handdator

Visa fullständig version : Ni som gillar en evidensbaserad approach, hur får ni tag på materialet?


Barbastark
2015-04-03, 07:48
Hej!

Min fråga är helt enkelt hur ni som gillar ovan approach men inte är inskrivna på ett universitet/högskola med deras databaser får tag på forskningsartiklar. Helst utan att behöva ruinera sig?

Jag vet ju att en del artiklar släpps gratis genom google scholar tex, och att man ibland kan lyckas få någon artikel genom att maila författaren. Men det är på tok för få som finns tillgängliga på detta sätt tycker jag.

Så ni får gärna tipsa mig den som har lust!

Scratch89
2015-04-03, 07:51
Det brukar vara rätt så lätt att få tag på stora reviewartiklar gratis.

Red Apple
2015-04-03, 07:54
Hej!

Min fråga är helt enkelt hur ni som gillar ovan approach men inte är inskrivna på ett universitet/högskola med deras databaser får tag på forskningsartiklar. Helst utan att behöva ruinera sig?

Jag vet ju att en del artiklar släpps gratis genom google scholar tex, och att man ibland kan lyckas få någon artikel genom att maila författaren. Men det är på tok för få som finns tillgängliga på detta sätt tycker jag.

Så ni får gärna tipsa mig den som har lust!

Lånar uni-kompisars konton, funkar rätt bra.

tlk
2015-04-03, 09:49
r/scholar

Barbastark
2015-04-05, 07:10
Det brukar vara rätt så lätt att få tag på stora reviewartiklar gratis.

Ja det läggs ju upp en del, vilket är bra. Men känner att det snabbt blir problem när man vill dyka lite djupare.

Lånar uni-kompisars konton, funkar rätt bra.

Vet du om det räcker med att vara uppskriven på en enda kurs för att få tillgång till skolans databaser?

r/scholar

Vad betyder "r/"?

King Grub
2015-04-05, 07:12
Reddit

Barbastark
2015-04-05, 07:32
r/scholar

Tack för tipset :thumbup:

Reddit

ty