handdator

Visa fullständig version : Vägen till hårdhet. Första Journalen.


eyeaguda
2015-04-27, 15:51
Ålder:25
Längd:189
Vikt:91,5
Startvikt: 147Kg. (cirka 3 år sedan)


Detta kommer bli min första journal och är ett sätt för mig att sluta vara en jävla sopa som byter upplägg en gång i veckan i tron att hitta det bästa.

Har under dom senaste 6 månaderna bytt kostupplägg och träningsschema mest hela tiden och det har resulterat i inprincip ingenting, har blivit lite starkare men vikten har vart ungefär densamma -+1kg.
Ska även passa på under denna Journal att ta tag i mig själv och sluta röka vilket är något jag borde gjort för länge sedan.

Träning
Jag kör ett smått modifierad PHUL, det schemat som jag tyckt vart roligast så det är vad jag kommer köra under denna journal.
Day 1
DB Bench Press 3x5-6 2 Warmup
Incline Bench Press 3x6-8
One Arm DB Row 3x5-6
Barbell Shrug 3x6-8
Overhead Press 3x6-8
C.G Pulldown 3x6-8
Tricep Extension 3x6-8
Incline Bicep Curl 2x6-8

B Day 2
Legpress 4x5 2 warmup
Deadlift 2x5-6 2 warmup
Legcurl 4x6-8
Seated calf raise 4x8-10
Barbell Lunge 2x6
Cable crunch 2x10-15


C Day 3
Benchpress 3x8-10
Bench DB Flyes INC 3x8-10
Barbell Row 3x8-10
Cable Row 3x8-10
DB Lateral Raise 3x8-10
Bicep Z 3x8-12
Tricep Cable 3x8-12
Dips 3x8-10

D Day 4
Legpress 4x8-12 1 Warmup
Barbell Lunge 2x10-12 1 Warmup
Leg Extension 3x8-10
Leg Curl 3x8-10
Seated Calf raise 4x8-10
Calf raise 3x8-10
Cable Crunch 2x10-12

Jag kör inga squats då jag har problem med formen/smärta vid övningen dock tänker jag på bendagar försöka arbeta med låg vikt på formen i mån av tid så jag senare kan köra den övningar! Detta har jag gjort med marklyft och har äntligen kunnat börjat med marklyft som nu är en av mina favoritövningar även fast jag lyfter som en fjolla! Mina siffror är ganska fjolliga överhuvud taget men det hoppas jag kan förbättras sen när jag lägger mig på överskott!


Kost
2400 kcal träningsdagar
1800-1900 kcal vilodagar
Jag trivdes enormt när jag körde peridisk fasta ala leangains så jag kommer hoppa på detta upplägg igen och försöka få det att funka så bra som möjligt, hade småproblem första gången jag provade då jag skiftar mycket natt/dag på mitt jobb men jag tänkte försöka va konsekvent med mitt ätfönster och har förhoppningsvis hittat ett som kan funka oberoende om jag jobbar dag eller natt.
Ätfönster
1400-2200 Detta är dock inte hugget i sten och behöver jag någondag gå utanför då gör jag det, ser bara till och hålla mig till mina kalorier.

Kortsiktiga mål
Tanken är att jag ska deffa ner mig till 86 kilo för att sedan se hur jag ser ut och sedan för första gången lägga mig på ett litet överskott och bygga muskler under en längre tid, har tidigare gjort småförsök till bulk men avslutat då jag vart rädd och lägga på mig fett, detta kommer ifrån att man vart ett vrålfetto utan dess like.

Vi får väl se hur lång tid deffen tar men det egentliga slutmålet är att se så bra ut som möjligt den 1 september, tjejen har sagt att hon ska boka en fotning med en av dom fotografer hon brukar jobba med så jag vill se så bra ut som möjligt inför det!

Om folk har funderingar/tips/tricks, tveka inte bara att fråga/ifrågasätta/hjälpa. Men som sagt detta är ett sätt för mig att bli mer konsekvent med min mat och träning.

Kommer börja journalen patetiskt nog med en vilodag då jag körde ett tungt pass igår, Men imorgon blir det träning och jag längtar!

eyeaguda
2015-04-29, 02:06
Såja, 1 dag av vila klarades galant men vart lite segt då man jobbade natt och inte fick käka efter 10!

Idag vart det gymmande och jag vart påmind varför jag hatar att gå på dagarna, Allt jävla folk överallt.... Allmänt segt gympass fick varken känsla eller hittade orken men tragglade mig igenom i alla fall!

Hantelpress 3x5 32,5kg
Lutande bänk 3x8 55kg
En hands rodd 3x5 35kg
Skivshrug 3x5 110kg
OHP 3x5 50kg
C.G pulldown här fick jag energi och gjorde PB 1x90kg 2x80kg
Tricep extension 3x8 32,5kg
Incline bicep 15kg per hantel.

Idag funkade kosten bättre! Ligger på över 230g protte och ganska precis 2400 kcal!
Nu dags att sova så man kanske hinner gymma laga mat/matlåda inför jobbet imorgon! Phew

eyeaguda
2015-04-29, 13:57
Grin, påtvingad vilodag idag fan också! Blir inringd på jobb precis när ätfönstret ska till och öppnas och bara kasta sig iväg till jobbet! Ingen mat ingenting jävla piss. Skönt man är ledig ett par dagar efter inatt så man kan träna och äta som folk! Fan kanske måste omvärdera LG approachen varje gång jag vill få det att fungera så krånglar mitt jobb med mig! Nåja trevlig kväll grabbs imorrn blir det träning!

hoffmetal
2015-04-29, 23:35
Stark viktnedgång! Detta skall följas.

eyeaguda
2015-08-08, 22:17
Kul, när man väl startar en fettig jävla Journal så händer så jävla mycket i ens liv att det tappas bort i mängden!

På grund av sjukhusbesök och allmänt piss i livet har träningen också fått sig en fet jävla känga! Men nu nalkas hösten med stormsteg och jag tänker ta tag i min journal och min träning och helt bara köra på det jag tidigare bestämt mig för mer eller mindre!

Dagsvikt 93 kg :(
Har precis kommit hem från ett monster överkroppspass hela kroppen skakar och jag sitter här med kvargen och kvider som en liten fjolla.

Positiv sak är att jag har slutat mer eller mindre att jobba natt och kommer kunna köra min periodiska fasta mycket lättare!

Nya tag är det dags för, dags att bevisa att jag kan! Nåja nu är det upp till bevis!

hoffmetal
2015-08-11, 02:22
Härligt att se liv i journalen!

eyeaguda
2015-08-16, 11:53
Haha som vanligt är det kaos i livet! Nu är jag hemma igen och det första jag gjorde igår när jag kom hem var att köra ett A pass.

DB Bench Press 3x5-6 32,5kg 6reps
Incline Bench Press 3x6-8 50 kilo 8 reps
One Arm DB Row 3x5-6 30 kilo 6 reps
Barbell Shrug 3x6-8 90 kilo x1, 110 kilo x2 allt med 7 reps
Overhead Press 3x6-8 20 kilos hantlarna
C.G Pulldown 3x6-8 60 kilo
Tricep Extension 3x6-8 32,5 kilo
Incline Bicep Curl 2x6-8 15 kilo

Jag försöker verkligen hålla nere vikterna nu för jag vill bygga en bra form, känns lite jobbigt att hålla igen men jag tror verkligen det kan vara värt det i slutändan att jobba hårt på formen istället.

Morgonvikt idag 92,5.

Laddar med BCAA nu på morgonkvisten och städar lite här hemma, inga cigaretter rökta idag och inga planer på att köpa. Lassar upp en snus och tittar på hårdpörr istället och inväntar dagens gympass som ska ske liter senare.