handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som ska köpa en dammsugare


agazza
2015-04-08, 12:15
Hej, tyvärr har ju EU varit dumma i huvudet och silat mygg och släppt igenom elefanter och nu ska hushållsprodukter vara miljöcertifierade, som resulterar i totalt jävla värdelösa dammsugare.


Nu är det så att jag vill köpa en dammsugare för jag stampade sönder min förra igår.

Men jag kan inte hitta någon att köpa, prisjakt verkar vara totalt utdaterat och så fort jag klickar in på en dammsugare som jag vill ha med bra effekt så kommer jag bara till onlinebutiker som inte sköter sin reklam riktigt, som ersatt den tidigare bra modellen med nuvarande uppdaterad EU certificerade skitgrej.

Kan jag köpa dammsugare utanför EU med lite drag i eller vad gör man?

Detta gäller även DYSON som jag förstår så jag kan inte hitta någon modell där heller som är särskilt superkraftig, men dom har ju en annan teknik så det spelar kanske mindre roll på wattantalet?

Jag är sugen på en Electrolux UltraOne, originalet, inte den nya uppdaterade varianten. Alltså 2200 wattaren, inte fis 1240wattaren


hjälp mig snälla, jag måste städa

KalleBalik
2015-04-08, 12:21
Det absolut bästa och smidigaste är att ta en befintlig dammsugare och sätta i en ny motor, exempelvis från en motorsåg.

StarkaUlf
2015-04-08, 12:23
Köpte en riktigt fin dammsugare från Hanséns. 10 kronor och bra kvalitet. Kan rekommendera.

http://princesskonditori.com/onewebmedia/dammsugare.png

Akerhage
2015-04-08, 13:25
Bra tråd, skall följas, min dammsugare har nog mer silvertejp på sig nu än hölje. Slangen i sig är gjord av tejp i princip. Inga hjul kvar heller och munstycket är i delar.

denna har jag bevakat på prisjakt några år.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=455604
Är den bra?

944RS
2015-04-08, 13:46
Har du testat att dammsuga ditt hem med den nya varianten?
Jag har inga husdjur, men 2 barn och ofta leriga skor som jag måste städa efter och tycker de nya räcker.

Slartibartfast
2015-04-08, 14:03
Denhär tråden hade jag behövt förra veckan. Min gamla Hoover gav upp inför veckostädningen, så det blev att börja från noll och researcha vad som finns på marknaden.

Dom flesta rekommenderade märket Miele (även om det nog i praktiken inte sä så jävla stor skillnad) och köpte deras C3 Ecoline. Det är precis en sån sugare som TS inte gillar. 800W :)

http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/dammsugare-och-stadning/COMPLETEC3PL/miele-complete-c3-ecoline-celebration-dammsugare

http://www.kagoo.com/Appliances/Vacuum-Cleaners/2472722/Miele-Complete-C3-EcoLine-Plus.html

Glen
2015-04-08, 14:20
Bra tråd. Har funderat på en ångrengöringsapparat, nån som provat en sån? Har trägolv hemma som lätt blir fläckiga och jag orkar inte dra fram moppen i tid och otid. Här finns en som ska kombinera dammsugare och ångrengöring, det är tv-shop så det är väl högst oklart om den är bra på riktigt:

http://www.tvins.com/h2o-power-x-1752

agazza
2015-04-08, 15:04
Det blir att importera en damsugare eller köpa en bättre begagnad alltså, jag fattar inte varför dom slösar tjänstemannapengar på att ta fram ett sånt uselt regelverk.

Mer om förbudet.


Och för er som aldrig kört en rejäl dammsugare, en sådan som är trög att lyfta munstycket från golvet, ni har missat en städupplevelse..

Aldrig att jag tänker gå under 1600 watt.

agazza
2015-04-08, 15:06
Bra tråd, skall följas, min dammsugare har nog mer silvertejp på sig nu än hölje. Slangen i sig är gjord av tejp i princip. Inga hjul kvar heller och munstycket är i delar.

denna har jag bevakat på prisjakt några år.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=455604
Är den bra?

Den du länkar är suverän, mamma och pappa har en sådan, men tyvärr kommer du aldrig få tag i en sådan, utan klickar du på länken så är det till ersättningsvarianten. Som är värdelös.


Folk måste vara noga på att kolla på seriebeteckningen eftersom Prisjakt och återförsäljarna inte är i synk längre. Går du in på fyndiq ser du att det är en ersättningsmodell de erbjuder, och den har inte samma effekt som den som visas på prisjakt.

agazza
2015-04-08, 15:20
Bra tråd, skall följas, min dammsugare har nog mer silvertejp på sig nu än hölje. Slangen i sig är gjord av tejp i princip. Inga hjul kvar heller och munstycket är i delar.

denna har jag bevakat på prisjakt några år.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=455604
Är den bra?

EDIT2, jag köpte en elektrolux från england där dom fortfarande hade 2200 wattarna på lager innan dom tar slut

http://www.amazon.co.uk/AEG-UltraOne-AUO8820-Cylinder-Cleaner/dp/B00AW8JWYU


Köpte dock på ebay, men ändå.

4623
2015-04-08, 17:25
Jag är sugen på en robotdammsugare. Är det Roomba som gäller eller finns det något annat alternativ?

Dreas
2015-04-08, 18:19
Jag är sugen på en robotdammsugare. Är det Roomba som gäller eller finns det något annat alternativ?Neato.

Jag skulle inte kunna ha en Roomba. Neato är också smartare. Älskar min, tar hela huset på en laddning. Iaf de allmänna ytor som används.

R Scarpa27
2015-04-08, 18:32
köpte ny i höstas, då jag råkade dammsuga en blöt balkong med den förra :D

köpte en elextrolux för ynka 795:- finns på netonnet bla. kanonbra till priset och suger bättre än min förra dyra philips för 3 papp.

denna:
http://www.netonnet.se/GetFile/ProductImagePrimary/hem-och-hushall/dammsugare-och-stadning/golvdammsugare/electrolux-esclassic(208187)_Large.jpg

shut teh face
2015-04-08, 18:42
Jag köpte bäst i test, budget 2014, Electrolux ZE310 Ergospace
Den har grymt lång sladd, 13 m, och 1800 w

Tycker den är grym, kosta inte ens tusen kronor

R Scarpa27
2015-04-08, 18:48
electrolux generellt är jaevligt prisvärda :) ska titta i skrubben så jag angav rätt modell ja köpte.. 1 second.

ergospace hette min med som shut the face. lång sladd, och jaevligt lång dammsugarslang :)

Slartibartfast
2015-04-08, 19:44
electrolux generellt är jaevligt prisvärda

Den överväldigande åsikten jag läste gång på gång var att Electrolux på längre sikt går sönder och krånglar. Dom flesta är nöjda med dem på kort sikt, speciellt med tanke på priset.

R Scarpa27
2015-04-08, 20:10
Den överväldigande åsikten jag läste gång på gång var att Electrolux på längre sikt går sönder och krånglar. Dom flesta är nöjda med dem på kort sikt, speciellt med tanke på priset.


jahopp mina föräldras har hållt 8 år hitils och fungerar precis lika bra än.
och köper man billigare går det ju alltid byta oftare ;) eller köpa 4 stycken istället för 1.

dock har ju alla märken klagomål, handlar ju om måndagsexemplar, hur hård använding den får göra, underhållning osv osv.

Jagax
2015-04-08, 20:17
Det är ju inte direkt effekten på motorn som är det mest intressanta utan hur mycket luft den förflyttar. Det är inte alltid direkt relaterat.
Ofta vrider man ju inte upp effekten på max förrän påsen blir mer än halvfull.

Se'n för mig personligen är det viktigt att det är ett bra filter i den vilket gör att man inte kan köpa en budgetdammsugare (i stort sett aldrig <2000kr).

De nya reglerna är definitivt irriterande och gjorde att en hyffsad dammsugare blev mycket dyrare.


Bor du i Gällivare eller Kiruna skulle jag köpa den här :Philips (http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/dammsugare-och-stadning/FC9193/philips-dammsugare-performerpro-fc9193-01)

agazza
2015-04-09, 06:25
Det är ju inte direkt effekten på motorn som är det mest intressanta utan hur mycket luft den förflyttar. Det är inte alltid direkt relaterat.
Ofta vrider man ju inte upp effekten på max förrän påsen blir mer än halvfull.

Se'n för mig personligen är det viktigt att det är ett bra filter i den vilket gör att man inte kan köpa en budgetdammsugare (i stort sett aldrig <2000kr).

De nya reglerna är definitivt irriterande och gjorde att en hyffsad dammsugare blev mycket dyrare.


Bor du i Gällivare eller Kiruna skulle jag köpa den här :Philips (http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/dammsugare-och-stadning/FC9193/philips-dammsugare-performerpro-fc9193-01)

Bra tips, någon gällivare bo bör rycka till sig den där på en gång.

500watt sugkraft var det kraftigaste jag sett på dom jag kollat på, den jag beställde är på 430 och det är runt det dubbla mot alla som följer de nya lagkraven.

Jag har sett en eller annan mäkta med 320, men efter det tror jag verkligen inte de kan trolla fram mycket mer sugkraft utan större motor

awesomooo
2015-04-09, 07:05
Efter att ha ägt två olika Electrolux som bara gått sönder så åkte jag och köpte en Miele C3. Mitt tips är att inte köpa billigare dammsugare för dom går bara sönder. Tyvärr blev det med påsar den här gången men det är det värt när man samtidigt får en riktigt bra dammsugare som känns som att den kan slita upp parketten här hemma för jävlar i min låda vad den suger på bra.

Electrolux suger riktigt jävla hårt så köp inte något från dom, har ägt två dammsugare och en torktummlare, allt har gått sönder.

agazza
2015-04-09, 07:18
Efter att ha ägt två olika Electrolux som bara gått sönder så åkte jag och köpte en Miele C3. Mitt tips är att inte köpa billigare dammsugare för dom går bara sönder. Tyvärr blev det med påsar den här gången men det är det värt när man samtidigt får en riktigt bra dammsugare som känns som att den kan slita upp parketten här hemma för jävlar i min låda vad den suger på bra.

Electrolux suger riktigt jävla hårt så köp inte något från dom, har ägt två dammsugare och en torktummlare, allt har gått sönder.

Jag kollade min elektrolux som jag hade tidigare och det som pajjar är några lödöron till startknappen, samt att det hamnar damm i rullen som spolar upp kabeln.

Jag lödde om min igår, men spolen som rullar upp kabeln fick jag inte ihop igen för det satt någon dötsfjäder i den som jag inte får ihop igen utan specialverktyg tror jag.

Men det fick bli en garagedammsugare, men det var en klen konstruktion, antagligen för att startknappen ska vara modulär och utbytbar, men jag direktlödde den istället.


Men det var en korkad konstruktion

Slartibartfast
2015-04-09, 07:29
Efter att ha ägt två olika Electrolux som bara gått sönder så åkte jag och köpte en Miele C3. .

Köpte du en Ecoline (800W) eller Powerline (1600W)?

Givetvis kör man också på Twinner, och inget medföljande skitmunstycke. Köpte min Twinner för typ 15 år sedan. Den gör att sugandet suger mindre.

Akerhage
2015-04-09, 07:44
EDIT2, jag köpte en elektrolux från england där dom fortfarande hade 2200 wattarna på lager innan dom tar slut

http://www.amazon.co.uk/AEG-UltraOne-AUO8820-Cylinder-Cleaner/dp/B00AW8JWYU


Köpte dock på ebay, men ändå.

Hmm, är dålig på handla på ebay. Vart köpte du från då? Och vilken modell?
Hur fungerar det med frakt och så om man köper från England? Inget som tillkommer då? Och tar 8 år?
Länka gärna till någon bra dammsugare på ebay som går att köpa, den här du länkade nu verkade vara slut?

agazza
2015-04-09, 07:56
Hmm, är dålig på handla på ebay. Vart köpte du från då? Och vilken modell?
Hur fungerar det med frakt och så om man köper från England? Inget som tillkommer då? Och tar 8 år?
Länka gärna till någon bra dammsugare på ebay som går att köpa, den här du länkade nu verkade vara slut?

England, USA har annan elstandard än oss och då funkar inte dammsugaren tyvärr.

De flesta lager verkar snart vara uttömda, jag köpte den sista av den handlaren jag beställde ifrån.

Du får tyvärr helt enkelt kolla Ebay.co.uk eller amazon och kolla vilka som har rätt modell kvar i lager.

Frakten kan du välja fraktfritt i sökrutan men då får man inte många träffar.

Frakten gick annars på 350 spänn

Är det inom EU är det ingen tull eller moms ifall jag inte minns fel, annars be handlaren skriva ned priset bara så du hamnar under 1400kr

Akerhage
2015-04-09, 08:02
http://www.ebay.co.uk/itm/AEG-AUO8815B-UltraOne-Cylinder-Vacuum-Cleaner-Ebony-Black-/171744314489?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item27fcc24479

den lär ju funka? 1600W iof? Kanske bör leta efter 2200W?
Vad betalade du för din?

edit: http://www.ebay.co.uk/itm/AEG-UOALLFLOOR-ULTRA-ONE-Bagged-Cylinder-Vacuum-Cleaner-2200W-/251722308522?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a9bd19baa

Den är 2200W? Dock aldrig köpt på Ebay innan, så vet inte exakt hur man går tillväga. Men detta är ett företag som säljer denna då via ebay?
Verkar kosta 160£ + 11£ frakt isf och inga extra dolda avgifter? Bara pröjsa med Mastercard och sen vänta?

awesomooo
2015-04-09, 08:03
köpte du en ecoline (800w) eller powerline (1600w)?

Givetvis kör man också på twinner, och inget medföljande skitmunstycke. Köpte min twinner för typ 15 år sedan. Den gör att sugandet suger mindre.

power!!!!

Nej förfan, tittade bara på elgigantens hemsida. Jag har en Miele S8 EuroStar (2200W). Men den har tydligen ersatts av C3 Powerline och dom ser precis likadana ut.

Ajemän
2015-04-09, 08:04
Köpte en ny Electrolux ultrasilenced nyss, och den är på 1000 watt och i klenaste lagret. 800 hade jag inte köpt.

Akerhage
2015-04-09, 08:16
fast enligt deras description på varan fraktade de bara i UK? Men på sidan i övrigt gick det att välja frakt till Sverige? Fast det kanske är någon ebay-standard? Skall man alltid gå efter varans description här och skita i att det faktiskt går att välja Sverige?

Slartibartfast
2015-04-09, 08:25
Med 700 W kan man suga fast munstycket i väggen. Behöver den suga hårdare än så?

p7DVOoeJxGI

agazza
2015-04-09, 08:39
fast enligt deras description på varan fraktade de bara i UK? Men på sidan i övrigt gick det att välja frakt till Sverige? Fast det kanske är någon ebay-standard? Skall man alltid gå efter varans description här och skita i att det faktiskt går att välja Sverige?

gå alltid in under Postage and payments och kolla. Ifall du är inloggad på ebay med din rätta adress inskriven brukar det stå automatiskt under buy knappen ifall dom kan skicka till dig eller inte har jag för mig.

vissa brukar kräva att paypal och ebayadressen är samma.

Hur som bör du vara noga med att kontrollera varan, köparen och leveransen innan du gör något

Akerhage
2015-04-09, 08:46
gå alltid in under Postage and payments och kolla. Ifall du är inloggad på ebay med din rätta adress inskriven brukar det stå automatiskt under buy knappen ifall dom kan skicka till dig eller inte har jag för mig.

vissa brukar kräva att paypal och ebayadressen är samma.

Hur som bör du vara noga med att kontrollera varan, köparen och leveransen innan du gör något

Ska kika om jag har login till ebay o paypal, har ju skapat sådana för 10 år sen eller något säkert. Men dammsugaren i sig där är väl den du rekommenderade, 2200W och Ultraone? Priset rimligt? Blir 2200kr isf? Är det vad du pröjsa? Tänkte jag kanske kommer undan billigare om jag kikar runt några dagar här? (Vet inte hur mycket dammsugare det läggs ut).

R Scarpa27
2015-04-09, 08:57
cdon har förövrigt en electrolux för halva priset med gratis frakt, om man vill fynda.

http://cdon.se/vitvaror/electrolux-zcs2000el-p28048270

Akerhage
2015-04-09, 09:07
Blir ändå osäker, jag verkar kunna välja "Buy Now" på den fast det samtidigt i deras produktbeskrivning står.
"Delivery
We ship to the UK only, including N. Ireland and the Channel Islands and all off-shore UK Islands.
If the listing specifically states that we ship to other destinations, then only that listing is available for non UK Shipping and no other listing."

Tänkte så jag inte betalar o sen står jag där utan vara för de vägrar skicka den till Sverige?
http://i.imgur.com/bikozqr.png

agazza
2015-04-09, 09:33
Ska kika om jag har login till ebay o paypal, har ju skapat sådana för 10 år sen eller något säkert. Men dammsugaren i sig där är väl den du rekommenderade, 2200W och Ultraone? Priset rimligt? Blir 2200kr isf? Är det vad du pröjsa? Tänkte jag kanske kommer undan billigare om jag kikar runt några dagar här? (Vet inte hur mycket dammsugare det läggs ut).

2200 plus frakt blev det, fortfarande jävligt billigt för den modellen.


Det är steget före, i annonsen du ser vart dom skeppar grejerna, har dom specat det när dom lagt ut ebayannonsen så har dom gjort fel ifall dom sedan vägrar och då kan du alltid backa ur köpet.

Jag har aldrig varit med om att annonsen är speccad till world wide eller sweden och de sedan inte skickat grejerna, eller att det stått annorlunda i texten

EDIT: du har nog redan tryckt på buy now och då har du egentligen gått med på commit to buy och det brukar inte gå att ångra.

Blir det så och du inte vill köpa den produkten brukar jag bara skita i den i några veckor brukar säljaren makulera den eftersom man inte betalar i tid

Akerhage
2015-04-09, 09:43
2200 plus frakt blev det, fortfarande jävligt billigt för den modellen.


Det är steget före, i annonsen du ser vart dom skeppar grejerna, har dom specat det när dom lagt ut ebayannonsen så har dom gjort fel ifall dom sedan vägrar och då kan du alltid backa ur köpet.

Jag har aldrig varit med om att annonsen är speccad till world wide eller sweden och de sedan inte skickat grejerna, eller att det stått annorlunda i texten

EDIT: du har nog redan tryckt på buy now och då har du egentligen gått med på commit to buy och det brukar inte gå att ångra.

Blir det så och du inte vill köpa den produkten brukar jag bara skita i den i några veckor brukar säljaren makulera den eftersom man inte betalar i tid

Så Buy now committar direkt till köp, shit!
Men som sagt, så står det ju klart o tydligt i deras annons att de inte säljer inom Sverige, men nu är jag ju inloggad och har min adress på både paypal och ebay i Sverige och kunde trycka Buy Now, så då borde jag vara safe.

Edit, har betalt skiten nu, får se om jag får något, 2300kr kostade kalaset. Mitt första Ebay-köp! Woop! Vad roligt med en....dammsugare.

Morty
2015-04-09, 09:58
Med en Neato missar man 90% av sina städupplevelser vilket är fullkomligt jävla underbart.

220w eller nåt har den. Men den går varje dag. Aldrig varit så rent.

agazza
2015-04-09, 10:16
Så Buy now committar direkt till köp, shit!
Men som sagt, så står det ju klart o tydligt i deras annons att de inte säljer inom Sverige, men nu är jag ju inloggad och har min adress på både paypal och ebay i Sverige och kunde trycka Buy Now, så då borde jag vara safe.

Edit, har betalt skiten nu, får se om jag får något, 2300kr kostade kalaset. Mitt första Ebay-köp! Woop! Vad roligt med en....dammsugare.

Nja, trycka på knappen kan du alltid göra, du lär få ett mail om att din leveransadress är ogiltig ifall dom bara skeppar inom sitt eget land och sedan blir det en karusell med det.

Du bör kolla upp det lite grann nu på en gång, lättast är att dra ett pm till säljaren och säg att du gjort fel och be om att få direktmakulera, eller ifall dom faktiskt kan skicka den till dig ändå

agazza
2015-04-09, 10:24
Med en Neato missar man 90% av sina städupplevelser vilket är fullkomligt jävla underbart.

220w eller nåt har den. Men den går varje dag. Aldrig varit så rent.

Jag har en Irobot också och det var en jävligt bra investering, det blir mindre damm som landar på möbler, alla hundhår är putsväck.

Jag har fått storstädat en gång i veckan förut och nu räcker det med en gång i månaden, funderar på köpa en med moppfunktion också

saigon
2015-04-09, 13:27
Köpte en Ultraone för typ 2-3 år sedan. Det som jag tyckte var viktigt då var att den inte lät förjävligt, och att det sitter bra filter på den. Just Ultraone hade bäst i det testet då, när dom mätte hur mycket skit som släpps ut genom "ut-luften". Sen tänkte jag hellre lite övermotoriserad så kan man köra på lite lägre effekt och ändå få med allt, och det får man såklart. På full effekt så följer stenar, strumpor och lite allt möjligt med om man inte ser sig för.

Så kolla om du kan få tag i den förra versionen om dom nu bytt ut den till en sämre.

Supermicke
2015-04-12, 17:59
hur är sladdlösa dammsugare då? Det verkar skönt

shut teh face
2015-04-12, 18:32
hur är sladdlösa dammsugare då? Det verkar skönt
De är ingen höjdare enligt de jag känner som har. Däremot är det väldigt smidigt att ändå ha en ifall man behöver dammsuga lite fort om man tappat något på golvet, och inte orkar dra fram en stor.

*Flash*
2015-04-12, 18:41
Jag har tänkt köpa en ny dammsugare åt mig själv i födelsedagspresent av den enkla anledningen att min nuvarande låter likt ett monster från en film med ljudet på högsta nivån..dvs den låter hemskt, får huvudvärk och använder den knappt pga detta.

Akerhage
2015-04-17, 15:13
VAD FAN!!
Det var ju safe beställa från Ebay England ju?!?!
http://i.imgur.com/PjMTsKu.jpg

Vad gör jag nu åt detta?? Adapter?

Arf Pingvin
2015-04-17, 15:30
Kapa den och sätt dit en stickpropp som du köper på närmsta elaffär. Orka hålla på med adapter.

Akerhage
2015-04-17, 16:00
Kommer väl elda upp hela kåken när jag drar igång skiten sen. Adapter känns lättare ;p

Skickat från min A0001 via Tapatalk

shadowfire
2015-04-17, 17:24
Precis bestämt mig för att utöka familjen med en Neato. Ska bli riktigt trevligt då jag har mörka golv som i praktiken måste dammsugas varje dag, inte minst då jag har en vandrande dammspridare på 4 tassar.

Morty
2015-04-17, 17:34
Jag har en Irobot också och det var en jävligt bra investering, det blir mindre damm som landar på möbler, alla hundhår är putsväck.

Jag har fått storstädat en gång i veckan förut och nu räcker det med en gång i månaden, funderar på köpa en med moppfunktion också

Också funderat på en Scuba (Scooba?) men verkar fått mixade reviews...

agazza
2015-04-17, 21:52
Biltema har plugg för 40 spänn. En kniv plus skruvmejsel så är det gjort på 2 minuter.
Jag bytte på min idag. Dammsugare har inte jordkabel så du kan inte skruva på fel när du sätter svensk stickpropp. Finns även på Kjell, rusta, jula, osv.

Dreas
2015-04-18, 05:55
Precis bestämt mig för att utöka familjen med en Neato. Ska bli riktigt trevligt då jag har mörka golv som i praktiken måste dammsugas varje dag, inte minst då jag har en vandrande dammspridare på 4 tassar.Grattis! Vilken blev det? Djurborste rekomenderas. Den låter rätt bra även med den.

Återkom gärna med vad du tycker i tråden eller Pm :)

shadowfire
2015-04-18, 20:57
En Neato 70e rullar här nu, men djurborsten var slut på lager så väntar på en sådan. Film kommer också på hur katten Sune tyckte det var med ny familjemedlem :D

shadowfire
2015-04-18, 20:58
första intrycket dock var att den manglade min ryamatta så in åt helvete.. positivt sett, den mattan har nog aldrig blivit så ren.. å jädrar vilket blås, 4 meter ifrån dammsugaren så känner jag blåset på mina fötter.. bra kräm i vevstaken där

xan
2017-02-26, 14:01
Finns det trådlösa dammsugare som suger lika starkt som vanliga? Förjävligt klumpigt att städa.

utor
2017-02-26, 14:03
Generellt suger de betydligt sämre, men de borstar/gnuggar golvet också. Så många upplever det renare än vanlig dammsugning

agazza
2017-02-26, 14:12
Finns det trådlösa dammsugare som suger lika starkt som vanliga? Förjävligt klumpigt att städa.

Nej.

Däremot är Dyson bland de starkaste per smidighet.

Dock har ju EU ett krav på hushållsapparater, så nu är alla dammsugare värdelösa, pga effektkraven.

Jag fick importera min dammsugare utanför EU för att kunna hålla rent.

Köp robotdammsugare, grymt underskattade saker.

xan
2017-02-26, 14:17
Någon speciell modell av Dyson du tänker på?

agazza
2017-02-28, 20:07
Någon speciell modell av Dyson du tänker på?
Deras stångdammsugare är väl klasskrossande har jag för mig

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Fettecke
2017-03-01, 16:22
Vi köpte först en Miele RX7 robotdammsugare... Jag kan inte rekommendera den alls! - J*vla rat. Dålig dammsugning och sådär kvalitet i övrigt.

När den Mielen bara tvärdog efter ett tag så köpte vi en IRobot Roomba 866, jäklar vilken skillnad på prylar! Rekommenderas starkt - Ta 2!