handdator

Visa fullständig version : Runda grejjer på fettet...


tequilla
2004-04-05, 21:51
Börjat få bort lite fett inför sommaren och varje år lbir det samma sak. När jag har tappat en del så känner jag som små runda grejjer under fettet i magen.. fullt me dom e de oxå :-/
Ngn som kan berätta mera om det?

Dolce
2004-04-05, 21:55
Originally posted by tequilla
Börjat få bort lite fett inför sommaren och varje år lbir det samma sak. När jag har tappat en del så känner jag som små runda grejjer under fettet i magen.. fullt me dom e de oxå :-/
Ngn som kan berätta mera om det?

Det är magrutorna som hittat fram ur fettgrottorna:D

tequilla
2004-04-05, 22:05
Originally posted by Dolce


Det är magrutorna som hittat fram ur fettgrottorna:D


Hahaha då har jag riktigt många rutor isf haha..

oath5
2004-04-05, 22:07
Originally posted by tequilla
Börjat få bort lite fett inför sommaren och varje år lbir det samma sak. När jag har tappat en del så känner jag som små runda grejjer under fettet i magen.. fullt me dom e de oxå :-/
Ngn som kan berätta mera om det?

celluliter?

tequilla
2004-04-05, 22:20
Originally posted by oath5


celluliter?

På magen? Känns då jag minskar lite i kroppsfett... hm.. känns som att de e större sannolighet att jag har fått 400 magrutor än celluliter.. :bpump:

RealElwood
2004-04-05, 22:26
Det är fettcellerna har jag för mig.

Läste på Paulun om att när man börjar känna "kulorna" då fettet har blivit löst och börjar "lossna". Sen när man går av dieten å fettet blir fast igen känner man dom inte.

Så det är bara bra att ha dom, så nu tycker jag alla kollar om dom kan klämma på kulorna...

tequilla
2004-04-05, 23:19
Originally posted by RealElwood
Det är fettcellerna har jag för mig.

Läste på Paulun om att när man börjar känna "kulorna" då fettet har blivit löst och börjar "lossna". Sen när man går av dieten å fettet blir fast igen känner man dom inte.

Så det är bara bra att ha dom, så nu tycker jag alla kollar om dom kan klämma på kulorna...

Hehe.. visste att de gick framåt me deffningen.. =p
Känner kulorna bara runt naveln, inte i övre delen av magen.. hm.. får deffa hårdare.. ingen mera pizza o hamburgare.. :cryout:

kharon
2004-04-06, 06:25
Originally posted by RealElwood
Det är fettcellerna har jag för mig.

Läste på Paulun om att när man börjar känna "kulorna" då fettet har blivit löst och börjar "lossna". Sen när man går av dieten å fettet blir fast igen känner man dom inte.

Så det är bara bra att ha dom, så nu tycker jag alla kollar om dom kan klämma på kulorna...

jepp.
Nu har jag kännt på mina kulor! :kinky:
Kul!

Tolkia
2004-04-06, 06:26
Det är fettcellerna har jag för mig.
Fettcellerna? Rätta amig om jag har fel, men även de största (mänskliga) celler torde var på tok för små för att kunna kännas som små knutor under huden. Möjligen är det i så fall små "ansamlingar" av fettceller.

RealElwood
2004-04-06, 08:43
Originally posted by Tolkia

Fettcellerna? Rätta amig om jag har fel, men även de största (mänskliga) celler torde var på tok för små för att kunna kännas som små knutor under huden. Möjligen är det i så fall små "ansamlingar" av fettceller.

Jo, så måste det vara....

Cilia
2004-04-06, 12:27
jag känner också dom där kulorna och har alltid trott att det var fettceller men inte funderat så mycket mer på det.

Hoffa
2004-04-06, 19:40
Har sådana därna små kulor också på magen...;)

Jag har inga sådana på ryggen..förmodligen för att fetter försvinner senare där?

armarna och magen..

Det känns lite som man har en massa pyttesmå nykokta makroner eller långa spaghetti strån liggandes där...

hur som helst dom ska bort!!!!

:bpump:

Action
2004-04-06, 19:50
Jag har fått förklarat för mig att det är fettcellerna man känner. Känner just nu bara små kulor och lite vätska på magen och ryggen.. rätt skön känsla.. :D :hbang:

z_bumbi
2004-04-06, 20:25
Originally posted by Tolkia

Fettcellerna? Rätta amig om jag har fel, men även de största (mänskliga) celler torde var på tok för små för att kunna kännas som små knutor under huden. Möjligen är det i så fall små "ansamlingar" av fettceller.

Jo celler är inte så stora. :)

En ansamling av sådana verkar däremot ganska logiskt men jag vet inte säkert.

tequilla
2004-04-06, 22:11
Originally posted by z_bumbi


Jo celler är inte så stora. :)

En ansamling av sådana verkar däremot ganska logiskt men jag vet inte säkert.

Hur ligger man till i BF% när kulorna börjar kännas?

JAM
2004-04-07, 00:06
Naturligtvis är det inte cellerna i sig man känner, utan stora ansamlingar. Allt annat är ju helt orimligt.Originally posted by tequilla
Hur ligger man till i BF% när kulorna börjar kännas? Troligtvis jävligt lågt! ;)

kharon
2004-04-07, 07:31
Originally posted by tequilla


Hur ligger man till i BF% när kulorna börjar kännas?

Jag känner mina redan vid 12

cheesian
2004-04-07, 07:45
Jag ligger på 12% och har börjat känna dom rätt så destinkt nu.

tequilla
2004-04-07, 08:40
Ligger enligt enga mätningar på ca 18% men vet itne hur mycket jag ska lita på det.
Är 178 lång, 74 kg och 85 cm midjan (på väg ner) ...
Hyffsad form...

Sallae
2004-04-07, 15:34
vadå ??
så ni menar att såna dära "ansamlingar" är någonting positivt och bra?!
låter juh läskigt tycker jag =)

kharon
2004-04-07, 15:57
Originally posted by Sallae
vadå ??
så ni menar att såna dära "ansamlingar" är någonting positivt och bra?!
låter juh läskigt tycker jag =)

Spelar väl ingen större roll egentligen om man känner nåt i späcket eller inte.. Om man tycker om att ligga och pilla på fläsket så kanske man är jätteglad över kulorna, annars är det egalt.

Hoffa
2004-04-07, 16:08
Det är ju lite konstigt att man inte känner några sådana "kulor" i ansiktet för att man tappar ju fett där också...?

RealElwood
2004-04-07, 20:04
Dom kommer oavsett hur "fet" du är, har du 30% å börjar med en diet så känner du dom efter en vecka eller två...

Det är som sagt när fettet börjar lossna som man känner dom, inte när du är i form...

RealElwood
2004-04-07, 20:05
Originally posted by Hoffa
Det är ju lite konstigt att man inte känner några sådana "kulor" i ansiktet för att man tappar ju fett där också...?

Så du säger att det hade vart bra å ha kulorna i ansiktet.... Hmmmm

:D :D

Sallae
2004-04-07, 21:23
han säjer vell inte att det är bra.. utan bara konstigt =PP

har undrat länge vad det är för något..
jag kände dem när ja började träna.. trodde att jag alltid haft dem men bara itne märkt nått =))