handdator

Visa fullständig version : Måste träna ett pass på fast mage


Seedstream
2015-04-20, 18:46
Så på grund av tidsbrist idag åker jag på att gå upp och träna tidigt imorn innan skolan. Min fråga är då hur jag gör?

Ska köra ett tungt bröst och rygg pass, kommer att ta egen PWO av beta-alinie, citrulline malate och koffein innan.

Tänkte käka frukost när jag kom hem hem imellan, bestående av kvarg och havregryn.

Är det vettigt att gott och kort köra så, eller bör jag käka någon macka innan eller hela frukosten innan? Tänkte köra på en vassle-shaker efter träningen också, skulle kunna ta den innan. Även malto under passet.

otto12345
2015-04-20, 19:59
Alltså va? Behöver du allt det där innan ett pass för att du inte ätit innan?! Försök lugna dig, du behöver inte äta innan ett pass för att du ska "orka" ett tungt pass det kan jag lova dig(av egen erfarenhet). Jag kör halvkroppspass vareviga dag direkt jag vaknat och jag behöver varken, pwo eller malto. Drick en del vatten(3-4 dl) innan du ska träna så ska du se att det löser sig så tar du frukosten efteråt och jag vågar lova att ditt pass inte kommer vara sämre än något tidigare om du inte är trött pga för lite sömn :) lycka till!

King Grub
2015-04-20, 20:01
Det är bara att gå och träna.

Seedstream
2015-04-20, 20:14
Härligt att höra, jag är lite paranoid av mig så jag brukar alltid säga till att jag har fått i mig lite mat innan jag tränar, så jag har aldrig prövat fastande. Kanske blir bättre till och med ^^

R Scarpa27
2015-04-20, 20:18
bättre eller sämre går inte säga.
men skiter du träningen blir det betydligt sämre. :)

Agitator
2015-04-20, 20:48
Mina bästa pass har varit runt 18h fastande innan träning, sedan träna 3-4h på det samt ta sig hem och äta. Ibland blir det 24h innan man får i sig mat.

Inga problem alls. Dock är jag ju van vid det, försöker man på sig samma sak utan att vara van så gnäller nog kroppen lite väl mycket inombords ;)

exor
2015-04-23, 08:07
Tränar alltid fastande, presterar bättre.

pepplez
2015-04-23, 12:37
Jag kan verkligen inte träna helt fastande. En macka/liten tallrik gröt måste jag få i mig innan. Testa själv.

_Larre_
2015-04-23, 21:36
Jag har alltid trott att jag måste äta och få i mig energi. Men några av de mest energifyllda passen har varit lördag/söndag morgon och minst 10h fastande, dock har det ofta blivit godis/glass kvällen innan.

shut teh face
2015-04-24, 17:52
Jag tränar alltid fastande, det är suveränt och enda sättet att undvika illamåendet för mig, men det gäller att man har ätit bra dagen innan, inte trycka godis på kvällen men ätit bra helt enkelt.