handdator

Visa fullständig version : Push/pull/legs (6 dagar i veckan)?


stickitinyoass
2015-04-08, 19:50
Tjääänare! :naughty:
BEHÖVER HJÄLP!!!!!!!!!!

Är lite av en nybörjare i gymmet och försöker hitta det perfekta programmet för just mig.
Det jag är ute efter är volym(synliga muskler) och själva styrkan intresserar mig inte alls. Har även tid att gymma varje dag.

Vad tror ni om ett 6 dagars push/pull/legs schema? :confused:
Kommer detta bli överträning eller kommer det funka fint (har gott om tid som sagt)?

*popcorn* Dvs, schemat ser ut ungefär såhär *popcorn*


Måndag: Bänkpress, Militärpress, Lutande bänkpress, Lyft(sidan), Pushdowns
Tisdag: Marklyft, Strångrodd, Latsdrag, Omvända flyes, Bicepscurls
Onsdag: Knäböj, Stela marklyft, Benspark, Bencurl, Stående vadpress, Magövning
Torsdag: [repetera måndagens]
Fredag: [repetera tisdag]
Lördag: [repetera onsdag]
Söndag: Vila

Maverick
2015-04-08, 19:55
Kör 6-1(dagar träning - vila) när jag ligger i kcal balans eller överskott och det funkar lysande, när jag ligger på kcal - så drar jag ner till 3-1.

Kedaran
2015-04-08, 19:55
Valet av övningar är det inget fel på, tycker det ser bra ut. Frågan är snarare hur ny du är på gymmet, personligen tycker jag inte PPL är slitigt alls men det är olika för alla.
Om du kör 3 dagar i veckan nu så kanske du vill öka gradvis till 6 dagar, kör inte massa fail i onödan och slarva inte med mat eller sömn så ska du se att det går toppen!

stickitinyoass
2015-04-08, 20:13
Tror ni detta är bättre än Stronglifts 5x5 när det gäller volym? Funderat på Stronglifts men känns inte som det är rätt för mig, utan för mycket fokuserat på styrka

Maverick
2015-04-08, 20:28
Jag tycker det, men det är nog väldigt olika.

HenrikJ
2015-04-08, 21:00
6 dagar i veckan är det som har funkat absolut bäst för mig. Liknande upplägg. Jag är dock långt från nybörjare, så får väl reservera mig för det.

Sansad
2015-04-08, 21:16
Skitbra övningsval, lagom antal övningar också.
Körde väldigt liknande bara att jag körde 3-1-3, alltså 3 dagar träning, en vilodag. 6 dagar på raken gav mig känningar i axlarna, sen att ändra ordningen till pull/push/leg mm för att inte vara för mör i benen från ben dagen när man ska köra marklyft på ryggdagen till exempel är också något att ha i åtanke kanske.

Annars körde jag PPL i ett halvår med ca 12-20 set per pass och den perioden gav mig nog dem bästa ökningarna overall nånsin för mig iaf.

gymjander
2015-04-08, 21:37
Låter ganska likt vad jag kör. Men jag har 3 pass som fokuserar mer på stryka, särskilt i basövningarna. Samt 3 lättare pass med mer fokus på högreps. Marklyft kör jag bara en gång i veckan. Fail kör jag endast till eventuellt under något set på tunga passet.

Kedaran
2015-04-08, 21:45
Tror ni detta är bättre än Stronglifts 5x5 när det gäller volym? Funderat på Stronglifts men känns inte som det är rätt för mig, utan för mycket fokuserat på styrka

Det är ju svårt att tala i absoluta termer med saker som vad skulle hända om xxx istället för yyy när man talar träning. Men det ska nog väldigt, väldigt mycket till för att få en sämre utveckling av det du skrev än Stronglifts.

Köttis
2015-04-08, 23:05
Det är ju svårt att tala i absoluta termer med saker som vad skulle hända om xxx istället för yyy när man talar träning. Men det ska nog väldigt, väldigt mycket till för att få en sämre utveckling av det du skrev än Stronglifts.

Stronglifts har väl inbyggd progression? Kan vara värt att ha i åtanke om man vet med sig att man har svårt för det på egen hand.

I övrigt håller jag med om att det ser fint. Jag hade dock velat ha en flyesövning för bröst vartannat pass ungefär så det inte bara bli pressande. Endast min personliga smak dock.

Shqypnia
2015-04-09, 06:56
Kör på precis som du vill. Vill du vila efter 3 dagar så vilar du. Vill du vila efter 6 dagar så vilar du då istället.

stickitinyoass
2015-04-09, 20:16
bump

Några fler svar? :)

Köttis
2015-04-10, 11:04
Vad är det för fel på svaren du fått?

stickitinyoass
2015-04-10, 14:39
Inget, vill bara ha mycket feedback :p

Jag kör detta program just nu (är nybörjare). Men vet inte om jag tar detta eller Stronglifts 5x5..

WilsonTaylor
2015-04-10, 18:34
kör PPL här, 3-1-3. Tycker det är det absolut bästa schemat jag personligen kört och sett grymma resultat på det. Har dock tränat i 4 år. Det enda jag upplevt som nackdel i PPL är att armarna kan få för lite stryk, men det är smaksak antar jag.

juziy
2015-04-10, 19:06
Fin tråd då jag sitter i exakt samma sits.

Ett PPL eller Stronglift 5x5. Jag tänker däremot 3 pass i veckan, med aktiv vila tis/tors, samt full vila helgerna då jag jobbar 12h.

Undrar detsamma som dig angående träningsmetod som nybörjare, så hänger på din fråga.

Är det inte lite mycket med 6 dagar i veckan?

Stonemountain
2015-04-10, 19:45
Jag kör också PPL även under min diet nu och har funkar fint.
Denna diet har jag haft ett annat upplägg med mer kolhydrater än tidigare.
Jag har också haft bra utveckling med PPL och har kört under ca 3 månader och tränat seriöst ca 3,5-4 år.

Dock började min resa med PowerPumptraing 2 programmet och det funkade bra med.

Maverick
2015-04-10, 19:51
Fin tråd då jag sitter i exakt samma sits.

Ett PPL eller Stronglift 5x5. Jag tänker däremot 3 pass i veckan, med aktiv vila tis/tors, samt full vila helgerna då jag jobbar 12h.

Undrar detsamma som dig angående träningsmetod som nybörjare, så hänger på din fråga.

Är det inte lite mycket med 6 dagar i veckan?

Nej, inte om du sköter allt runt omkring. Det är vila och kost som till stor del avgör hur hårt/mycket du kan träna.

cero
2015-04-10, 19:53
Är lite av en nybörjare i gymmet och försöker hitta det perfekta programmet för just mig.

Vad tror ni om ett 6 dagars push/pull/legs schema?

Ja, det är för mycket. Din motivation kommer också vara puts väck om 2 månader med det upplägget. Titta på detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) istället. Stregra upp som det står i tråden, och ha tålamod. Bygga muskler tar tid.