handdator

Visa fullständig version : Välja rätt proteinpulver..


Lella
2002-04-21, 23:21
..visade sig rörigt värre - trots att jag nu i över en timme suttit å använt sökfunktionen.. :confused:

Den här nybörjartjejen är ute efter bra pulver vid deff? Så bra kvalité som möjligt (mkt protein, inget fett).. Det är klart - det skadar ju inte om det är prisvärt också..

Nu sist köpte jag Twinlabs Diet Fuel (köpte fel - skulle köpa Ultimate Nutrition men fick hjärnsläpp tror jag.. trots att killen i affären frågade "och du ska ha den här?" och höll upp burken framför mig..stressad - jag? :rolleyes: )..

Tips på ett rent proteinpulver? Ni får gärna tipsa om prisvärt CLA också förståss.. :)

(och det är helt ok om ni skriver in en länk där jag hittar infon, för jag antar att ni svarat på detta förr.. ;) )

Jarod
2002-04-22, 00:10
Svaret blir nog som alltid - Protec! Ett bra och billigt (?) kasein från Eiselt.

om Protec+ (http://www.eiselt.se/produkter/protec.htm)

Mvh Danne

daja
2002-04-22, 10:24
Eller varför inte ett vassle protein, Triple Whey Fuel från Twinlab. Inte så billigt men funkar bra. Själv kör jag med både Protec+ och ovanstående, de kompletterar varann bra.
http://www.twinlab.cc/index1.html

Lave
2002-04-22, 15:47
Ett billigt alternativ är Whey-100 från *************.. Har funkat bra för mig.. :cool: <-Solen skiner idag.. :D

stybb
2002-04-22, 16:24
Prisvärt behöver inte vara billigt.. Därför är mitt tips AST VP2. Det absolut bästa proteinet jag kört med. Lika bra för nybörjade som de som kört i 10 år..

Men ska jag ge dig ett annat tips tycker jag att Twinlab har bra protein och CLA..

Köp inte Dahlblads.. då får du skum i 24h innan du kan dricka det

Lella
2002-04-22, 18:34
Tack för alla svar! :)

Velar mellan Protec + och AST VP2.. Nån som råkar ha koll på om portionspriset skiljer mycket mellan dem?

Priset verkar ligga på 700 för båda (en 3kg Protec (hur många portioner??) eller en AST VP2 med 32 portioner..?), men jag antar att AST är dyrare... :confused:

Har snart slut på min Twinlab nu iaf.. å har CLA från Twinlab och forstätter nog med deras eftersom jag inte hittat något märke som är billigare för samma dos.

Jaja, tack för svaren som sagt! :D

Petrus
2002-04-22, 18:44
AST VP2 - 32port 365:-
Eiselt Protec+ - ca 100port nästan 800:-

Frågan är inte vilket som blir billigast, utan vilket som är mest värt pengarna. ;)
Det är nästan alla oense om...
Vänligen,

Petrus

nina
2002-04-22, 18:57
Protec är inte speciellt gott tycker jag - twinlabs Triple Whey Fuel - blandar sig lättare i vatten och det blir mindre klumpar


Nina

Petrus
2002-04-22, 19:05
Ursprungligen skickat av Nina:
<STRONG>Protec är inte speciellt gott tycker jag - twinlabs Triple Whey Fuel - blandar sig lättare i vatten och det blir mindre klumpar


Nina</STRONG>

Där ser man vad oliak alla tycker! :D Själv tycker jag Protec är OK medans jag nästan spyr (eller utmisntone klöks) utav "blask-Twinlab"... :)
Vänligen,

Petrus

AST-ss Micke
2002-04-22, 20:52
"Velar mellan Protec + och AST VP2"

Vi får inte glömma att skillnaden är rätt stor i mellan dessa 2 protein tillskott!!

VP2an tycker jag personligen är överlägsen efter ett träningspass genom att den går in i musklerna som en.... ja va' faan!!

Men inte en normal inkomsttagare har råd att hälla i sig denna vetenskapliga brygd varannan timme, vecka in och vecka ut.

Därimot protecen har vi vanliga mäniskor råd att dryga ut sitt protein intag ordentligt med. Sen är det ju' aldrig fel att den är bra blandad med både de långsamma och snabba proteinerna. Fettsnål och kolhydrat fattig är den också.

Lella
2002-04-22, 21:02
För en fattig student som mig själv får det bli Protec+..blir nog bra! :)

Men så råkar jag ju fylla år snart, å mina föräldrar undrar fortfarande vad jag önskar mig.. ;) Fast säger jag "AST VP2" :cool: tror(förstår?) de väl att jag blivit knäpp.. :eek: ;)

En liten fråga till om ni orkar med.. vanilj, choklad eller jordgubb?? (lutar mot jordgubb, det är inte blä-varning på den eller så?? Inte för att smaken är så viktig, men det skadar ju inte att ta den godaste av de tre) :p

Carro
2002-04-22, 21:02
Har faktiskt inhandlat Protec+ idag (chocklad)!
450 kronor för 1,5 kilo vilket ger 75 portioner med ca 18g protein/portion om du tar 2 skopor dvs 20g.
Det var ett sant nöje att upptäcka konsistens och smak, MUMS! Använde twinlab innan men höll på att kravera varje gång jag skulle dricka denna blaskiga plast-drycken.

Lella
2002-04-22, 21:13
-&gt;Carro

Har bara använt Ultimate Nutrition och Twinlab tidigare, allt är mums tycker jag.. :p Funderade på jordgubb eftersom jag tänker blanda med vatten, har fått för mig att det går att göra en äcklig shake av choklad+vatten men att det är svårare när det gäller jordgubb.. :confused:

(är egentligen inte ett dugg känslig för smaker - men "MUMS" låter ju lockande.. :) )

Men tja.. nu velar jag ännu mera! :rolleyes: :D

stybb
2002-04-22, 21:17
Vill man ha en stadig protein drink ska man Blanda en skopa VP2 Chocklad och en skopa Twinlab Tripple Whey Vanilj i lätt mjölk. Du får en stor o fin mängd med protein samtidigt som du får en GOD protein drink. Ett jävligt dyrt exempel :))).. men men :D

Carro
2002-04-22, 21:45
&lt;Lella
Jaja, smaken är olika...
Jag har dock fått för mig att jordgubb borde smaka plast!? fast det är klart, jag tyckte twinlab`s chocklad likaså smakade plast :confused: ...
Gillar Protec´s konsistens, milkshake!
Ska snart gå och ta mig en drink faktiskt!

Toya
2002-04-23, 20:11
Jag skulle föreslå Protec från Eiselt
&gt;83,5%protein &lt;1,0%kolhydrater &lt;1,5%fett
Prisvärt www.nutritionoutlet.nu (http://www.nutritionoutlet.nu) eller www.*************.com (http://www.*************.com) :)

Mvh/Toya