handdator

Visa fullständig version : Sker fettinlagring på ställen varje gång?


AeternusRex
2015-04-27, 10:43
Jag har oturen att fläsket naturligt gett mig formen av en bowlingkägla innan jag tog tag i saker och ting.

Således funderar jag på om det är hugget i sten att det kommer tillbaka på samma ställe eller om spridningen kanske kunde vara något jämnare? Någon med kunskap eller erfarenhet av detta?

På samma ställen; skall topic vara

King Grub
2015-04-27, 10:49
Om alla förutsättningar är identiska som vid förra tillfället. Det kommer dom dock inte att vara, eftersom man inte är samma person som tidigare. Man har inte identisk hormonbalans eller enzympåverkan som för X månader eller år sedan.

Old Nick
2015-04-27, 10:58
Jag tror inte det. När jag var som smalfetast såg jag ut som en sackosäck med chipstuttar. Tuttarna var förmodligen det sista som försvann när jag gick ner i vikt. Efter ett par år med god kost, löpning och styrketräning kan jag fortfarande lägga på mig en hel del fett, men jag ser inte likadan ut. Bröstpartiet är slätare och jag verkar inte få manboobs även om jag går upp ordentligt i vikt. Fettet är betydligt jämnare fördelat.

Men då äter jag bara bra mat. Inget skräp eller godis alls. Och är aktiv. Och flera år äldre. Det är så mycket som är förändrat.

Diomedea exulans
2015-04-27, 12:53
Som anekdot minns jag att jag gick runt med en stor gravidmage under hela tonåren, men inga love handles. Idag är magen inte större, möjligen lite mindre, men jag har lovehandles.