handdator

Visa fullständig version : Telefon-appen på min Samsung startar inte


Diomedea exulans
2015-04-04, 10:53
Bara för att ni kan allt på Kolo.

Jag har en Samsung Galaxy S4 Active. I förrgår uppdaterade jag hela tjohejset. Jag vet inte riktigt vad "tjohejs" betyder i det här fallet; kanske "operativsystem". Jag brukar inte titta så noga när jag uppdaterar; jag klickar på "okej" när det dyker upp en ruta om att nåt behöver uppdateras.

Nu ser allt lite annorlunda ut än tidigare (fönster, tangentbord mm); jag tror den tekniska termen är att det är en ny "layout". Uppdateringen tog förresten modiga två timmar, och jag var tvungen att slänga lite appar och filmsnuttar för att den skulle få plats, så att det var något stort som uppdaterades råder det ingen tvivel om.

Nu till problemet. När jag ska ringa någon, eller närmare bestämt, när jag ska öppna telefon-appen, så står det bara "the app isn't installed". Jag kan alltså inte ringa, och gissningsvis inte heller ta emot samtal, vilket som ni kanske förstår sätter mig i en prekär situation.

Vet någon hur jag ska lösa detta? Jag har ägnat någon timme åt att googla utan att hitta svaret.

Diomedea exulans
2015-04-04, 11:14
OBS! Märkte att det visst går att ringa mig. Och jag kan ringa folk om jag går in via meddelande-appen och ringer där. Det är bara själva ring-appen jag inte kan öppna. Vilket är nog så jobbigt.

C h r i s
2015-04-04, 11:29
Jag tror att felet ligger i modermodemet, själva hjärtat i telefonen.

Diomedea exulans
2015-04-04, 14:15
Det löste sig. Min syrras kille fixade det.

Sniggel
2015-04-04, 15:17
Jag tror att felet ligger i modermodemet, själva hjärtat i telefonen.

:laugh:

greger3
2015-04-04, 21:23
Kan du kolla vilken version du har fått? Inställningar-mer-om enheten sen står det android version. Tack på förhand! :)

Diomedea exulans
2015-04-04, 22:10
kan du kolla vilken version du har fått? Inställningar-mer-om enheten sen står det android version. Tack på förhand! :)

5.0.1

greger3
2015-04-04, 23:16
5.0.1
Tack!
Då är det bara att vänta på att den trillar in på min då :D

F Ultra
2015-04-05, 00:14
Det löste sig. Min syrras kille fixade det.

systemåterställning?

Diomedea exulans
2015-04-05, 10:54
systemåterställning?

Nej, han hittade en annan telefon-app jag hade gömd någonstans, så var det bara att radera den som inte funkade. :p