handdator

Visa fullständig version : Snygga walking skor?


timoat
2015-04-17, 09:16
Som ni kanske vet så är jag friluftsmålare, så under somrarna så är jag ute och går hela dagarna. När jag väl målar så står jag still i 1-3 timmar så jag behöver ett par riktigt bra skor. Se ska kunna klara både terräng och stad, de måste andas (väldigt svettiga fötter...) samt att de måste se bra ut med en linnekostym/skjorta. Alltså helst inga skor i skrikiga färger. Diskreta och lite dressiga. Alternativt enfärgade hade fungerat i "sportsko" stuk.

Det är en skodjungel därute och jag vet knappt vart jag ska börja leta eller vilka märken.

F Ultra
2015-04-17, 17:06
Som ni kanske vet så är jag friluftsmålare, så under somrarna så är jag ute och går hela dagarna. När jag väl målar så står jag still i 1-3 timmar så jag behöver ett par riktigt bra skor. Se ska kunna klara både terräng och stad, de måste andas (väldigt svettiga fötter...) samt att de måste se bra ut med en linnekostym/skjorta. Alltså helst inga skor i skrikiga färger. Diskreta och lite dressiga. Alternativt enfärgade hade fungerat i "sportsko" stuk.

Det är en skodjungel därute och jag vet knappt vart jag ska börja leta eller vilka märken.

Kör själv med ASICS och de finns i både brunt läder och mer diskret svart. Använder Gel Mission och det är de skönaste promenadskor som jag någonsin haft iaf.

timoat
2015-04-17, 22:31
Kollade dess idag, verkar najs med mesh så fötterna inte blir svettiga. http://www.amazon.co.uk/ECCO-Terracruise-Gore-Tex-Sport-Shoes/dp/B00KOBABT0

F Ultra
2015-04-20, 18:34
Kan va nog så viktigt nu när det börjar bli sommar ja :)

micke81
2015-04-22, 20:15
Salomon.
Helt svarta
http://www.terrang.se/ProductInfo?i=SAN-L373488

Helt Beige
http://www.terrang.se/ProductInfo?i=SAN-L373491

Ser i mina ögon helt ok ut,och är iaf relativt diskreta. Hur dom passar dina fötter är däremot en helt annan fråga.

forslund
2015-04-23, 07:18
Jag promenerar en hel del. Finns det några belägg för att walkingskor är bättre för mig än att snöra på mig ett par löparskor?

Namnet tyder ju på det men det säger ju ingenting. Inte heller att jag hittills inte haft några problem - man vet ju inte gällande förslitning längre fram.

spoon
2015-04-23, 07:22
Nu har läst den här tråden 17 gånger och måste fråga. Vad är walking skor? Är det bara vanliga promenadskor? Samt vad är en friluftsmålare?

Tisu
2015-04-23, 07:35
Kolla upp skor med Gore-tex surround. Borde vara lite svalare.

micke81
2015-04-24, 18:14
Jag promenerar en hel del. Finns det några belägg för att walkingskor är bättre för mig än att snöra på mig ett par löparskor?

Namnet tyder ju på det men det säger ju ingenting. Inte heller att jag hittills inte haft några problem - man vet ju inte gällande förslitning längre fram.

Är ingen expert,men har fått intrycket att walkingskor har slitstarkare sulor,mitt förra par salomon walking skor höll betydligt längre än dom löparskor av olika modeller jag nyttjat tidigare,går rätt mycket.

F Ultra
2015-04-25, 11:42
Är ingen expert,men har fått intrycket att walkingskor har slitstarkare sulor,mitt förra par salomon walking skor höll betydligt längre än dom löparskor av olika modeller jag nyttjat tidigare,går rätt mycket.

De har också mer dämpning i hälen eftersom man lägger mer tid och kraft där vid gång än vid löpning.