handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig utvecklas!


Diiklas
2015-04-24, 13:35
Hej,

(oklart vart jag skulle posta detta men admnins får gärna flytta inlägget till rätt avdelning)

Är en kille på 24 år, 75kg, 179 cm.

Tränar flitigt 4-5 ggr i veckan, i snart 2 års tid.
Alltid varit aktiv med fotboll, löpning och andra rörliga aktiviteter.
Käkar normal kost samt dagliga vitaminer.

Min fråga nu är ska jag börja käka mer/mindre, börjar med något typ av kosttillskott så som kreatin, protein shakes eller viktöknings gainers.
För det känns som att min kropp inte utveckas mera än vad jag tycker att den borde. Vill få mera synliga muskler osv.

Skulle uppskatta all tips och tricks med mat, träning, kosttillskott och allt som träning innebär för att bygga mera synliga muskler.

http://www.ladda-upp.se/bilder/actzvebbpboex/

http://www.ladda-upp.se/bilder/actzvebbpboex/ebbpboex/

hoffmetal
2015-04-29, 23:23
Börja med att gå till gymmet och börja lyfta. Starting strength, stronglifts, något 5x5 schema. Finns massvis att välja på. Ät ordentligt med mat, öka proteinet lite grann kanske(whey behövs inte). Kreatin och andra tillskott är i detta skede inte nödvändigt enligt mig. Men vill du slösa dina pengar på tillskott så köp fiskolja, kreatin, proteinpulver, pwo och allt vad det nu heter. Go nuts! En vanlig allsidig kost brukar duga fint.

Ett enkelt schema:

Pass 1
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
Dips/chins

Pass 2
Knäböj 5x5
Marklyft 1-5x5
Militärpress 5x5
Dips/chins/bakre axlar

Varva passen tre gånger i veckan med en vilodag mellan varje pass: 121, 212, 121, 212, osv osv. På vilodagarna kan du köra din fotboll, löpning och diverse aktiviteter.

Du kommer märka att du kan lägga på vikt kontinuerligt hela tiden varje vecka tills det bara säger stopp. Vikten på stången kommer inte längre öka lika frekvent, men frukta inte, kämpa på och träna hårt. När du når en platå så kanske det är dags att kolla på andra scheman, tillskott osv. Men det är först om ett/två år skulle jag tro.

Ett par sista ord: Var konsekvent. Ha disciplin. Och viktigast av allt: Uppdatera din journal på kolo så vi andra får beskåda dina fantastiska gainz!

Peace brotha.