handdator

Visa fullständig version : Trådlösa träningshörlurar


sp123ltd1
2015-04-29, 10:43
Hej!

Jag har tröttnat på att behöva ha mobilen på armen och sladdar som är i vägen när jag tränar. Så jag har börjat leta efter ett par trådlösa in-ear lurar som jag kan använda istället. Dock tycker jag det är svårt att hitta några bra recensioner på produkterna så tänkte fråga vad ni använder här inne? Pris får gärna vara under 1000kr men inget måste.

vicarious
2015-04-29, 10:50
Finns trådar, prova sök.

Jag kör med Sony SBH 80 (in-ear). Jag är nöjd, enda problemet är att de lätt faller ned från nacken om man t ex kör chins eller ibland när man lägger sig på en bänk.

De har även mikrofon så man kan prata i telefon som en handsfree.

Kan byta låt och höja/sänka volym på knappar på sidan (funkar med Spotify) går även svara på inkommande samtal med en knapptryckning.

Edit: tilläggas att jag kör android. Vet inte hur de funkar med iPhone.

BlötSnö
2015-04-29, 11:00
Jag har http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1886735 som är rätt bekvämt, då det finns mic på själva dongeln (eller vad det nu heter) och det går att välja vilka lurar som skall användas.

Termy
2015-04-29, 11:28
Efter tips härifrån skaffade jag ett par Jaybird Bluebuds och har använt dem ett par dagar nu. De sitter som ett smäck. Helnöjd hittills. Det enda som suger är att det enbart finns en usb-laddare till.

sp123ltd1
2015-04-29, 14:29
Finns trådar, prova sök.

Jag kör med Sony SBH 80 (in-ear). Jag är nöjd, enda problemet är att de lätt faller ned från nacken om man t ex kör chins eller ibland när man lägger sig på en bänk.

De har även mikrofon så man kan prata i telefon som en handsfree.

Kan byta låt och höja/sänka volym på knappar på sidan (funkar med Spotify) går även svara på inkommande samtal med en knapptryckning.

Edit: tilläggas att jag kör android. Vet inte hur de funkar med iPhone.
Det var bra pris på dessa men sitter de verkligen kvar i örat om man tex springer med dem? De flesta andra verkar ha någon form av bygel som håller dem på plats?

Jag har http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1886735 som är rätt bekvämt, då det finns mic på själva dongeln (eller vad det nu heter) och det går att välja vilka lurar som skall användas.
Gillar inte den lilla dongeln man måste fästa någon stans men annars så var det ju bra pris på dem!
Efter tips härifrån skaffade jag ett par Jaybird Bluebuds och har använt dem ett par dagar nu. De sitter som ett smäck. Helnöjd hittills. Det enda som suger är att det enbart finns en usb-laddare till.
Har hört mycket gott om dessa men det är väldigt dyra också. Ska försöka hitta några billigare men annars får det nog bli ett par Jaybird!

Tuniz
2015-04-29, 17:15
jag provade jaybirds då jag också hört gott om dom men lämnade tillbaka dom.

Dom är bra dyra så då räknar man med att dom ska funka bra men jag tyckte dom var lite väl stora i öronen (klumpiga / tunga) men det är väl förståerligt då dom inte har någon "central" / "sändare" som man pluggar in hörlurarna i.
Sen fick jag aldrig passformen passa mina öron bra, provade alla storlekar och på alla sätt och när dom väl satt "ok" så blev dom obekväma efter ett tag.

andra "nackdelen" är att du just inte har någon "central" eller något du kan fästa på kroppen så när du inte använder dom så får du hoppas på att dom ligger kvar över nacken. Böjer man sig, lutar sig bakåt eller liknande (jobbar som hantverkare, mycket spring) så är det risk att man tappar ett par lurar för 1500~ utan att veta om det. Jobbigt också när det ringer, då måste man trycka in dom i örat snabbt, vilket kan vara meckigt med "vingarna" för annars ramlar dom ut pga vikten / storleken. Dom är inte bekväma att ha i hela tiden och stänger ute ljud så man tar ut dom när man inte lyssnar på musik / pratar, vilket man gör med alla lurar.


Djälv gick jag tillbaka till mina Sony SBH-50 / 52. blåtand, helt ok ljud, höj och sänkbar, display och funktion att ringa upp folk i samtalslistan + använda som minitelefon utan att ta fram telefonen (gäller SBH52) och dom är även sjukt billiga!

enda nackdelen med dom är att micen är rätt dålig. man får prata rätt högt då folk uppfattar en som långt från telefonen men kanske bara är mitt ex?

Määng
2015-04-29, 18:19
SBH20. Billiga och hyfsat ljud. Har satt sönder/slarvat bort åtta par nu inom två år så jag föredrar billiga.

Kabuto
2015-05-30, 18:49
Jag ska också införskaffa mig ett par trådlösa lurar och behöver tips. Främst ska de användas till styrketräning.

C h r i s
2015-05-30, 20:06
Sbh20, som tidigare nämnt. Kan ju använda egna in-ears till den också. Jaybird Bluebuds x är väl ok men de var inte så bekväma som jag först trodde. Klart sämre ljud än mina Yamaha eph-100 och sedan drygt 8x dyrare än sbh20.

(Har både sbh20 och Bluebuds X)