handdator

Visa fullständig version : Träna eller inte?


t0bbz
2015-04-10, 09:56
Halloj.


Åkte på halsfluss för drygt två veckor sen. Har inte utfört någon fysiskt krävande aktivitet under den tiden jag har haft halsont/känt mig dålig. Fick kåvepenin som jag har käkat i 8 dagar.

Läkaren sa till mig att jag kunde träna efter en vecka efter jag gått på penicillin och att jag är symptom fri dvs. Har varit symptom fri sen i måndags.

Drog och träna igår kväll och hade ruskigt bra med energi och det gick riktigt bra! Kan ha varit så att jag tog ut mig lite för mycket efter sjukdom. Efter passet märkte jag att hjärtat slår hårdare, kan se hjärtat slå i baröverkropp. Detta satt i tills jag somna. Idag känns det "mer som vanligt" med hjärtslagen.

Kan det vara så att infektionen är kvar i kroppen? Och efter att jag hade tränat så började hjärtat slå lite hårdare med tanke på infektionen och träningen? Har 64bpm vilopuls.


Som den hypokondriker man är så kom jag hem och googla och då var det ju hjärtmuskelinflammation jag fått... Då den kan vara symptom fri. Blir nog vila för mig idag.

Någon som varit med om något liknande?

CalleP
2015-04-10, 10:06
Japp jag gjorde samma sak som dig fast åkte på semester till Tyskland över nyår. Sen när jag kom hem så var jag hur sjuk som helst och fick penicillin , stack ut och bira / träna ändå och var sjuk riktigt länge efter det....

Så vila några dagar extra, lyssna på läkaren och läs inte för mycket skit på nätet.

t0bbz
2015-04-10, 10:09
Japp jag gjorde samma sak som dig fast åkte på semester till Tyskland över nyår. Sen när jag kom hem så var jag hur sjuk som helst och fick penicillin , stack ut och bira / träna ändå och var sjuk riktigt länge efter det....

Så vila några dagar extra, lyssna på läkaren och läs inte för mycket skit på nätet.

Okej! Lika bra att ta ett par dagar till nu då.. :)


Hoppas man inte åkt på något värre bara för man träna igår..

Padde
2015-04-10, 10:10
Risken för att bli sjukare när man inte lyssnar på kroppen är väldigt stor 1-2 veckor ger inga förluster värt att snacka om

Var med om något liknande för ett halvår sedan.. lärde mig läxan då och tränar alldrig utan att känna mig 100%

t0bbz
2015-04-10, 10:15
Risken för att bli sjukare när man inte lyssnar på kroppen är väldigt stor 1-2 veckor ger inga förluster värt att snacka om

Sant.

Har mått kanon sen i sön/mån, men antar att kroppen kanske gjorde en luring på mig!

Har inte blivit sämre fast jag träna igår, men kör några dagar vila nu. Blir o ta fram xboxet ur garderoben och mata lite nu under helgen. Tack för ditt svar.

t0bbz
2015-04-11, 18:22
Satan.. vill träna!! Nu är penicillin kuren slut också. Har mått bra sen i måndags.. Klättrar på väggarna snart som spindelmannen! Men vågar inte träna ännu