handdator

Visa fullständig version : Fotbollsallsvenskan 2015


alphahanen2
2015-04-03, 18:09
-Om någon är sugen på att gaffla lite...

*popcorn**popcorn**popcorn*

Jokester
2015-04-03, 18:13
Malmö känns på papperet än mer överlägsna i år, så kampen om guldet blir sådär lagom intressant.
Däremot har Hammarby tagit sig upp och vi får fler heta derbyn vilket kommer vara positivt för intresset kring svensk fotboll.

alphahanen2
2015-04-03, 19:02
Malmö känns på papperet än mer överlägsna i år, så kampen om guldet blir sådär lagom intressant.
Däremot har Hammarby tagit sig upp och vi får fler heta derbyn vilket kommer vara positivt för intresset kring svensk fotboll.

All press på MFF som mer eller mindre måste ta guld för att inte räknas som fiasko. Vad som dock kan vara ett problem under våren är att de har ett väldigt nytt lag. Liksom Göteborg och AIK. Känns skönt som Gnagare att inte vara favoritstämplad, nu handlar det mer om att göra jobbet på planen och på läktaren och överbevisa alla. Jag har dessutom en känsla av att Göteborg kommer vara trögstartade men sen kommer igen rejält på hösten som förra året.

Hoppas denna säsong bara har goda saker att komma med. Speciellt nu när intresset ökat.

Maverick
2015-04-03, 21:59
Tror tyvärr Malmö kan vara på väg och bli lite av vad Rosenborg var, dock utan att komma att lyckas i Europa. Hoppas lite dom halvfloppar för spänningen.

Kodax
2015-04-03, 22:19
När drar det igång?
Nollkoll här. :D

Nvm, googlade o hittade så ni slapp. ;)

alphahanen2
2015-04-03, 23:54
När drar det igång?
Nollkoll här. :D

Nvm, googlade o hittade så ni slapp. ;)

Skönt!

Vill ändå förtydliga ifall du hittat fel information:

6 April, 15:00 Friends Arena

;)

alphahanen2
2015-04-04, 11:30
Lite skamlig som man är hade det varit kul att se Hammarby-Häcken idag, men får nöja mig med liveuppdatering mitt i påsklunchen. Tycker Häcken har bättre kvaliteter i laget än Bajen. Därmed inte sagt att det kommer bli en ojämn match. Fick en känsla att det skulle bli 1-3 när jag såg spelschemat första gången och det håller jag fast vid. Om Bajen lirar som de gjorde mot Elfsborg och AIK (även om de vann) kommer Häcken att straffa de. Gäller för Bajen att inte luta sig tillbaka mot hybrisen och publiken utan hålla tätt bakåt och vara ettriga framåt.

Jokester
2015-04-04, 12:32
Häcken kommer va uppe och stångas med IFK om andraplatsen bakom Malmö i år det är jag övertygad om.

alphahanen2
2015-04-05, 16:37
Fan såg ingen av varken gårdagens eller dagens matcher, sitter hursomhelst med en stream nu till Dif-IFE. Fin inramning på Tele2 får man faktiskt säga, kan bli en kul match.

Sarco
2015-04-05, 21:41
Som MFF-supporter känns det lite nervöst. Det gick så fantastiskt bra förra året att det är osannolikt att lyckas upprepa. Samtidigt var det inte MFF som spelade fantastiskt hela tiden. Det är lätt att bara komma ihåg höjdpunkterna men vi tappade rätt många onödiga poäng och hade tur att konkurrenterna underpresterade. Jag tror att MFF måste spela bättre i ligan i år.

Laget är nytt till stora delar men är det något nuvarande stab har bevisat är det att de kan få in nya spelare och få dem att prestera - även förra året var det enorm omsättning i startelvan med skador och försäljningar.

Jag tror såklart på guldet till MFF, allt annat är en besvikelse. Vi har materialet att vinna även om vi tappar en eller två tongivande spelare i sommar. Men det är inte självklart, konkurrensen från IFK G och Elfsborg är hård, kanske även AIK och Häcken kan vara med i racet. Kalmar om bröderna Elm kommer igång. Spännande ska det bli i alla fall och jag får inviga mitt årskort ganska snart!

An Iron Soul
2015-04-05, 21:58
Jag har varit på många allsvenska fotbollsmatcher.
Tycker det är så dålig kvalité och längtar redan hem efter 30 min spelade av första halvleken.
Malmö var en klass för sig förra året. Blir det något lag som kan ta dom i år? *popcorn*

Alla AIK:are har väl hybris och tror stenhårt på en champions league final som vanligt? :D

alphahanen2
2015-04-05, 23:13
Som MFF-supporter känns det lite nervöst. Det gick så fantastiskt bra förra året att det är osannolikt att lyckas upprepa. Samtidigt var det inte MFF som spelade fantastiskt hela tiden. Det är lätt att bara komma ihåg höjdpunkterna men vi tappade rätt många onödiga poäng och hade tur att konkurrenterna underpresterade. Jag tror att MFF måste spela bättre i ligan i år.

Laget är nytt till stora delar men är det något nuvarande stab har bevisat är det att de kan få in nya spelare och få dem att prestera - även förra året var det enorm omsättning i startelvan med skador och försäljningar.

Jag tror såklart på guldet till MFF, allt annat är en besvikelse. Vi har materialet att vinna även om vi tappar en eller två tongivande spelare i sommar. Men det är inte självklart, konkurrensen från IFK G och Elfsborg är hård, kanske även AIK och Häcken kan vara med i racet. Kalmar om bröderna Elm kommer igång. Spännande ska det bli i alla fall och jag får inviga mitt årskort ganska snart! Bra skrivet. Ni hade både kunnat få med er fler poäng och tappa fler.

Alla AIK:are har väl hybris och tror stenhårt på en champions league final som vanligt? :D

Nja alltså så länge vi tar oss till semin tycker jag det är lugnt att Andreas Alm m.fl sitter kvar ett år till... ;)

Jokester
2015-04-05, 23:17
Jag har varit på många allsvenska fotbollsmatcher.
Tycker det är så dålig kvalité och längtar redan hem efter 30 min spelade av första halvleken.
Malmö var en klass för sig förra året. Blir det något lag som kan ta dom i år? *popcorn*

Alla AIK:are har väl hybris och tror stenhårt på en champions league final som vanligt? :D

Ja, men det är inte kvalitén på fotbollen som gör att så många ändå betalar för att gå på matcherna. Tänk om SVFF skulle kunna förstå det.

Man and Machine
2015-04-05, 23:49
Vore trevligt om AIK kunde vinna en premiärmatch för en gång skull och inte spelar bort seriesegern redan efter 10 matcher. Är inte lika uppsnackade iår och jag hoppas det kan ge dem lite arbetsro men jag är rädd att deras låga lägstanivå kommer ställa till det, i år igen.

Malmö får väl gälla som megafavoriter även om jag inte tror de kan upprepa förra årets prestation. Det kostar att ligga på topp..

Jokester
2015-04-06, 02:00
Ser inte några som ska kunna rubba Malmö i år. Helt klart den bredaste truppen och har behållt många viktiga spelare samt tagit in nya med kvalité.

alphahanen2
2015-04-06, 18:08
Bryr mig väldigt lite om att familjen Söder hänger AIKs tifo och läktarinsats. Angående spelet förstår självklart spelarna att det inte såg bra ut. Inte så att de kommer gå hem o tänka att de kommer ta Malmö av bara farten nu.

När man hör på intervjuerna efteråt där Blomberg som inte är lika van med publikstödet säger att han var lycklig på planen gör iallafall mig som supporter glad. För vi är inte där på läktarna och sjunger för att imponera på bajen och dif utan för att lyfta fram spelarna. Förhoppningsvis gav det här lite inför bortamatchen mot MFF på torsdag. Den matchen kommer bli riktigt tuff, det är knappt så man förväntar sig en poäng därifrån.

944RS
2015-04-09, 16:54
På väg mot Gamla Ullevi för att se en av de minst lockande bortapremiärer på många år!

944RS
2015-04-09, 21:08
På väg mot Gamla Ullevi för att se en av de minst lockande bortapremiärer på många år!

Borde stannat hemma...

Snubben
2015-04-09, 21:12
Någon som såg MFF-AIK? 5 gula kort och mycket ruffing, om jag uppfattat allt rätt. Bra/dålig match?

VillmanKanman
2015-04-10, 12:48
Någon som såg MFF-AIK? 5 gula kort och mycket ruffing, om jag uppfattat allt rätt. Bra/dålig match?

Jag tyckte att det var en av de bästa 0-0-matcherna jag sett i Allsvenskan. Förstår inte alls hur man kan tycka att det var en tråkig match som t.ex Rosenberg sa i en intervju, fast han var väl bara bitter. Det var en hel del klara målchanser åt bägge håll men målvakterna spelade som de landslagsrepresentanter de är.

Domaren gjorde en ganska stabil insats (för en gångs skull) och jag gillar nivån han valde att lägga matchen på redan i början med högt i tak. Tuffa närkamper tilläts utan att varenda en behövde resultera i spelavbrott.

På ett mer personligt plan så är jag besviken över att det inte blev vinst men ändå helt okej med 1 pinne i en av de svåraste bortamatcherna i år. Jag är i min partiskhet fullständigt övertygad att det är AIK som står högst upp på pallen i höst!

Snubben
2015-04-10, 13:02
Jag tyckte att det var en av de bästa 0-0-matcherna jag sett i Allsvenskan. Förstår inte alls hur man kan tycka att det var en tråkig match som t.ex Rosenberg sa i en intervju, fast han var väl bara bitter. Det var en hel del klara målchanser åt bägge håll men målvakterna spelade som de landslagsrepresentanter de är.

Domaren gjorde en ganska stabil insats (för en gångs skull) och jag gillar nivån han valde att lägga matchen på redan i början med högt i tak. Tuffa närkamper tilläts utan att varenda en behövde resultera i spelavbrott.

På ett mer personligt plan så är jag besviken över att det inte blev vinst men ändå helt okej med 1 pinne i en av de svåraste bortamatcherna i år. Jag är i min partiskhet fullständigt övertygad att det är AIK som står högst upp på pallen i höst!

Kul att höra att det var en sådan match! Kul att domaren tillät lite tuffare tag, precis som de ska vara. Hoppas kunna få se en liknande match när MFF kommer till Stockholm. :)

Minimjölk
2015-04-10, 13:41
Jag tyckte att det var en av de bästa 0-0-matcherna jag sett i Allsvenskan. Förstår inte alls hur man kan tycka att det var en tråkig match som t.ex Rosenberg sa i en intervju, fast han var väl bara bitter. Det var en hel del klara målchanser åt bägge håll men målvakterna spelade som de landslagsrepresentanter de är.

Domaren gjorde en ganska stabil insats (för en gångs skull) och jag gillar nivån han valde att lägga matchen på redan i början med högt i tak. Tuffa närkamper tilläts utan att varenda en behövde resultera i spelavbrott.

På ett mer personligt plan så är jag besviken över att det inte blev vinst men ändå helt okej med 1 pinne i en av de svåraste bortamatcherna i år. Jag är i min partiskhet fullständigt övertygad att det är AIK som står högst upp på pallen i höst!


Jag såg matchen jag med och håller med dig i stort, tyckte dock inte matchen var så bra från MFFs håll, hade förväntat mig bättre passningsspel och kombinationer och högre tempo. Säkerligen därför Rosenberg är besviken han med då de inte kom upp i normal standard. Blev däremot imponerad av AIKs kämparanda och snabba omställningar.

Helt klart att det var 2 bra lag vi såg igår.

BTW, du har förväxlat AIK med MFF i sista meningen. ;)

alphahanen2
2015-04-10, 15:49
Håller med ovanstående att vi höjer oss enormt denna match och tack vare det plockar poäng, MFF är annars bättre än AIK på pappret. Det här är väl i princip den enda match AIK kan fira/vara glada över oavgjort. Oerhört kul att åka ner och sjunga ut "himmalaget", då är det värt att vara ett vrak idag ;). Skönt att det verkar varit lugnt kring matchen också.

Väl mött på NA senare!

alphahanen2
2015-04-14, 22:40
Kul derby igår! Hammarby flyger verkligen just nu medan dif gör raka motsatsen. Hoppas Bajen kan plocka poäng mot MFF också så att AIK och IFK kan få lite försprång i toppen om de vinner sina matcher i omg 4. Känns väl dock mer som en redig utklassning från MFFs sida, men den som lever får se!

Jokester
2015-04-14, 23:16
DIF vann kampen om läktaren. Kändes och lät som att det var vår hemmamatch. Bajen bankar ju bara på sin trumma. 5000 överröstade hela arenan. Sveriges bästa klack.

Snubben
2015-04-15, 08:02
Kul derby igår! Hammarby flyger verkligen just nu medan dif gör raka motsatsen. Hoppas Bajen kan plocka poäng mot MFF också så att AIK och IFK kan få lite försprång i toppen om de vinner sina matcher i omg 4. Känns väl dock mer som en redig utklassning från MFFs sida, men den som lever får se!

Det ska bli en kul match. Tror MFF kommer ha grymt bra publikstöd och tar hem det med 1-0. Sedan returmatchen uppe i Stockholm, ja jäklar. Tror nog jag ska försöka se den - lär juh bli galet tryck från Hammarby ifall det blir en "revanschmatch". :)

Såg nu att den matchen blir 25 okt.. De var juh lite väl långt borta.....

alphahanen2
2015-04-20, 14:14
Mitt Gnagarhjärta måste besudlas ikväll då jag i skamvrån kommer sitta och hoppas på en bajenvinst ikväll när de möter MFF. Ty dansken kommer utgöra ett större hot i längden en bajsarna från söder.

Snubben
2015-04-20, 14:37
Mitt Gnagarhjärta måste besudlas ikväll då jag i skamvrån kommer sitta och hoppas på en bajenvinst ikväll när de möter MFF. Ty dansken kommer utgöra ett större hot i längden en bajsarna från söder.

Död åt norr, länge leve snapphanarna. :cool:

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10534862_736644856399379_1975729476_a.jpghttp://cdn07.dayviews.com/89/_u2/_u2/_u4/_u9/_u6/_u2/u2249622/65199_1286739198.jpghttp://www.svenskelitfotboll.se/wp-content/uploads/2014/03/BB140325PA049-520x346.jpg

alphahanen2
2015-04-20, 21:36
MFF och IFE borta känns som årets svåraste matcher rent allmänt. Imorgon åker AIK ner till Borås och då får inget släpa. Hittills har inte IFE mött nåt av de spådda "topp 3" lagen. Så de lär vara taggade till 100. Får hoppas på att släkten är värst och att Bangura nätar! ;)

alphahanen2
2015-04-21, 20:05
Nåja har alltid förlorar(bajen)mentalitet när AIK åker ner till Malmö och Borås och kan acceptera en torsk på respektive match. Hoppas hela laget lärt sig något nu åtminstone. Men nu är det full rulle framåt, finns inga ursäkter.

ducedo
2015-04-24, 18:18
Säsongen över för Mehmeti? Otroligt trist.

ducedo
2015-04-24, 19:56
5-28 i avslut och matchen slutar 3-3. Falkenberg spelar bra utifrån sina förutsättningar men MFF måste verkligen vinna en sådan match.

alphahanen2
2015-04-24, 20:27
MFF kommer gå på flera minor denna säsong. Liksom de andra topplagen. Allt fler verkar börja inse att Malmö inte kommer jogga hem guldet i år, absolut inte lika lätt som förra året. Det räcker med att IFK och IFE/AIK bestämmer sig för att stå kvar i toppen vilket mycket idag talar för att de kommer göra det, så kommer MFF få svårt att ens knipa en EL-plats tror jag.

Malmö är inte Sveriges Bayern. Om de fortsätter att göra dessa plattmatcher samtidigt som nåt annat topplag får samma medvind som MFF fick förra året så kommer garanterat ett annat lag få lyfta pokalen i höst.

Det blir bara pinsamt när de kommer med "#stakarsallsvenskan" och andra hybrisutspel. Nästan lika pinsamt som när bajen säger att det är fest på deras läktare när de spelar fast nån i klacken bara väntar på att få en handgranat i huvudet... ;)

alphahanen2
2015-04-26, 19:42
Ren njutning inne på gårdarnas forum. Det märks att de räkna med att gå om AIK idag på målskillnad. Hur en AIK-vinst kan sticka så många i ögonen är ganska fascinerande faktiskt.

alphahanen2
2015-04-29, 17:04
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6153016

Härligt initiativ! Detta kan bli riktigt mäktigt!

Hoppas dock vi slipper de som är övertaggade och tar hela tillställningen på blodigt allvar. Vill se positiv uppmuntran från AIK:are till andra AIK:are att man ska sjunga så gott man kan och stå upp för AIK. Och givetvis: HATA hammarbyyyyHO-RASjunger samma sångHela matchen långHATA hammarbyyyy:d

Snubben
2015-04-30, 07:53
MFF kommer gå på flera minor denna säsong. Liksom de andra topplagen. Allt fler verkar börja inse att Malmö inte kommer jogga hem guldet i år, absolut inte lika lätt som förra året. Det räcker med att IFK och IFE/AIK bestämmer sig för att stå kvar i toppen vilket mycket idag talar för att de kommer göra det, så kommer MFF få svårt att ens knipa en EL-plats tror jag.

Malmö är inte Sveriges Bayern. Om de fortsätter att göra dessa plattmatcher samtidigt som nåt annat topplag får samma medvind som MFF fick förra året så kommer garanterat ett annat lag få lyfta pokalen i höst.

Det blir bara pinsamt när de kommer med "#stakarsallsvenskan" och andra hybrisutspel. Nästan lika pinsamt som när bajen säger att det är fest på deras läktare när de spelar fast nån i klacken bara väntar på att få en handgranat i huvudet... ;)

Nä, MFF verkar, tyvärr, ha fått lite hybris. Tror att senaste matchen (Falkenberg) kanske fick dem att komma ner på marken lite. Hoppas på fler bättre matcher framöver.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6153016

Härligt initiativ! Detta kan bli riktigt mäktigt!

Hoppas dock vi slipper de som är övertaggade och tar hela tillställningen på blodigt allvar. Vill se positiv uppmuntran från AIK:are till andra AIK:are att man ska sjunga så gott man kan och stå upp för AIK. Och givetvis: HATA hammarbyyyyHO-RASjunger samma sångHela matchen långHATA hammarbyyyy:d

:d

Jag hoppas, innerligt, att när det blir "så stort" att allt skötts bra och snyggt. Inga fjanterier med rasistiska tillmälen, inga kasta in saker på plan, inga bråk. Dags att göra fotboll till en kul sak för alla igen :cool:

Minimjölk
2015-04-30, 08:18
Nä, MFF verkar, tyvärr, ha fått lite hybris. Tror att senaste matchen (Falkenberg) kanske fick dem att komma ner på marken lite. Hoppas på fler bättre matcher framöver.


jag vet inte vad jag skall tro men Malmö har varit överlägsna i alla sina matcher än så länge utan att för den sakens skull spelat bra, undantaget var matchen mot AIK där AIK lyckades tämja MFF och sänka tempot. I alla övriga matcher har Malmö haft typ 20-25 skott mot mål trots köttmurar. Det som inte heller ses i statistiken är alla chanser de haft i straffområdena som inte lett till må¨l pga överarbetning.

När Malmö blir mer samspelta kommer det bli väldigt svårt att slå dem då deras spelartrupp är väldigt bred och dessutom innehar minst 5 av Allsvenskans 10 bästa spelare.

Sarco
2015-04-30, 22:21
Jag är rätt nöjd med vad jag sett av MFF så här långt. Det måste bli bättre men jag ser en positiv trend så jag är inte så orolig. Hoppas kunna citera några inlägg här ovan i oktober... :-)

Vi kommer att tappa Helander och det kommer att svida. Det är väl det största orosmolnet just nu. Sen är det klart att vi inte kommer att jogga hem allsvenskan men vi är det bästa laget och ska ha som rimligt mål att vinna.

alphahanen2
2015-05-01, 14:58
Jag är rätt nöjd med vad jag sett av MFF så här långt. Det måste bli bättre men jag ser en positiv trend så jag är inte så orolig. Hoppas kunna citera några inlägg här ovan i oktober... :-)

Vi kommer att tappa Helander och det kommer att svida. Det är väl det största orosmolnet just nu. Sen är det klart att vi inte kommer att jogga hem allsvenskan men vi är det bästa laget och ska ha som rimligt mål att vinna.

Du får knäppa mig på näsan om pokalen stannar himma i Malmö! ;)

mangemani
2015-05-01, 15:09
har haft noll intresse för allsvenskan förut, men nu när sundsvall är med där, så är det rätt roligt att slänga ett öga på deras matcher. dock kan jag inte direkt påstå att jag är imponerad utav det jag sett, går ju inte speciellt bra för dem.

alphahanen2
2015-05-02, 10:00
har haft noll intresse för allsvenskan förut, men nu när sundsvall är med där, så är det rätt roligt att slänga ett öga på deras matcher. dock kan jag inte direkt påstå att jag är imponerad utav det jag sett, går ju inte speciellt bra för dem.

Tycker ni gjort det ganska bra ändå. Visserligen såg jag bara er premiärmatch mot MFF men där blev jag lite imponerad av era snabba omställningar. Tror det hade kunnat bli lite mera jämnt om backlinjen inte låtit MFF göra mål på nästan varje målchans samtidigt som era avslutare hade varit lite mera skärpta.

Era två senaste matcher är inte så mycket att orda om tycker jag. Ni möter ett djurgårn som verkar vara på G nu och sen HBG som "ska" placera sig några nr högre över er. Men förstår att man kan bli besviken ändå.

alphahanen2
2015-05-18, 21:42
Gnaget är oerhört pressat att vinna mot ett IFK som har mycket luft under vingarna. Vinner inte AIK då kommer de till derbyt 3-4 poäng bakom dif.

Antar att AIK inte har några skadade/avstängda förutom Sauli. Per Karlsson och Bahoui bör var spelklara. Ändå väldigt orolig inför denna match, just mycket för att derbyt också spelas omgången efter.

Jokester
2015-05-18, 21:50
6:e raka!! Nu tar vi Solna i pröttan på måndag också för 7:e raka! Musheee!!

alphahanen2
2015-05-20, 18:37
Leder djurgårn serien imorgon kväll har de all anledning att fira. Men just nu har de en match mer spelad än de andra topplagen vilket kanske inte jätterättvist. Fast det är ändå imponerande, man är van med att låta blicken vandra ner placering för placering när man kollar tabellen för att slutligen se djurgårn ligga på 7-9 plats..

Låga odds på att IFK och MFF kommer ligga för Dif i tabellen imorgon kväll. Så jag tycker att de kan sitta ner ett tag till.

kebne
2015-05-20, 18:40
Leder djurgårn serien imorgon kväll har de all anledning att fira. Men just nu har de en match mer spelad än de andra topplagen vilket kanske inte jätterättvist. Fast det är ändå imponerande, man är van med att låta blicken vandra ner placering för placering när man kollar tabellen för att slutligen se djurgårn ligga på 7-9 plats..

Låga odds på att IFK och MFF kommer ligga för Dif i tabellen imorgon kväll. Så jag tycker att de kan sitta ner ett tag till.

Rätt låga odds att DIF ligger för AIK imorgon kväll också :D

MackeJuve
2015-05-20, 20:43
Går rätt ok för Peking nu :D 13,500 på plats idag och en skön seger mot Bajen! Synd bara att topp 4 går minst lika bra.

Magnus N
2015-05-21, 19:56
3-0 Till Göteborg mot AIK och 0-3 till Häcken borta mot Malmö, inte helt väntat :)

alphahanen2
2015-05-21, 21:40
Man kommer gå med smärta i röven tills AIK vinner. Vilket just nu känns som ett bra jävla tag.

Men vissa verkar redan ha krönt IFK som mästare.. Det hinner hända mycket. Tyvärr gör de sin bästa match i år mot ett AIK som är under all kritik. Men annars tycker jag inte de imponerat särskilt mycket.

Sen något jag tänkt på.. Är inte Jörgen Lennartsson en perfekt tränare för blowit? Ser ut som en riktigt knubbig liten ögontjänare som aldrig blev vald på idrotten. Precis som göteborg - ett rövhål.

Ohjo
2015-05-21, 22:02
Man kommer gå med smärta i röven tills AIK vinner. Vilket just nu känns som ett bra jävla tag.

Men vissa verkar redan ha krönt IFK som mästare.. Det hinner hända mycket. Tyvärr gör de sin bästa match i år mot ett AIK som är under all kritik. Men annars tycker jag inte de imponerat särskilt mycket.

Sen något jag tänkt på.. Är inte Jörgen Lennartsson en perfekt tränare för blowit? Ser ut som en riktigt knubbig liten ögontjänare som aldrig blev vald på idrotten. Precis som göteborg - ett rövhål.

Haha, bitter? 😂 AIK måste va allsvenskans mest överskattade lag. Gå och sätt er.

Tapatalk

944RS
2015-05-25, 20:43
VI ÄR INTE AIK!

Underhållande match och bra drag på läktaren.

kebne
2015-05-25, 20:47
Ggwp!

alphahanen2
2015-05-25, 20:52
Fyfan säger jag bara. Vi hade allt i våra egna händer och väljer att vika ned oss så mycket i 2:a. AIK hade inte tur, dif hade tur att de möter ett så dåligt AIK just nu. Vilket annat allsvenskt lag hade gått segrande ur denna match om man ska hålla ett 2-0 övertag i en jävla halvlek.

Är så jävla nära på att klippa mitt årskort nu och bli en medgångare. Gör så jävla ont att se det lag man älskar mest närma sig bajen och ha skansen, fisk och dansken över sig. Får vi spela i Europa nästa år kommer jag börja tro på högre makter.

Ännu en vecka i mörker och förnekelse till vi får en ny chans på söndag.

HMS Laestander
2015-05-25, 22:08
Hade bud på både ett och två mål utöver våra två baljor i andra. Vill säga att andra halvlek var ren och skär förödmjukelse av ajk, och det blir ju inte bättre av att Alm står och uttalar att ni var värda segern. Snacka om drömvärld han lever i.

alphahanen2
2015-05-26, 00:13
Hade bud på både ett och två mål utöver våra två baljor i andra. Vill säga att andra halvlek var ren och skär förödmjukelse av ajk, och det blir ju inte bättre av att Alm står och uttalar att ni var värda segern. Snacka om drömvärld han lever i.

Frågan är ju dock om ni hade kunnat resa er om AIKs tredje mål i första inte hade dömts bort.

Jag tror inte det går att argumentera om vem som skulle vunnit matchen två rivaler emellan. Så vi lämnar det bara. Egentligen skiter jag i dif och bajen nu. Tvivlar inte på att vi slutar före de, men dock väldigt orolig att vi missar topp 3.

HMS Laestander
2015-05-26, 00:33
Frågan är ju dock om ni hade kunnat resa er om AIKs tredje mål i första inte hade dömts bort.

Jag tror inte det går att argumentera om vem som skulle vunnit matchen två rivaler emellan. Så vi lämnar det bara. Egentligen skiter jag i dif och bajen nu. Tvivlar inte på att vi slutar före de, men dock väldigt orolig att vi missar topp 3.

Mjo, sant, fast alltid svårt att bedöma offside-mål och hur de skulle slå ut annorlunda - Jag vill inte låta som en "dålig förlorare" eller liknande men signalen går innan bollen ligger i mål och då slutar ju vi spela.

Å andra sidan tycker jag ni fick hyfsat bra utdelning på egentligen ingenting, Colley som springer bort sig två gånger, men samtidigt hade vi ju enorm hjälp av att Väisänen och Ofori klev av samt att ni redan innan var hyfsat sargade och det råder (i min bok) ingen tvivel om att ni i grund och botten är ett bättre lag.

Andra halvleken däremot.. Att Alm ens går ut med ett uttalande om att ni skulle vara närmre vinsten är skrattretande och pinsamt. Vi radade upp chans på chans på chans, de första 30-35 av andra halvleken slog ni bara iväg bollen och dröjde på tiden. Jättematch av Radde och Johnson blev precis den injektion vi behövde inför andra.

Men som sagt: vi kommer inte komma mer eller mindre överens av att diskutera sakfrågan eftersom båda är duktigt målade i frågan. Jag hoppas, såklart, å dina vägnar att det går bra för ditt gäng även om jag samtidigt, för mina egna vägnar, hoppas att det går bättre för oss och jag kan inte låta bli att vara glad när det går dåligt för hybrisgänget #1. :)

alphahanen2
2015-06-01, 18:43
Kollar på IFK-Dif. En klart underhållande match där ena resultatet är bättre än det andra nästan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20890550.ab <-- Tråkigt med fler negativa rubriker. Om han älskar AIK undrar jag varför han väljer att smutskasta klubben så där. Det är precis såna här rubriker som drar ner publiksnittet.

kebne
2015-06-01, 18:44
Bara för att man älskar en klubb så betyder det inte att man måste älska allt den gör.

alphahanen2
2015-06-01, 19:10
Bara för att man älskar en klubb så betyder det inte att man måste älska allt den gör.

Givetvis inte. Men han vet att dessa rubriker skadar oss och gör knappast så att han får sin vilja igenom och AIK går med i Pride. Då kan han välja att inte skriva artikeln så. Dif har så vitt jag vet inte deltagit i Pride alls. Men ändå är det AIK som får skit för ett demokratiskt beslut.

MackeJuve
2015-06-01, 20:23
Kollar på IFK-Dif. En klart underhållande match där ena resultatet är bättre än det andra nästan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20890550.ab <-- Tråkigt med fler negativa rubriker. Om han älskar AIK undrar jag varför han väljer att smutskasta klubben så där. Det är precis såna här rubriker som drar ner publiksnittet.

Helt rätt enligt mig, skönt att någon vågar säga emot. JA det kanske var ett demokratiskt beslut men hot låg ju bakom det också och det kan ALDRIG vara okej. Tragiskt att det ska vara så år 2015.

Var för övrigt och kollade på IFK-Kalmar i lördags och jävlar vilken fotboll jag bjöds på, framförallt 1:a halvlek! IFK var ruggigt bra och borde ha ledat med 3 eller 4-0. Allt har verkligen fallit på plats: vi har 4(!) bra mittbackar varav en strålande Ante Johansson är den ledande pjäsen, ett av seriens allra bästa innermittfält med en gudomlig Sjölund och ett sylvasst anfall. Har fortfarande svårt att ta in att det går så bra. 6 segrar och 1 oavgjord på de 7 senaste. Har dock haft jävligt tacksamt spelschema, tror det är så att efter Falkenberg hemma på söndag är det Göteborg, Malmö, Göteborg. Det ska bli jävligt intressant att se hur de står sig mot tufft motstånd.

944RS
2015-06-02, 09:50
Ganska tam inramning på Gamla Ullevi igår. Men matchen var stundtals ganska underhållande för att ändå bli mållös.

Jokester
2015-06-02, 14:06
Kollar på IFK-Dif. En klart underhållande match där ena resultatet är bättre än det andra nästan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20890550.ab <-- Tråkigt med fler negativa rubriker. Om han älskar AIK undrar jag varför han väljer att smutskasta klubben så där. Det är precis såna här rubriker som drar ner publiksnittet.

Har svårt att se hur detta skulle påverka publiksiffror negativt, är det ens någon som bryr sig? Det har väl knappast ökat publiksiffrorna att vara med i Pride heller?

Jokester
2015-06-02, 14:11
Fyfan säger jag bara. Vi hade allt i våra egna händer och väljer att vika ned oss så mycket i 2:a. AIK hade inte tur, dif hade tur att de möter ett så dåligt AIK just nu. Vilket annat allsvenskt lag hade gått segrande ur denna match om man ska hålla ett 2-0 övertag i en jävla halvlek.

Är så jävla nära på att klippa mitt årskort nu och bli en medgångare. Gör så jävla ont att se det lag man älskar mest närma sig bajen och ha skansen, fisk och dansken över sig. Får vi spela i Europa nästa år kommer jag börja tro på högre makter.

Ännu en vecka i mörker och förnekelse till vi får en ny chans på söndag.

Årskort? Det har man på Gröna Lund. Men tydligen på kompisvallen också. :laugh:
På Sofia har vi i varje fall säsongskort.
Alla gnagare är medgångare, kolla bara på hockeylagets publikstöd.
Matchen mot Götet måste ha ha fått även de mest kritiska och skeptiska att se att DIF har något bra i år, tillräckligt bra för en top 5, det trodde inte ens jag innan säsongen.

alphahanen2
2015-06-02, 23:43
Slutar djurgården topp 5 i år kommer jag köpa årskort på Gröna Lund istället nästa år.

alphahanen2
2015-06-03, 15:08
http://www.aftonbladet.se/debatt/article20903136.ab Men nu räcker det vafan!

Det är ingen skyldighet att gå i Pridetåget.

Alla väljer att döma AIK efter det tidningarna skriver. Ingen inser vilken gemenskap och kärlek som finns på våra läktare. Där spelar det ingen roll hur du ser ut eller vem du gillar, så länge du är Gnagare.

Jokester
2015-06-03, 15:18
http://www.aftonbladet.se/debatt/article20903136.ab Men nu räcker det vafan!

Det är ingen skyldighet att gå i Pridetåget.

Alla väljer att döma AIK efter det tidningarna skriver. Ingen inser vilken gemenskap och kärlek som finns på våra läktare. Där spelar det ingen roll hur du ser ut eller vem du gillar, så länge du är Gnagare.

Sannerligen förvirrade människor. Och att tro att någon tar Aftonbladet på allvar. De verkar dessutom inte förstå att detta beslut av vad jag förstått har tagits genom röstning, dvs demokratiskt, att då hetsa AIK och beskylla de som inte går med i Pride för fegisar är odemokratiskt och rentav korkat.
Pride är ändå bara ett stort jippo för diverse branscher och personer att marknadsföra sig.

alphahanen2
2015-06-03, 15:46
Sannerligen förvirrade människor. Och att tro att någon tar Aftonbladet på allvar. De verkar dessutom inte förstå att detta beslut av vad jag förstått har tagits genom röstning, dvs demokratiskt, att då hetsa AIK och beskylla de som inte går med i Pride för fegisar är odemokratiskt och rentav korkat.
Pride är ändå bara ett stort jippo för diverse branscher och personer att marknadsföra sig.

Håller med!

Sen är detta bara min egna åsikt men jag tycker AIK och alla andra lag kan och gör mycket andra goda grejer än att gå i Pridetåget som faktiskt får anses vara extremt av sitt slag.

AIK har samlat in ca 130000:- till Hjärt-Lungfonden i detta nu. Häromveckan besökta A-laget ett sjukhus (KS tror jag) och en godhjärtat herre bjöd in ca 50st ensamstående mammor till AIK-Heif. Men det är bara det negativa som uppmärksammas.

Vet att även Bajen gjort någon grej att de skänker ett visst belopp från biljettförsäljningen till Barncancerfonden för att nämna en annan klubb. Att aftonbladet skriver att de mörka krafterna segrat är ett slag i magen för alla de som lägger ned tid och pengar för att bringa ljus på klubben de älskar.

alphahanen2
2015-06-07, 16:13
Hammarby förtjänade 1p idag. IFK hade väldigt lite men de har riktigt flyt just nu. De har redan avgjort och vunnit fyra matcher efter minut 80. Senaste AIK avgjorde en match efter minut 80 var den 15 maj 2014. Det är något intressant att tänka på.

Fan nu måste man heja på Dif i matchen mot MFF. Livet suger ibland.

Magnus N
2015-06-07, 16:14
Underbart att IFK fick med sig sina 3p idag :D

Ska vara danskar för att dem ska få mål gjorda :p

alphahanen2
2015-07-04, 11:49
Dåååå börjar allsvenskan idag igen.

Dif möter ÖSK. Tror Dif kommer ta det ganska lätt. De verkar ha bestämt sig för att komma långt upp i år och ta en EL-plats. Lär nog se ett Djurgården som spelar temporik fotboll och inte gör många misstag bakåt framöver.

Likadant med MFF senare idag. Kommer nog göra processen kort i Norrköping.

alphahanen2
2015-07-05, 11:46
Man inser nog inte hur pressade Gnaget är att vinna ikväll mot KFF. Vinner IFK mot Gif S medan AIK förlorar i värsta fall blir det 12 poängs skillnad. Topp 3 blir även svårare att inta. Det är små marginaler i allsvenskan, speciellt i år. IFK och Dif har nog haft dessa på sin sida mest hittills. Om AIK vinner ikväll medan någon av IFK eller IFE inte vinner så hålls gnistan i Gnaget vid liv. I ett annat fall kommer det blåsa kalla stormar.

Ångest.