handdator

Visa fullständig version : Hur äta vid sen träning?


juziy
2015-04-11, 21:02
Ny inom området träning men vill lära mig mycket och givetvis göra så rätt man kan. Jag tränar idag endast under kvällarna 21:30 ->. Nyligen startat upp, taskig kroppshydda och ett pissigt självförtroende är anledningen till sen träning, då gymmet är minimalt befolkat.

Hur ska jag egentligen lägga min kost då? Man läser ju så mycket och hör en hel del om att maten ska läggas EFTER träning. Gäller det även när träningen utövas så sent på kvällarna?

R Scarpa27
2015-04-11, 21:04
funkar jättebra.
käka på efter passet.

sen kan jag inte avgöra om det är troll eller seriöst inlägg =/ men iaf eat after ur workout.

z_bumbi
2015-04-11, 21:09
Man läser ju så mycket och hör en hel del om att maten ska läggas EFTER träning. Gäller det även när träningen utövas så sent på kvällarna?

En del av maten bör du ha efter träningen för att återhämta dig men det krävs inga stora mängder för att återhämta sig från de nivåer som de flesta tränar på. Att man ska äta all eller majoriteten av maten efter träningen är något som blev en fluga för några år sedan men det finns ganska lite som säger att det ska finnas några klara fördelar med det.

King Grub
2015-04-11, 21:17
Antagligen lagrar man mycket mindre fett av det man äter och får mer näring till muskeluppbyggnad, om man lägger större delen av dygnets kaloriintag före träning. Wilson berättar en del från 27:50 i

oWuBB8_n3lw

Muskeluppbyggnaden efter styrketräning är beroende av tillgång till aminosyror, 10 gram EAA per intag, inte energi i allmänhet eller kolhydrat eller fett.

juziy
2015-04-11, 21:28
funkar jättebra.
käka på efter passet.

sen kan jag inte avgöra om det är troll eller seriöst inlägg =/ men iaf eat after ur workout.
Vad är det som är trolligt?

Tack för svaret.


En del av maten bör du ha efter träningen för att återhämta dig men det krävs inga stora mängder för att återhämta sig från de nivåer som de flesta tränar på. Att man ska äta all eller majoriteten av maten efter träningen är något som blev en fluga för några år sedan men det finns ganska lite som säger att det ska finnas några klara fördelar med det.

Antagligen lagrar man mycket mindre fett av det man äter och får mer näring till muskeluppbyggnad, om man lägger större delen av dygnets kaloriintag före träning. Wilson berättar en del från 27:50 i

oWuBB8_n3lw

Muskeluppbyggnaden efter styrketräning är beroende av tillgång till aminosyror, 10 gram EAA per intag, inte energi i allmänhet eller kolhydrat eller fett.

Så rent av är det kanske bra att ta vanliga middagen någon(-ra) timmar innan träning och sen köra något litet och proteinrikt efter?

Tack för svaren!

King Grub
2015-04-11, 21:30
Det är inte fel i alla fall. Trivs du med att äta mycket direkt innan du går och lägger dig så kommer det inte att hindra dina framsteg det heller.

juziy
2015-04-11, 21:33
Det är inte fel i alla fall. Trivs du med att äta mycket direkt innan du går och lägger dig så kommer det inte att hindra dina framsteg det heller.

Det är det jag inte gör, så hade gärna sluppit det. Bra information för min del, tack.

R Scarpa27
2015-04-11, 21:38
Det är det jag inte gör, så hade gärna sluppit det. Bra information för min del, tack.

jag äter det mesta av alla dagens kalorier sent på kvällen sista målet tas innan läggdags.

så alla kör vi olika, och jag trivs att lägga största delen av kalorierna mot aftonen. ;)

LunaSpice
2015-04-12, 06:54
Antagligen lagrar man mycket mindre fett av det man äter och får mer näring till muskeluppbyggnad, om man lägger större delen av dygnets kaloriintag före träning. Wilson berättar en del från 27:50 i

oWuBB8_n3lw

Muskeluppbyggnaden efter styrketräning är beroende av tillgång till aminosyror, 10 gram EAA per intag, inte energi i allmänhet eller kolhydrat eller fett.

Hela den diskussionen var väldigt intressant. Tack!

exevision
2015-04-12, 06:59
Antagligen lagrar man mycket mindre fett av det man äter och får mer näring till muskeluppbyggnad, om man lägger större delen av dygnets kaloriintag före träning. Wilson berättar en del från 27:50 i

oWuBB8_n3lw

Muskeluppbyggnaden efter styrketräning är beroende av tillgång till aminosyror, 10 gram EAA per intag, inte energi i allmänhet eller kolhydrat eller fett.

Vilken studie är det som det pratas om?