handdator

Visa fullständig version : 10kg borta. Kost tips?


Storelg
2015-04-12, 12:05
Hej alla!

Har precis avslutat min 11:e vecka sen jag började träna. Har tappat nästan 10 kg efter dessa veckor. Började på 111.7 kg och nu är jag på 102.1 kg.

Min kost.

Frukost : 2 knäckemackor med 2 ägg på och vatten.

Lunch : Lövbiff,keso och broccoli( oftast rent protein och grönsaker)

Middag : Vanlig husmanskost.

Övrigt : Helger äter jag godis och dricker öl ibland.

---------------------------------------------------------------------------------------

Använder Lifesum som app och försöker hålla ett intag på runt 1500-2000kcal.

Fråga 1 Är det ofarligt att ligga på 1000 kcal dagligen i ca 1.5 månader? Vill verkligen ner till 90 kg till sommarn

Fråga 2 Protein och grönsaker. Är detta en bra strategi tycker ni? Har funkat utmärkt för mig dessa veckor men jag har också sett andra slags koster under deff.

Fråga 3 Vilken är den bästa grönsaken? Har kört ångkokt broccoli dessa veckor och har tröttnat så extremt på det. Är tomater lika effektivt?

---------------------------------------------------------------------------------------

Tränar för övrigt 4-5 gånger i veckan med 30-70 min pass med mycket burpees och intervaller.

Längd 186 cm

King Grub
2015-04-12, 12:15
1. Ofarligt, ja. Men du riskerar att tappa betydligt mer muskelmassa och därmed sänka din energiförbrukning i vila (kanske permanent).

2. Ja, förutsatt att du även får tillräckligt med fett. Fett är livsnödvändigt, kolhydrat är det inte.

3. Så varierat intag som möjligt.

cero
2015-04-12, 14:06
Har kört ångkokt broccoli dessa veckor och har tröttnat så extremt på det. Är tomater lika effektivt?

Du vill ha ett så brett färgspektra som möjligt på grönsakerna och frukterna du äter. Att bara käka mycket av en sak är kasst.