handdator

Visa fullständig version : Bra hörlurar vid träning?


Rome
2015-04-23, 06:47
Hej vänner av träning

Jag har börjat träna på gym och det går mycket bra (kommer säkert skriva mer om detta på andra ställen i forumet) men först en annan fråga, som många här säkert också har koll på, nämligen hörlurar, närmare bestämt hörlurar som passar vid träning. Vad har ni för tips på hörlurar när man tränar? Jag vill att de ska uppfyllla följande kriterier:

* Inte göra att man blir varm av att ha på sig dem under en längre tid - detta är det viktigaste, eftersom man blir varm när man tränar så vill jag inte öka på detta ytterligare.

* Vara bekväma - inte skava eller trycka obekvämt även om man har på sig dem i flera timmar i sträck.

* Sitta stabilt så att de inte ramlar av även om man rör sig lite.

* Vara lätta.

Skriv gärna vad ni har testat som funkar och stämmer in på ovanstående!

Mvh
Son of Rome

Crystalize
2015-04-23, 07:06
Jag har dessvärre inget svar på det, men det är en bra frågeställning. Jag har utöver de kriterier du nämnt, letat efter trådlösa hörlurar som man kan koppla med bluetooth till mobilen.

Tisu
2015-04-23, 07:19
Koss the plug.

Avskärmar omvärlden lite mycket, sitter dock bra. Jag använder dem när jag springer och de ramlar inte ur.

Runqen
2015-04-23, 08:55
Jag har: http://se.beatsbydre.com/earphone/beats-powerbeats2-wireless.html och jag tycker att dom är suveräna!

Sitter klockrent runt öronen, man får med flera olika gummifästen man kan byta mellan för att få gummit som är i örat att sitta perfekt.
Ljudet tycker jag också är kanon, men jag är ingen audiofil så min bedöming är inte baserad på massa erfarenhet kring hörlurar.

Att dom är trådlösa var mer angenämt än vad jag först trodde också, man känner att man kan röra sig mycket mer fritt när det kopplas via blåtand.

Jag har använt mina både till styrkepass och vid löpning och har inte upplevt något negativt med dom. Dom värmer inte mer än några andra in-ear lurar och sitter som gjutna på öronen. Även när man är svettig och rör sig.

Rome
2015-04-24, 07:10
Koss the plug.

Avskärmar omvärlden lite mycket, sitter dock bra. Jag använder dem när jag springer och de ramlar inte ur.

Lite avskärmning är ok, men helst inte för mycket då jag fortfarande vill märka av lite av vad som sker runtomkring en.

Jag har: http://se.beatsbydre.com/earphone/beats-powerbeats2-wireless.html och jag tycker att dom är suveräna!
Verkar bra, men extremt dyra! Vet att jag inte skrev någon prisklass innan, så gör det nu, hade tänkt mig runt 500 kr, kanske något mer men bara om det är för att de passar in ännu bättre på de kritierier jag skrev ovan.