handdator

Visa fullständig version : The Mountain byter strongman mot wrestling?


ccm
2015-04-23, 08:06
Det verkar som att Hafthor, The Mountain i Game of Thrones, kommer lämna strongman och börja med wrestling i stället. Tankar om det?

http://maxstyrka.se/2015/04/rykte-hafthor-lamnar-strongman-for-wrestling/

Pudzianovski
2015-04-23, 08:13
Ligger väl i linje med karriären som skådis. Rent ekonomiskt ett bättre val antar jag.

Spettet
2015-04-23, 08:13
Han lär väl vara rätt bra på head clinch;)

Diomedea exulans
2015-04-23, 09:01
Han börjar bli uppmärksamhetskåt.

forslund
2015-04-23, 09:28
Hoppas verkligen inte att det stämmer.

Fuark
2015-04-23, 09:53
Gillar snubben oavsett vad han väljer, han är definitionen av en viking. Jag menar hans namn är bokstavligen Hafthor Björnsson och hans smeknamn är The Mountain, vilken kung.

hugok
2015-04-23, 11:51
Det känns ju som väldigt lösgrundade rykten. Men otroligt trist om det skulle vara sant. Han har mycket kvar att hämta i strongman och skulle kunna bli den vassaste genom tiderna.

Fartman
2015-04-23, 11:58
Vore ju lite tråkigt. Men samtidigt skulle han säkert kunna bli en superstjärna i wrestlingciruksen och dom pengarna lär han aldrig vara nära även om han blir bäste strongmannen någonsin. Han kan ju liksom bli rik på riktigt.

XXXL
2015-04-23, 12:34
Strongman är showbiz också så det är väl inget jättestort kliv. Tror inte han bryr sig om att vara stark, att vara känd är nog ett större driv.

Diomedea exulans
2015-04-23, 12:41
Strongman är showbiz också så det är väl inget jättestort kliv. Tror inte han bryr sig om att vara stark, att vara känd är nog ett större driv.

Jag tror han blev biten av kändis-flugan efter Game of Thrones.

Det hade jag också blivit.

MackeJuve
2015-04-23, 12:46
Låter inte helt otroligt men vore väldigt tråkigt om det var sant. Han är ung och har chansen att verkligen slå sig in i WSM-historien. Teatern kan han gå över till senare i livet när han lyckats vinna WSM ett par ggr.

Ado2000
2015-04-23, 12:58
Fett! Men kan han inte göra båda samtidigt ?

filmjölk
2015-04-23, 13:13
Fett! Men kan han inte göra båda samtidigt ?

Nog svårt då de reser runt hela tiden. Träna på gym kommer han ju kunna göra (och måste göra) men grenträning blir svårt. Samtidigt har de massa groupies och stålar så det riskerar spåra ur med andra droger än de essentiella och sprit etc.

XXXL
2015-04-23, 13:21
Jag tror han blev biten av kändis-flugan efter Game of Thrones.

Det hade jag också blivit.

Jag också, men det är nog bara kul i början sen inser man att man blev känd för sin storlek och kanske inte vem man egentligen är och sen är spritmissbruket totalt.

Kåtlett
2015-04-23, 15:59
Tråkigt att folk inte gillar hans idé att utveckla sig rent karriärmässigt. Det är inte att vara uppmärksamhetskåt om man väljer att satsa på ett yrke med betydligt mer framgång rent ekonomiskt. Kamma till er och tänk efter. Han har lyckats bli känd och kan ha en bra möjlighet att slå sig in i en lukrativ bransch som kan ge han bättre ekonomisk framtid. Sen att det är synd för strongman, att mista honom, är en annan sak.

Skulle ni, på riktigt, inte gjort samma sak?

forslund
2015-04-23, 17:36
Jag hade säkert gjort samma sak. Däremot är det tråkigt för mig som åskådare av strongmantävlingar att mista en sådan profil "i förtid".
Wrestling är inget jag följer eller kommer att följa.

filmjölk
2015-04-23, 18:37
Vill ni se lite roligare wrestling så vill jag rekommendera förbundet CZW. De har lite (läs mycket) råare och knasigare wrestling än de stora förbunden.

Sniggel
2015-04-23, 18:47
Tråkigt att folk inte gillar hans idé att utveckla sig rent karriärmässigt. Det är inte att vara uppmärksamhetskåt om man väljer att satsa på ett yrke med betydligt mer framgång rent ekonomiskt. Kamma till er och tänk efter. Han har lyckats bli känd och kan ha en bra möjlighet att slå sig in i en lukrativ bransch som kan ge han bättre ekonomisk framtid. Sen att det är synd för strongman, att mista honom, är en annan sak.

Skulle ni, på riktigt, inte gjort samma sak?

Han tycker förmodligen om att vara fysisk med tunga grejer och kanske vill kunna leva på det. När en ny möjlighet nu öppnats som gör det enklare att leva på det, och leva väl, då är det inte konstigt om han blir nyfiken. Jag klandrar honom inte om så är fallet.

Det sista fetstilta håller jag också med om. De som whinar kanske tar rollen som "pappa som lever sitt liv genom sin son" gentemot honom och försöker bestämma vad som är bäst för honom genom att projicera sina egna drömmar på honom. Eller? (jag överdriver lite :d)

XXXL
2015-04-23, 19:37
Tråkigt att folk inte gillar hans idé att utveckla sig rent karriärmässigt. Det är inte att vara uppmärksamhetskåt om man väljer att satsa på ett yrke med betydligt mer framgång rent ekonomiskt. Kamma till er och tänk efter. Han har lyckats bli känd och kan ha en bra möjlighet att slå sig in i en lukrativ bransch som kan ge han bättre ekonomisk framtid. Sen att det är synd för strongman, att mista honom, är en annan sak.

Skulle ni, på riktigt, inte gjort samma sak?

Såklart, alla har ett pris.

Sniggel
2015-04-23, 19:43
Sen kan det ju förstås vara så att om man har tillräckligt med pengar att göra det man drömmer om, så kan ingen längre köpa en. Fast det är nog bara en handfull individer som inte lockas av att lägga till en extra nolla på sin inkomst. Oavsett hur hög den är från början.

Diomedea exulans
2015-04-23, 20:23
Skulle ni, på riktigt, inte gjort samma sak?

Klart jag skulle, men jag är jättejättejätteuppmärksamhetskåt.

filmjölk
2015-04-23, 20:27
. De som whinar kanske tar rollen som "pappa som lever sitt liv genom sin son" gentemot honom och försöker bestämma vad som är bäst för honom genom att projicera sina egna drömmar på honom. Eller? (jag överdriver lite :d)

hahahaha:D Igenkänningsfaktorn är över 9000!

Asdf
2015-04-23, 21:25
Det är enbart rykten. Han satsar för fullt på worlds strongest man och kommer göra det ett tag framöver

Jockefoten
2015-04-23, 21:26
Han insåg väl att han aldrig kommer bli lika grym som Mange Samuelsson.

XXXL
2015-04-23, 21:45
Han insåg väl att han aldrig kommer bli lika grym som Mange Samuelsson.

Sant, det finns bara en viking.

http://www.criticalbench.com/images/strongman/magnus4.jpg

I hans drömvärld tror han att det bott vikingar på Island men det var i själva verket en svensk viking som upptäckte det.

Eddielindqvist
2015-04-23, 21:58
Coolt. Följer inte wrestlingcirkusen längre men när jag var yngre var min högsta dröm att åka till staterna och bli wrestler hehe

bubbs
2015-04-23, 22:17
Tveksamt om det skulle gå sådär jättebra, visst, han är stor men de har gott om stora och större pojkar i WWE och trenden just nu är väl lite mindre killar. Han kan gott stanna i GoT och strongman!

Diomedea exulans
2015-04-23, 22:21
Han kan gott stanna i GoT och strongman!

Såg du sista avsnittet av GoT? *popcorn*

exor
2015-04-24, 05:41
Hade nog absolut gjort samma sak. Lägre skaderisk, högre inkomst & mindre mediciner..

filmjölk
2015-04-24, 05:59
Hade nog absolut gjort samma sak. Lägre skaderisk, högre inkomst & mindre mediciner..

yeah right, förvisso och hahahaa.