handdator

Visa fullständig version : Gainer på vilodagar?


MrAwsome
2015-04-12, 20:28
Räknade ut vad jag käkade och kom fram till att jag käkar för lite kolhydrater, protein var det inga problem på, var överskott på det till och med. (jag bulkar)


Så tänkte dra ner på proteinet i käket och mer kolhydrater, men har fortfarande lite svårt fylla allt jag för det då det jag behöver. Så undrar om det är ok att köra Gainer på vilodagar? Är väl ändå i köket man bygger upp sig?

Eller blir det dåligt med Gainer då det är för efter träning och har snabba kolhydrater?

Använder inte det efter träningen för jag tränar så sent, tar en vanlig proteinshake då sen vanligt käk. men använder det på morgonen efter annars har jag svårare att sova om jag får i mig för mycket energi. tror jag iaf, slutade med gainern efter träning sent på kvällen och somnar enklare.

Vad säger ni? tack för hjälp

King Grub
2015-04-12, 20:32
Det går bra.

Tisu
2015-04-13, 06:15
Orkar du inte äta vanlig mat, eller är det bara mer praktiskt med en gainer?

MrAwsome
2015-04-14, 02:13
Äter som fan och väger men kommer ändå inte upp i de antal kolhydrater jag behöver

R Scarpa27
2015-04-14, 07:38
Äter som fan och väger men kommer ändå inte upp i de antal kolhydrater jag behöver

Svårt att tänka mig.
Hur menar du med tillräckligt av kolhydrater? att komma upp till överskott? annars vet jag inte om det finns någon särskild gräns för tillräckligt med kolhydrater ( man kan ju tom nolla intaget sålänge du får i dig protein och fett)
Välj enkla källor som bröd, ris &pasta.
svåra kolhydrater att komma upp till överskott är rotfrukter & grönsaker.

Ät endel av allt men satsa på de enkla kolhydraterna som grund.

MrAwsome
2015-04-16, 21:28
Svårt att tänka mig.
Hur menar du med tillräckligt av kolhydrater? att komma upp till överskott? annars vet jag inte om det finns någon särskild gräns för tillräckligt med kolhydrater ( man kan ju tom nolla intaget sålänge du får i dig protein och fett)
Välj enkla källor som bröd, ris &pasta.
svåra kolhydrater att komma upp till överskott är rotfrukter & grönsaker.

Ät endel av allt men satsa på de enkla kolhydraterna som grund.

Nja överskott är inte problemet, bara att jag inte kommer dit, jag bulkar och räkanade ut att jag behöver 308 g kolhydrater, fick i mig hälften märkte jag, äter mest ris, så slänger i mig en gainer till frukost numera, kanske för jag äter så ren mat som jag inte får i mig tillräckligt


Räknade ut att jag nästan får dubbelt mycket mer protein än vad jag behöver vilket var helt efterblivet, men makes sense med tanke på att jag lagt så mycket fokus på det, proteinet var det som gjorde att jag precis låg på kaloriöverskott så jag ändå ökade i vikt, men för mycket protein blir ju fett och det är onödigt, så får dra upp på kolhydraterna, ner på proteinet

Kanske 2 gainers per dag är overkill? Får kanske äta några mackor mellan måltiderna till proteinshaksen, äter 4 stora måltider + 3 shakes som mellanmål , blir jävla mätt

Tisu
2015-04-17, 06:07
Om jag kollar på ditt tidigare inlägg om bulk 2012 så vägde du 65 kg. Är det så fortfarande? Du verkar då normalt smal, så du borde kunna äta fritt av "normal" mat och bara träna hårt. Inga shakes eller så. Prova och utvärdera.

Om du ändå vill räkna... Vad satsar du på för kaloriintag och vilka macros? Om du har samma vikt och aktivitet tycker jag att du kan köra på.
Protein 130 g
Fett 65 g
Kolhydrater 500 g

Ozziking
2015-04-17, 06:28
Nja överskott är inte problemet, bara att jag inte kommer dit, jag bulkar och räkanade ut att jag behöver 308 g kolhydrater, fick i mig hälften märkte jag, äter mest ris, så slänger i mig en gainer till frukost numera, kanske för jag äter så ren mat som jag inte får i mig tillräckligt


Räknade ut att jag nästan får dubbelt mycket mer protein än vad jag behöver vilket var helt efterblivet, men makes sense med tanke på att jag lagt så mycket fokus på det, proteinet var det som gjorde att jag precis låg på kaloriöverskott så jag ändå ökade i vikt, men för mycket protein blir ju fett och det är onödigt, så får dra upp på kolhydraterna, ner på proteinet

Kanske 2 gainers per dag är overkill? Får kanske äta några mackor mellan måltiderna till proteinshaksen, äter 4 stora måltider + 3 shakes som mellanmål , blir jävla mätt

Det är nog det sista det blir.

R Scarpa27
2015-04-17, 06:32
Nja överskott är inte problemet, bara att jag inte kommer dit, jag bulkar och räkanade ut att jag behöver 308 g kolhydrater, fick i mig hälften märkte jag, äter mest ris, så slänger i mig en gainer till frukost numera, kanske för jag äter så ren mat som jag inte får i mig tillräckligt


Räknade ut att jag nästan får dubbelt mycket mer protein än vad jag behöver vilket var helt efterblivet, men makes sense med tanke på att jag lagt så mycket fokus på det, proteinet var det som gjorde att jag precis låg på kaloriöverskott så jag ändå ökade i vikt, men för mycket protein blir ju fett och det är onödigt, så får dra upp på kolhydraterna, ner på proteinet

Kanske 2 gainers per dag är overkill? Får kanske äta några mackor mellan måltiderna till proteinshaksen, äter 4 stora måltider + 3 shakes som mellanmål , blir jävla mätt

vad är problemet om du ligger på överskott?
och gillar du proteinkrubb så ät, träna och ät.
räkna ut dina p f k på ett dygn och skriv här.