handdator

Visa fullständig version : Mystiskt


Dolce
2004-04-05, 09:35
Hej,

började deffen i måndags, gick kalasbra måndag-torsdag, låg ca 1000kcal minus om dagen. Sen på fredagen blev jag sjuk, orkar verkligen inte sköta kosten då, så jag har svullat fredag-söndag, godis, kebab, choklad, massvis med mat.

Nu kommer det roliga, trodde att jag skulle ha gått upp i vikt när jag ställde mig på vågen imorse.
I måndags vägde jag in på 87,3 (ganska tung vikt dock, hade druckit o ätit lite på natten)

Imorse låg den vikten på 85.5, alltså 1.8kg mindre.
Sen kom mätningen, hade tappat 1.5cm runt midjan.

Så min fråga är, hur är det här möjligt, att jag med allt svullande under 3 dagar av veckan fortf har gått ner så mkt? Vätska tror jag inte är någon anledning då jag dricker något hela tiden för att det dämpar irritationen i halsen.

manko
2004-04-05, 15:28
kan då inte ha varit från fett iaf. för det är 7500kcal och du har förbrännt ca 4000kcal på dina 4dagar och sen har du "svullat" 3 dagar, så.. vette fan va det kan vara :D

vänta på grub

Dolce
2004-04-05, 15:49
Originally posted by manko
kan då inte ha varit från fett iaf. för det är 7500kcal och du har förbrännt ca 4000kcal på dina 4dagar och sen har du "svullat" 3 dagar, så.. vette fan va det kan vara :D

vänta på grub

Nej jag vet, just därför förstår jag verkligen inte viktnedgången, ville inte ens ställa mig på vågen eller mäta egentligen för att jag trodde att jag gått upp 10kg hehe=)

Ska bli intressant att se om forumets gud har något bra svar=)

z_bumbi
2004-04-05, 16:09
Hur mycket åt du?
Det räcker ju inte att säga att man äter mycket utan det måste ju räknas i siffor, sen finns det ju många som upplever att de har bäst form efter en kolhydratsuppladdning på några dagar.

Räknar vi på det i siffror så har du ätit 4000 kcal minus under 4 dagar, har du sen ätit underhållskalorier i 3 dagar så har du ju hamnat på över 500 kcal minus i alla fall.
Lägg på lite kolhydrater på det så är ju viktminskiningen inte så stor.

btw 1000 kcal under, varför så mycket under om du just har börjat deffa?

Dolce
2004-04-05, 16:18
Originally posted by z_bumbi
Hur mycket åt du?
Det räcker ju inte att säga att man äter mycket utan det måste ju räknas i siffor, sen finns det ju många som upplever att de har bäst form efter en kolhydratsuppladdning på några dagar.

Räknar vi på det i siffror så har du ätit 4000 kcal minus under 4 dagar, har du sen ätit underhållskalorier i 3 dagar så har du ju hamnat på över 500 kcal minus i alla fall.
Lägg på lite kolhydrater på det så är ju viktminskiningen inte så stor.

btw 1000 kcal under, varför så mycket under om du just har börjat deffa?

det jag vet att jag åt i snitt per dag var 2 liter mjölk, 1 liter juice, 2 stora mål mat av mindre nyttig natur, 3-4hg godis, en chokladkaka, kakor och massa småätande.
Plus en stor kebabtallrik en av dagarna.

Det gick som minum på en 3-4000kcal.

angående 1000kcal under, ska jag va ärlig så orkar jag inte hålla mig strikt så länge, tex jag vill tappa runt en 5kg, då har jag inte motivation att deffa i 2½ månad, sen så märker jag inte muskel eller styrkeförluster så det känns dumt att byta.

ReQard
2004-04-05, 16:45
jag käkade en pizza en gång i tiden, massa chips o så på samma kväll. o vad ser man dagen efter, fan va deffad jag blev. Fattar inte hur man kan tappa typ 2kilo fett under en natt när man mumsat pizza dan innan???

RealElwood
2004-04-05, 20:28
Originally posted by ReQard
Fattar inte hur man kan tappa typ 2kilo fett under en natt när man mumsat pizza dan innan???

Å sen vaknade du eller????

Enda sättet förbränna 15 000 Kcal på en natt är väl att tokrunka till en Slayerkonsert konstant samtidigt som man är jagad av 200 bögar med sportbilar...

KIRE
2004-04-05, 21:05
HAHAHAHAHHAHAHA:laugh: :laugh: :laugh:

mialisa
2004-04-06, 15:37
Kanske din sjukdom som gör att du förbrukar mera energi? ;)

Hoffa
2004-04-06, 19:44
Originally posted by RealElwood

Enda sättet förbränna 15 000 Kcal på en natt är väl att tokrunka till en Slayerkonsert konstant samtidigt som man är jagad av 200 bögar med sportbilar...

hhahah...ska man ha en portabel tv framför sig då samtidigt som man springer...o runka med andra handen?

bra att man använder sin fantasi i alla fall!!! :thumbup:

Dolce
2004-04-06, 20:57
Originally posted by mialisa
Kanske din sjukdom som gör att du förbrukar mera energi? ;)

Jo men ett par tusen kcal extra har jag svårt att det bränner

mialisa
2004-04-07, 07:59
Originally posted by Dolce


Jo men ett par tusen kcal extra har jag svårt att det bränner

Jo, skämt åsido... Men jag har själv haft en förkylning den senaste veckan, och har käkat som en varg! Konstant hunger, trots dubbla grötportioner till frukost, och betydligt större portioner under resten av dagen... Så frågan är, vart tar energin vägen :confused:

:eating: :eating: