handdator

Visa fullständig version : Byt kön på personerna i sammanhanget-tråden


filmjölk
2015-04-26, 10:17
Jag tycker att det är oerhört intressant att föreställa mig folks reaktioner på om man tänker sig: "Tänk om en kille gjorde så!" "Om det där hade vart en tjej istället för en kille hade det blivit ramaskri!". Detta är ett favoritämne jag delar med feminister som inte gillar hur beachvolleyboll för damer filmas. Jag säger inte att det är fel att det blir olika reaktioner pga kön, jag säger bara att det är intressant.

Så i den här tråden kan vi posta bilder och filmer på temat.

Tänk er den här, fast istället för en liten pojke är det en liten flicka, dansarna är män i speedos istället för kvinnor i bikini. (NSFW)

YDClZJLkCHg

Eller denna, ett favoritklipp på temat, istället för en gammal dam som frågar killar om de vill ha sex är det en gammal gubbe som frågar tjejer.

cB-ejNVqwJU

Mags
2015-04-26, 10:59
:D


Sjukt bra trådstart. Jag tänker ganska ofta på detta också... Kommer att tänka på: http://www.helgo.net/gavel/transgenus/

Obs. Vill inte göra detta till en antifemenistisk/feenistisk tråd redan i det första svaret, man kan ju tycka vad man vill om sånt här, men roligt är det iaf. :)

filmjölk
2015-04-26, 11:56
NSFW igen. Byt kön, hade kvinnor vart lika hänsynstagande? Möjligt, men jag tror risken att någon hade lackat ur hade vart större. Hade det även ackompanjerats av pålagda lika lustiga ljudeffekter?

y0bkg976WzY

mangemani
2015-04-26, 12:03
finns nästan hur många topics som helst ang detta.
om en kille tar friheten att göra sådant som bara tjejer kan göra.
slå det motsatta könet.
kille vs tjej ang att stirra
kille vs tjej ang att tafsa
kille vs tjej ang att dejta någon yngre
med mera

tänker inte vara den som kastar första stenen, så shoot;)

Tolkia
2015-04-26, 12:44
OK, vad innovativt, ytterligare en "killar har det så mycket jobbigare än tjejer"-tråd. Snark.

Jag ifrågasätter både att den pinsamma videon med den rappande lilla ungen hade ansetts normalare och mindre pinsam om ungen hade varit en tjej och att det skulle vara "hänsynsfullt" att tokglo medan en blind person av motsatt kön näckar i ens omklädningsrum (Om man är intresserad av att visa hänsyn säger man väl ändå till personen att hen är på väg in i fel omklädningsrum innan hen har hunnit ta av sig kläderna, och om nu skadan redan är skedd är det väl bara att titta åt ett annat håll?).

Blomkål
2015-04-26, 13:16
OK, vad innovativt, ytterligare en "killar har det så mycket jobbigare än tjejer"-tråd. Snark.

Filmjölk, tänk om du var tjej och startade den här tråden. Hade Tolkia kommit till undsättning ändå?

anvihl
2015-04-26, 13:25
OK, vad innovativt, ytterligare en "killar har det så mycket jobbigare än tjejer"-tråd. Snark.


Och du verkar vägra förstå att attityden likt den du vid upprepande tillfällen uppvisar i sådana här ärenden är exakt varför sådana här trådar fortsätter att poppa upp, snark på dig själv.

4623
2015-04-26, 13:56
Filmjölk, tänk om du var tjej och startade den här tråden. Hade Tolkia kommit till undsättning ändå?

Haha

CalleP
2015-04-26, 15:00
Detta är en nyhet från 2009 där en kvinna från en hårsalong kidnappade en inbrottstjuv och hade honom som sexslav i några dagar. http://www.themoscowtimes.com/columns/article/hair-stylist-keeps-armed-robber-as-sex-slave/376242.html
Blir inte lika roligt konstigt nog när man vänder på könen på personerna.

Nu har inte jag orkat gräva om trovärdigheten i denna nyheten men rolig är den iaf haha. Antagligen är den tagen ur en godtycklig röv någonstans.

Kaalle
2015-04-26, 15:24
OK, vad innovativt, ytterligare en "killar har det så mycket jobbigare än tjejer"-tråd. Snark.

Jag ifrågasätter både att den pinsamma videon med den rappande lilla ungen hade ansetts normalare och mindre pinsam om ungen hade varit en tjej och att det skulle vara "hänsynsfullt" att tokglo medan en blind person av motsatt kön näckar i ens omklädningsrum (Om man är intresserad av att visa hänsyn säger man väl ändå till personen att hen är på väg in i fel omklädningsrum innan hen har hunnit ta av sig kläderna, och om nu skadan redan är skedd är det väl bara att titta åt ett annat håll?).

Mycket jobbigare vet jag inte men nog fan hade de där styckena fått en helt annan anstrykning om det var flickor/kvinnor i huvudrollerna. Jag bryr mig inte om det är bra eller dåligt eller skitsamma. Men du kan inte på allvar tro att det är same same. Jag köper inte det.

MasterChief
2015-04-26, 15:54
Jag tycker att det är oerhört intressant att föreställa mig folks reaktioner på om man tänker sig: "Tänk om en kille gjorde så!" "Om det där hade vart en tjej istället för en kille hade det blivit ramaskri!". Detta är ett favoritämne jag delar med feminister som inte gillar hur beachvolleyboll för damer filmas. Jag säger inte att det är fel att det blir olika reaktioner pga kön, jag säger bara att det är intressant.

Så i den här tråden kan vi posta bilder och filmer på temat.

Tänk er den här, fast istället för en liten pojke är det en liten flicka, dansarna är män i speedos istället för kvinnor i bikini. (NSFW)

YDClZJLkCHg

Eller denna, ett favoritklipp på temat, istället för en gammal dam som frågar killar om de vill ha sex är det en gammal gubbe som frågar tjejer.

cB-ejNVqwJU

Anledningen att motsatsen känns obehaglig är ju för att män är betydligt mer vulgära, vidriga, våldsamma och äckliga än kvinnor. En kvinna som dansar bredvid en liten pojke är inget märkvärdigt eftersom ingen koppling görs. Men med tanke på hur män våldför sig på kvinnor, sexturism, pedofili etc, så är det ju uppenbart att alarmet går om en man står och juckar bredvid en liten flicka.

filmjölk
2015-04-26, 16:27
OK, vad innovativt, ytterligare en "killar har det så mycket jobbigare än tjejer"-tråd. Snark.

Jag ifrågasätter både att den pinsamma videon med den rappande lilla ungen hade ansetts normalare och mindre pinsam om ungen hade varit en tjej och att det skulle vara "hänsynsfullt" att tokglo medan en blind person av motsatt kön näckar i ens omklädningsrum (Om man är intresserad av att visa hänsyn säger man väl ändå till personen att hen är på väg in i fel omklädningsrum innan hen har hunnit ta av sig kläderna, och om nu skadan redan är skedd är det väl bara att titta åt ett annat håll?).

Du är mer än välkommen att posta videos/bilder på trådens tema där man kan dra slutsatsen att "tjejer har det jobbigare än killar".

Tänk den här gjord av en tjej istället för av en kille:

PYWul5hNHy8

och Gudrun Schymans reaktion på det.

filmjölk
2015-04-26, 16:59
r om en man står och juckar bredvid en liten flicka.

Kvinnor som rör sig så dansar alltså, men män som rör sig så dansar inte, de juckar?

Olegh
2015-04-26, 17:29
Du är mer än välkommen att posta videos/bilder på trådens tema där man kan dra slutsatsen att "tjejer har det jobbigare än killar".

Tänk den här gjord av en tjej istället för av en kille:

PYWul5hNHy8

och Gudrun Schymans reaktion på det.

Det här skulle ju den där korta, stubbiga, kvinnliga popdivan med enorm bakdel kunna ha gjort (jag kommer fan inte ihåg hennes artistnamn).

Ang. Albert så är det ju fel på så många plan att.. ja det är fel oavsett. Det är fel nu, byt kön på alla och det är fortfarande fel.

MasterChief
2015-04-26, 17:44
Kvinnor som rör sig så dansar alltså, men män som rör sig så dansar inte, de juckar?

Höll du med mig i allt annat jag skrev eftersom du uteslöt det?

När vita medelålders män dansar så blir det mest juck. Detta är välkänt.

R Scarpa27
2015-04-26, 18:51
intressant tråd.
ganska sjukt när man tänker på detta...

dock finns fullständig info om musikvideon här som fmjölk länkade. http://www.nydailynews.com/news/national/sexually-suggestive-viral-video-starring-6-year-old-boy-joke-director-article-1.1112426

sen tkr jag hela videon är sne faktist.

filmjölk
2015-04-26, 21:07
Höll du med mig i allt annat jag skrev eftersom du uteslöt det?

När vita medelålders män dansar så blir det mest juck. Detta är välkänt.

Japp, givetvis. Jag hade tyckt det var enorm skillnad om man bytte kön på dansarna och det var en liten flicka istället för en pojke. Sådana skillnader är själva essensen i tråden.

filmjölk
2015-04-27, 20:29
Saxat från feministtråden, små ändringar i texten och byt ut mot tre män:

OBcwZ0Foqss

Minimjölk
2015-04-28, 11:21
Titta på en slumpmässigt utvald intervju av svenska damlandslagsspelare i Hockey resp. fotboll och föreställ er sedan att samma ton och frågor skulle ställas till tex Zlatan Ibrahimovic eller Henrik Lundqvist.

ARMSTARK
2015-04-28, 11:39
Kan inte folk bara inse att män är män och kvinnor är kvinnor, ingen är bättre eller sämre, acceptera skillnaderna bara. :)