitt på Sergels Torg?

Luca Brasi
2015-05-01, 17:41
Om den typ av tjejer som leker med mobilen och tittar ilsket på folk som låter och svettas när de tränar kunde hålla sig på tjejavdelningen...

Depzon
2015-05-02, 14:34
Många av de här "ultrabrudarna", ni vet dom som man nästan tappar hakan då man ser på gymmet, som har minimala kläder och är snygga och vältränade, de ser man endast på de stora, populära kedjorna. Hur kommer det sig? Med tanke på att de uppenbarligen tränar väldigt ordentligt och förmodligen bloggar om träning och sånt, så borde ju träningen ligga i fokus. Då borde de kunna välja nåt lite lugnare gym där man får fokusera mer på träningen osv :)

GaindalfTheWhey
2015-05-02, 14:37
Många av de här "ultrabrudarna", ni vet dom som man nästan tappar hakan då man ser på gymmet, som har minimala kläder och är snygga och vältränade, de ser man endast på de stora, populära kedjorna. Hur kommer det sig? Med tanke på att de uppenbarligen tränar väldigt ordentligt och förmodligen bloggar om träning och sånt, så borde ju träningen ligga i fokus. Då borde de kunna välja nåt lite lugnare gym där man får fokusera mer på träningen osv :)

Det handlar nog mest om att ha en inkomst och i den branschen får man det genom att synas.

mangemani
2015-05-03, 13:09
större delen utav tjejerna sminkar upp sig, klär sig i tajta kläder med urringningar som heter duga och vars enda syfte är att visa upp kroppen för folk, är lite halv små flörtiga utav sig och tom ibland raggar för fullt.
inte undra på att det nu finns tjej gym där tjejer ska få slippa att bli raggad på eller uttittad. synd bara att de få tjejer som nu verkligen är där för att till 100% vill träna och inget annat, blir lidande och måste gå på dessa tjejgym om de nu egentligen vill gå på ett normalt.

ButtCoughEXTREME
2015-05-03, 13:45
Haha, jag känner mig tryggare kring män än på ett tomt gym, men jag uppskattar inte ha en svans efter mig när jag försöker överleva legday

Jag tror du har narcissistiska vanföreställningar gmn.

jenni
2015-05-03, 13:51
Jag tror du har narcissistiska vanföreställningar gmn.

Jag önskar att du hade haft rätt. Handlar dock om många fler tjejer än mig, så då spelar det ingen roll hur narcissistisk jag är

jenni
2015-05-03, 13:54
För min del får tjejerna gärna ha en egen avdelning om dom känner behov av det, men isåfall ska det vara en tilläggskostnad eller eget avtal, som det är nu (iaf på 24/7, om jag förstått rätt) så betalar tjejer och killar lika mycket men tjejerna har tillgång till mer av gymmet. Petitess kanske, men det stör mig lite :)

Ingen tilläggskostnad på 24/7 iaf inte i Sthlm

Angel
2015-05-03, 13:59
Jag tycket det är mycket jobbigare att träna inför andra tjejer än killar. De är mest dömande blickar och divighet. Killar brukar dessutom bete sig hyfsat bra på gymmen och bangar aldrig att passa eller plocka vikter.

jenni
2015-05-03, 14:18
Jag tycket det är mycket jobbigare att träna inför andra tjejer än killar. De är mest dömande blickar och divighet. Killar brukar dessutom bete sig hyfsat bra på gymmen och bangar aldrig att passa eller plocka vikter.

Fast så är ju tjejer överallt mot varandra, tyvärr

Angel
2015-05-03, 14:22
Fast så är ju tjejer överallt mot varandra, tyvärr

Det vet jag inte. Gymmet är det enda stället i mitt vardagsliv där jag upplever det.

jenni
2015-05-03, 14:25
Det vet jag inte. Gymmet är det enda stället i mitt vardagsliv där jag upplever det.

Krogen, din frisör (får reda på så mycket skit om andra så det räcker och blir över) plugget (pluggar konst, tjejerna i min klass är rätt få men iaf)
Sthlm i övrigt....
Egentligen är tjejerna på gymmet väldigt hjälpsamma

Angel
2015-05-03, 14:52
Jag går knappt på krogen. Min frisör skvallrar inte (byt frisör) och jag pluggar på distans :)

missL
2015-05-03, 18:58
Jag önskar att du hade haft rätt. Handlar dock om många fler tjejer än mig, så då spelar det ingen roll hur narcissistisk jag är

Kan man få se en bild på miss Jenni?;)

Nordenator
2015-05-03, 19:11
Jag har egentligen ingenting emot att tjejerna har en plats där de får vara för sig själva. Om det känns mer tryggt och det får mer folk att träna är det givetvis bra. Det jag inte tycker om är att jag subventionerar liknande med mitt medlemskap. Tränade en kort vända på F24S. I ett litet skitgym med ett omklädningsrum stort som en toalett har de fortfarande utrymmet att bygga två gym uppenbarligen. Starta F24S Women och låt de som vill träna där träna där. Lär inte bli billigt, men det verkar finnas efterfrågan i alla fall. Nu var det kanske inte primärt därför jag slutade på F24S (utan det var för att det var ett skitgym), men det känns lite som att betala för gruppaktiviteter jag inte kan boka.

jenni
2015-05-03, 19:25
Kan man få se en bild på miss Jenni?;)

show me yours i'll show you mine:naughty:

PS: avatarbilden är ju real annars

missL
2015-05-03, 19:30
show me yours i'll show you mine:naughty:

PS: avatarbilden är ju real annars

Men din avatar är ju suddig :-(

jenni
2015-05-03, 19:33
Men din avatar är ju suddig :-(

Din avatar är ju tecknad ;)
Finns annars på insta

missL
2015-05-03, 19:37
Din avatar är ju tecknad ;)
Finns annars på insta

Jaha haha har ej insta så kan ej så många bilder ;p dom var suddiga också men skitsamma haha ^^

jenni
2015-05-03, 19:47
Jaha haha har ej insta så kan ej så många bilder ;p dom var suddiga också men skitsamma haha ^^

Nä, på insta är de inte suddiga, vardagsuniform:
http://instagram.com/p/u5wRA9KURO/

missL
2015-05-03, 19:52
Nä, på insta är de inte suddiga, vardagsuniform:
http://instagram.com/p/u5wRA9KURO/

Haha man ser knappt ansiktet! En tydlig bild menade jag men det är lugnt ;p hehe nice outfit;)