handdator

Visa fullständig version : Optinojja: Deff, gymet stängt 5 dagar


walkmail
2015-04-02, 13:57
Gjorde mitt senaste pass igår som bestod av bänkpressar, skivstångsroddar, militärpressar, tricepsextention, smal bänkpress, marklyft, diverse latsdrag.

Hade planerat in att träna även fredag och lördag denna vecka, till mitt förfasande upptäcker jag nu att gymmet bestämt sig för att göra diverse reparationer under påskhelgen, vilket betyder att det är stängt från idag till och med måndag kommande vecka.

Det är alltså 2 styrkepass denna vecka och 1 styrkepass nästa vecka (måndag) jag missar - dock kan jag ta igen måndagens pass under en annan dag nästa vecka.

Jag är för nuvarande under deff, min fråga i ren optinoja-anda lyder: Kan jag under dessa dagar ligga på energiminus utan att vara rädd att tappa någon speciell muskelmassa? Istället för styrkepass kan jag lägga in tex 2-3 sprintpass kommande dagar (60-100m, 10-10set). Dvs 5 dagar utan styrketräning, där 3 var inplanerade styrkedagar.

MVH

z_bumbi
2015-04-02, 13:59
ja

vicarious
2015-04-02, 16:26
Ja.

Shqypnia
2015-04-02, 16:37
Motivationen och energin nästa vecka lär göra susen för dig. Som svar på din fråga: Ja.

Jokester
2015-04-02, 18:11
Lite offtopic men får du någon kompensation från gymmet för detta?

Shqypnia
2015-04-02, 21:38
Lite offtopic men får du någon kompensation från gymmet för detta?

Han kanske kan få hela 15 kr för detta..

walkmail
2015-04-02, 22:24
Lite offtopic men får du någon kompensation från gymmet för detta?

Inte något jag blivit informerad om i alla fall ..

Jokester
2015-04-03, 02:12
Han kanske kan få hela 15 kr för detta..

Eller snarare fri träning på närliggande gym på det nuvarande gymmets bekostnad, alternativt få en gratis månad på sitt gym beroende på hur kontraktet ser ut.
Tycker att gymen (ffa kedjorna typ sats) behandlar sina medlemmar som skit och kommer undan med det för ingen gör något.

Beemel
2015-04-03, 06:03
Eller snarare fri träning på närliggande gym på det nuvarande gymmets bekostnad, alternativt få en gratis månad på sitt gym beroende på hur kontraktet ser ut.
Tycker att gymen (ffa kedjorna typ sats) behandlar sina medlemmar som skit och kommer undan med det för ingen gör något.

De stora gymmen är nog värre på att behandla sina medlemmar dåligt. Vid två av de mindre gymmen jag tränat på har jag utan problem fått kompensationsmånader. Det ena pga att mitt passerkort inte fungerade ett par dagar och det andra för att de var tvungen att stänga pga en ombyggnad utanför gymmet. Har iofs aldrig tränat på ett gym som varit stängt pga helgdagar så där har jag ingen erfarenhet.

Action Fighter
2015-04-03, 10:29
Aldrig förstått varför gym ska stänga p.g.a. helgdagar. Det finns personer som gärna jobbar och det finns personer som gärna tränar. Väldigt ologiskt med tanke på supply & demand, antar att de vill dra en rövare och spara in pengar helt enkelt men fortfarande ta fullt pris från medlemmar. :)

Tolkia
2015-04-03, 11:01
Jag för min del fattar inte att man inte fattar att en verksamhet, vilken som helst som inte är typ akutsjukvård, kan hålla stängt ibland. Att vilja kalla det kontraktsbrott och tycka att medlemmarna borde kompenseras faller på att det går utmärkt att ta del av gymmets öppettider INNAN man blir medlem/köper träningskort.

On topic: Om det är så ångeskskapande att missa tre träningspass skulle jag säga att det är NYTTIGT att tvingas missa några. Det kommer inte att hända något av betydelse med kroppen. Optinoja, och annan noja, är i längden bara destruktivt för formen.

DieErste
2015-04-03, 11:23
NAldrig förstått varför gym ska stänga p.g.a. helgdagar. Det finns personer som gärna jobbar och det finns personer som gärna tränar. Väldigt ologiskt med tanke på supply & demand, antar att de vill dra en rövare och spara in pengar helt enkelt men fortfarande ta fullt pris från medlemmar. :)

nu vet jag inget om hur sats har det men annars så är det främst friskis och svettis här i borås som bara har bemannade tider medans Nordic wellness och diverse lokala kedjor har obemannat med :)

Jokester
2015-04-03, 17:19
Jag för min del fattar inte att man inte fattar att en verksamhet, vilken som helst som inte är typ akutsjukvård, kan hålla stängt ibland. Att vilja kalla det kontraktsbrott och tycka att medlemmarna borde kompenseras faller på att det går utmärkt att ta del av gymmets öppettider INNAN man blir medlem/köper träningskort.

On topic: Om det är så ångeskskapande att missa tre träningspass skulle jag säga att det är NYTTIGT att tvingas missa några. Det kommer inte att hända något av betydelse med kroppen. Optinoja, och annan noja, är i längden bara destruktivt för formen.

Men kära du, i kontrakten står ofta vad som gäller och jag har vid två tillfällen fått kompensation för att gymmet (sats) haft stängt då de borde haft öppet enligt kontraktet. Har man ett kontrakt som gymmen mer än gärna fullföljer när du ska säga upp medlemskap och måste betala uppsägningstid så ska man inte skämmas för att använda sin rätt heller.

Vid båda tillfällena så har gymmet försökt göra en fuling och stänga/ändra öppettider trots att det enligt kontraktet borde varit vanliga tider.

MuskelMasen
2015-04-04, 13:10
Jag för min del fattar inte att man inte fattar att en verksamhet, vilken som helst som inte är typ akutsjukvård, kan hålla stängt ibland. Att vilja kalla det kontraktsbrott och tycka att medlemmarna borde kompenseras faller på att det går utmärkt att ta del av gymmets öppettider INNAN man blir medlem/köper träningskort.



On topic: Om det är så ångeskskapande att missa tre träningspass skulle jag säga att det är NYTTIGT att tvingas missa några. Det kommer inte att hända något av betydelse med kroppen. Optinoja, och annan noja, är i längden bara destruktivt för formen.


+1


Skickat från min iPhone med Tapatalk

vale_tudo
2015-04-04, 13:57
N

nu vet jag inget om hur sats har det men annars så är det främst friskis och svettis här i borås som bara har bemannade tider medans Nordic wellness och diverse lokala kedjor har obemannat med :)

Friskis i borås alltså, fyfan.. -.-.