handdator

Visa fullständig version : Aj ooj... Inte bra alls


Pdaddy
2004-04-06, 07:12
Säg inte nu direkt... Gå till doktorn :D

Igår när ja satt på jobbet och läste på kollo så började ja få som håll på vänster sida.. Ungifär där det brukar komma, precis under revbenen fast lite mer i vinkel mot naveln.

Grejen är ju att jag inte gjort någon ansträngande, inte ens petat i mig en massa me mat !!
Det värsta är att andas jag in djupt å håller andan så gör det rätt ont + att de liksom strålar upp till en punkt i axeln (skitmysko).

Det är som om det går ett snöre imellan två större knutar, man kan nästan tro att de e nån jävla propp i något blodkärl :confused: .

Sen kom det värsta igår på eftermiddagen när jag knapra i mig ett äpple, dåååå gjorde det FETT ont, som om nån trycker in en kniv på dessa två ställen. Går dock över efter en ca 30sec-1 min..

Ja kunde träna som vanligt igår, å inga speciella känningar om jag inte tog ett djupt andetag och höll det.
Sen när ja kom hem å åt mat + något mer så fick jag en såndär smärta så ja va tvungen att kasta mig i sängen.
Sen om jag ligger på sidan när ja försöker sova så gör de ont när ja andas.
Som vanligt säger frugan att man e "simulant" :furious:

Va faan kan detta vara... Jag har ju ont ifag också såklart.. ajja ooj.. de värsta är att hicka..

Marcus

Svenne
2004-04-06, 07:25
Självklart ska du gå till läkare.
Avakta du en stund men inte för länge.

Kan va blindtarmen tex.

Mvh

Pdaddy
2004-04-06, 07:31
Hehe närå, blidtarmen är det icke.. Detta är för högt upp + att det gör ju ont upp i axeln också :MrT:

De är inget knäckt revben heller, eftersom det ej gör ont när ja trycker på dem... Känns precis som man har håll.

M

Sparrisen
2004-04-06, 08:50
Har du det fortfarande?

Kan ju vara en någon form av kramp.

Annars när man har ont strax under revbenen på vänster sida, så kan det handla om gasbildning i tarmen, vilken gör en krök just vid det området. Nu är jag ingen doktor, men många som klagar över diffusa smärta i området har gasansamlingar. men eftersom ditt strålar både lite här och där... nja, knappast gaser - eller?

Pdaddy
2004-04-06, 09:11
:D Gaserna kommer ut fint som vanligt *LOL*

Och JA, jag har fortfarande ont..

Så de e nog ej gaser, jag ringde Vårdcentralen som sa att jag skulle komma direkt. Men sen kom hon på att de inte hade någon tid fören 14:20 :smokin: Hon sa att de kanske måste röntka skiten *LOL* jaja får se hur de slutar.
Jag tror mer på vätska i lungan, eftersom jag har varit sjuk.
Sen så glömde jag bort att säga att jag iblan får en lite orange färgad vätska som droppar ur vänstra näsborren (hände nyss)

Hade ju någon bihåleliknande inflammation, därför jag inte har tränat på 2 veckor :insane:

Ni får update efter 15:00 OK

Marcus AKA simulanten (enligt frugan)

PS... Hon ringde för 30 min sedan, å ja hade precis klämt i mig en banan, så ja lät lite tagen. Hon fråga om ja fortfarande hade on, och att ja skulle ringa Syster Anders på vårdcentralen *heheh*
Hon kanske hörde mig inatt när ja kved.. *hahaha*

Jense
2004-04-06, 11:26
vätska mellan lungan och lungsäcken är aldrig kul..


tror inte det är det du har.

jag hade nämligen det och jag hade inte kunnat sitta här o skriva som du medans jag hade det. låg o vred mig på akuten av smärta , mer

B-jay
2004-04-06, 11:40
sympotmen påminner lite om gallsten!
har haft det en gång!
fy fan säger jag bara! :(

Care
2004-04-06, 13:07
Strålar smärtan från nedre delen av bröstkorgen mot vänster axel och kanske till och med armen så kan det vara läge att uppsöka en doktor ganska snabbt. Det är typiskt för problem med hjärtat. Hjärnan kan inte riktigt skilja på smärtan i hjärtat och ute i just det hudpartiet, därför får man den strålande senationen. Har jag för mig.

Gallsten brukar kännas på ungefär samma ställe (just under revbensbågen, ganska medialt) men jag vill inte minnas att smärtan någonsin strålade upp mot axeln - isf strålade den ut mot höger sida. Däremot talar det för gallsten eller magkatarr att du upplever smärtan när du äter.

daja
2004-04-06, 13:17
Skulle eventuellt kunna vara nån inflammation intill bröstkorgen. Hade en polare som hade dina symptom, men trodde det var hjärtat. Läkaren beskrev det som en inflammation precis intill hjärtat vilket gav dessa värkar.

Pdaddy
2004-04-06, 14:47
Jooow !! tack för alla svar ;)

Va precis hos farbror doktorn, de hitta nada..

Han tryckte å klömde å lyssna mm, tog sänka å ekg. Men allt va normalt så han sa att jag nog hade en inflamation i någon muskel i det partiet. Babbla nåt om diafragm bla bla, men skrev ej ut nåt.

Skulle ringa om det va så att det ej gått över fram tills fredagen, självklar inga ansträngande aktiviteter.. huhuhu ja vill trääna :furious:

Hoppas det går över så ja kan börja träna, börjar bli fett irreterad på all jävla sjukdom.

Ja återkommer till detta ämne senare i veckan :thumbup:

Marcus

Wilson
2004-04-08, 22:06
låt läkarna verkligen undersöka dig... även ifall läkarna ju vet vad dem gör, kan dem faktiskt då och då vara lite slarviga eller inte alltid har rätt. Jag vet kompisar som vatt hos läkaren där han/hon inte har upptäckt allvarliga sjukdomar...
man får leka lite läkare själv ibland och inte lita helt blint på läkarna.

Yooo
2004-04-08, 22:42
Låter precis som något jag har haft i en vecka nu!

Jag har en ordentlig magkatarr vilket har fått mig att lägga ihop symptomen. Har en väldig gasbildning i tarmen eller magsäcken (vet inte vilket av dem) på vänster sida som trycker upp mellangärdet mot lungan vilket i sin tur leder till obehaglig kännsla i lungan och även svårt att andas till och från.

Om jag får ordning på gaserna så är allt lungt men om jag äter "fel" så blir det riktigt obehagligt. Trodde jag höll på att få en infarkt först.

Ingen gröt till frukost med andra ord. Magkatarrer/Tarmkatarrer är av någon underlig anledning inte ovanliga på våren.:insane:

Yooo
2004-04-08, 22:47
Fiee fan alltså symptomen stämmer ju precis in på mig...skönt att höra att någon annan änn jag har detta = P.