handdator

Visa fullständig version : Minska i vikt och sömn.


shshrage
2015-04-27, 17:56
Hallå, har i ca 14dagar jobbat 12-14timmar om dagen, och tanken var att gå ner i vikt under denna tid.
Jobbet är ganska fysiskt, jag har sovit mellan 22-04.45 varje dag, så inte allt för lite sömn?
Har halverat alla mina matlådor och ätit sallad istället, ätit minimalt med fika/godis på jobbet, skippat frukost och käkat en liten bit grovt bröd halvvägs till lunch istället, gjort samma med middag och sen bara käkat lite ost+skinka+keso när jag kommit hem.

Ändå har jag stått helt stilla i vikt, och jag har kört på detta i ungefär 3veckor men ätit ganska nyttigt senaste 2månaderna, men ändrade min kost drastiskt för ca 3veckor sen.

Nu är första dagen jag är ledig, jag sover i 11timmar, väger mig senare på dagen.. så visar vågen 1.5kg mindre, detta efter att jag har ätit.. Kan detta ha att göra med sömnen? Att jag sov mycket idag?

Kommer om 1vecka göra om samma sak med jobbet, så får väl fortsätta äta nyttigt under denna tiden.. bör jag förvänta mig att gå ner i vikt då?

*Väger mig alltid nypissad på morgonen, förutom när jag vägde mig idag på -1.5kg.

Cykelcykel
2015-04-27, 19:04
Börja räkna så slipper du gissa

Xtreme-G
2015-04-28, 11:47
Börja räkna så slipper du gissa

Vilket pro tip... Hur räknar man ut sin förbrukning utan att gissa?

Sömnen bör inte påverkar i detta fall tycker jag.