handdator

Visa fullständig version : Kursinbjudan, Instuktörsutbildning Steg 1,5 i Löddeköpinge 9-10 maj!


Arne Persson
2015-04-10, 14:39
KURSINBJUDAN

Svenska Kroppskulturförbundets Instruktörsutbildning Steg 1,5.

Intensivkurs i funktionell övnings- och rörelselära för bl. a styrketräningsinstruktörer.

Härmed inbjuds ni att deltaga i kursen i funktionell övnings och rörelselära. Kursen kommer att hållas 9-10 maj 2015 på X-Act Gym i Löddeköpinge

Denna intensivkurs är auktoriserad av Svenska Kroppskulturförbundet!

Kursen vänder sig främst till färdiga instruktörer eller träningserfarna personer med goda baskunskaper inom rörelseapparatens anatomi och som vill fördjupa sina kunskaper i ämnet. Kursen är mycket lämplig för PT-Instruktörer och sjukgymnaster. Deltagare utan djupare anatomikunskaper kan i efterhand tillgodogöra sig dessa på SKKF’s Instruktörsutbildning Steg 1. Efter kursen erhålles SKKF’s kursdiplom.
Kursen kommer framförallt att avhandla ett stort antal övningar (främst med fria vikter) där alla övningarna kommer att analyseras och diskuteras. Även övningspraktik kommer att ingå. Om nödvändigt kommer även en liten anatomisk repetition att hållas. Vi kommer även att gå igenom programuppläggningar samt grundläggande teori om styrketräningen.
Även en hjärt-/lungräddningskurs som inkluderar även handhavande av en defibrillator att ingå som ett obligatoriskt moment. Detta moment inkluderas på kursintyget.
PLATS: X-Act Gym i Löddeköpinge. Barsebäcksvägen 60. Tel: 0708-18 22 46.
TID: 9-10 maj 2015, Lördag kl 9.00-18.00, Söndag 9.00-17.00
PRIS: 2900 kr/person. 500 kr går direkt till SKKF. Kursmaterial och kursintyg ingår. Glöm ej anteckningsmaterial samt träningskläder. Fika ingår. Kursavgiften inbetalas på plats vid kursens start.
SISTA ANMÄLNINGSDAG: Onsdagen 6 maj 2015.
Observera att antalet platser är begränsat och att anmälan är bindande!

Intresserade kan PM:a mig.

biggusdickus
2015-04-10, 14:59
KURSINBJUDAN

Svenska Kroppskulturförbundets Instruktörsutbildning Steg 1,5.
Deltagare utan djupare anatomikunskaper kan i efterhand tillgodogöra sig dessa på SKKF’s Instruktörsutbildning Steg 1. Efter kursen erhålles SKKF’s kursdiplom.

Intresserade kan PM:a mig.


Så fast man inte har grundkompetens så är man ändå välkommen till kursen 1.5 å får diplom fast man rimligtvis inte har en chans att tillgodogöra sig undervisningen? Eller får man inte diplomet förräns man även läst kurs 1 så man förstått vad det egentligen var man pratade om i kurs 1.5?

Min erfarenhet är att man bör hålla fast vid kraven på grundutbildning inför en kurs på högre nivå för det blir ändå en anpassning till de som har minst kunskap med sig, å för dom som verkligen har den efterfrågade grundkompetensen innebär det att kursen helt enkelt inte når upp till de uppsatta målen.

Arne Persson
2015-04-10, 15:23
Så fast man inte har grundkompetens så är man ändå välkommen till kursen 1.5 å får diplom fast man rimligtvis inte har en chans att tillgodogöra sig undervisningen? Eller får man inte diplomet förräns man även läst kurs 1 så man förstått vad det egentligen var man pratade om i kurs 1.5?

Min erfarenhet är att man bör hålla fast vid kraven på grundutbildning inför en kurs på högre nivå för det blir ändå en anpassning till de som har minst kunskap med sig, å för dom som verkligen har den efterfrågade grundkompetensen innebär det att kursen helt enkelt inte når upp till de uppsatta målen.

Dessa två kurser kan man gå i blandad ordning. Steg 1 har huvudinriktningen på anatomin i komb med rörelseutförandet. Den andra är huvudpunkten på rörelseutförandet på alla övningarna. Anatomin är mer övergripande i 1,5:an. Du behöver inte vara orolig, allt klarnar när man går kurserna... ;)

Arne Persson
2015-04-12, 06:36
Bump 1.0 :)

Arne Persson
2015-04-14, 12:40
Halvbump 1.01 :)

Arne Persson
2015-04-18, 18:39
Bump 2.01 :)

Arne Persson
2015-04-21, 14:33
Bump... :)

son of Zeus
2015-04-22, 01:13
fattar du inte att intresset här är noll?!

Arne Persson
2015-04-22, 04:43
fattar du inte att intresset här är noll?!

Uppenbarligen inte eftersom jag får förfrågningar och anmälningar. Sorry! ;) Dessutom är folk tom nöjda med kurserna. Dom får iallafall lära sig en hel del om träning, övningar och instruera mm för en mycket rimlig summa.

Arne Persson
2015-04-25, 20:03
Denna bump tillägnar jag exclusivt Zeus store son... :d

vale_tudo
2015-04-26, 14:57
fattar du inte att intresset här är noll?!

Bra attityd du har. Tycker själv att det är riktigt schysst utav Arne att posta det här. Detta är en bra möjlighet för folk som har ett intresse för bli Instruktörer eller lära sig mer om kroppen etc. Och du dissar? Pfff.


Jag hoppas kunna komma nästa gång, när det sker. :)

Arne Persson
2015-04-26, 16:27
Bra attityd du har. Tycker själv att det är riktigt schysst utav Arne att posta det här. Detta är en bra möjlighet för folk som har ett intresse för bli Instruktörer eller lära sig mer om kroppen etc. Och du dissar? Pfff.


Jag hoppas kunna komma nästa gång, när det sker. :)

Man tackar! :) Min ambition har alltid varit att försöka sprida lite kunskap, för rimliga pengar, till så många som möjligt. Sedan kan dom använda dessa kunskaper antingen som instruktörer eller för sin egen träning.

Sven
2015-04-27, 11:01
Man tackar! :) Min ambition har alltid varit att försöka sprida lite kunskap, för rimliga pengar, till så många som möjligt. Sedan kan dom använda dessa kunskaper antingen som instruktörer eller för sin egen träning.

Vissa har inget bättre för sig än att gnälla, så är det bara :)

Själv har jag gått steg 1-kursen och den var bland de bästa kurserna jag gått. Tyvärr finns inte möjligheten att gå på 1,5 denna gången. Men uppkommer den eller 2.0 fler gånger så ska jag defintivt försöka gå :)

/Martin

Arne Persson
2015-04-30, 22:57
Vissa har inget bättre för sig än att gnälla, så är det bara :)

Själv har jag gått steg 1-kursen och den var bland de bästa kurserna jag gått. Tyvärr finns inte möjligheten att gå på 1,5 denna gången. Men uppkommer den eller 2.0 fler gånger så ska jag defintivt försöka gå :)

/Martin

Att "princip"gnälla äro för vissa ett kall... ;)
Det blir fler gånger. :)

Arne Persson
2015-05-05, 08:09
Kursen har blivit tvungen att flyttas till den 6-7 juni. Anmälda har och kommer att informeras.

s7b
2015-05-05, 09:30
Nästa Steg 1 är jag intresserad av. När blir den?

Arne Persson
2015-05-05, 10:41
Nästa Steg 1 är jag intresserad av. När blir den?

Senare i höst. Det går dock utmärkt att gå denna innan Steg 1.

s7b
2015-05-05, 11:37
Senare i höst. Det går dock utmärkt att gå denna innan Steg 1.

Har styrketränat i 1,5 år och är varken stor eller stark, men jag ser en framtid inom idrott och hälsa. Passar kursen för mig? :) Blir bil från örebro isåfall..

Arne Persson
2015-05-05, 15:50
Har styrketränat i 1,5 år och är varken stor eller stark, men jag ser en framtid inom idrott och hälsa. Passar kursen för mig? :) Blir bil från örebro isåfall..

Den passar speciellt även de som är intresserade av träning och vill utveckla sin egen träning på ett sunt sätt. :)