handdator

Visa fullständig version : Aprilskämt - okej att lura kille att man är gravid?


Ajasoro
2015-04-01, 18:11
Som titeln lyder, är det okej? Jobbigt eller bara stört roligt?

Jag brukar roa mig med att säga saker som "jag vill föda dina barn" och därefter börja diskutera passande barnnamn, och då helst killens namn, med ett efterföljande "Junior". Att vara några procent psyk är lite av min grej, men jag vill ju helst inte gå för långt.

Tankar?

Arf Pingvin
2015-04-01, 18:12
Sjukt avtändande. Jag hade dumpat dig direkt.

delta_mats
2015-04-01, 18:12
Beror lite på ifall killen skulle bli jätteglad eller skitskraj. Blir han skraj är det okej annars lite taskigt.

en stor stark
2015-04-01, 18:12
Det är svårt, beror lite på din pojkvän, men jag skulle nog tycka det var över gränsen.

Ajasoro
2015-04-01, 18:13
Sjukt avtändande. Jag hade dumpat dig direkt.
Han gillar mig mer än någonsin.

Beror kanske lite på ifall killen skulle bli jätteglad eller skitskraj. Blir han skraj är det okej annars lite taskigt.
Skraj! Han är så inte taggad på att bli förälder.

mangemani
2015-04-01, 18:15
i mina ögon är det aldrig ok att lura någon ang en sån sak.

Ajasoro
2015-04-01, 18:15
Det är svårt, beror lite på din pojkvän, men jag skulle nog tycka det var över gränsen.
OBS! Ej pojkvän. Men vi har skämtat ganska mycket om det så det känns inte som ett särskilt laddat område.

vicarious
2015-04-01, 18:15
Inte OK.

en stor stark
2015-04-01, 18:18
OBS! Ej pojkvän. Men vi har skämtat ganska mycket om det så det känns inte som ett särskilt laddat område.

Ah ok. Men du ska lura honom att det är hans barn alltså, inte bara att du är gravid (med någon annans barn)?
Då tycker jag nog ändå det är lite över gränsen. Även om han kanske förväntar sig det på första april.

Skulle min flickvän lyckas lura mig att hon var gravid skulle jag nog bli mer arg än något annat :/ (och hon kan också skoja om att hon vill ha barn etc ;) )

Ajasoro
2015-04-01, 18:21
Jo, tänkte att det skulle vara hans barn! Tror knappast att han förväntar sig det.

Fan, vill ju inte att han ska bli arg på mig. Bra poäng.

Jockefoten
2015-04-01, 18:21
OK, om du är beredd att ta en spark i underlivet.

Ajasoro
2015-04-01, 18:24
Okej, ni har rätt. Ber om ursäkt för mitt bristande EQ, och tackar er för er intakta moraliska kompass.

Jag är verkligen en fruktansvärd person.

Anton Fräs
2015-04-01, 18:27
Hade nog varit roligare med ett falskt frieri, gravidgrejen känns overboard (tillochmed för mig).

Sniggel
2015-04-01, 18:30
Det är väl bara nåt som du kan avgöra. Vi känner inte killen, du gör. Du har ett hum om hur han tar ett dramatiskt skämt :D

Om jag fått utstå det skämtet (och inte vill ha barn, vilket jag inte vill) hade det varit en sjukt chockerande upplevelse. Jag hade väl satt mig ner och diskuterat vad vi ska göra (jag hade propsat på abort eftersom vi redan är överens om det på förhand, annars hade jag med all säkerhet inte varit i ett förhållande med dig).
Sen hade du "haft andra tankar" (för att göra skämtet mer dramatiskt ;)). Sen när du sagt att det varit ett aprilskämt hade jag tyckt du varit ett rövhål. Sen hade jag förmodligen skrattat och tyckt du varit grymt rolig och bett dig att aldrig skämta om en sån sak igen (ditt as ;)).

Men... jag är inte killen. Vet inte hur han fungerar ;)

filmjölk
2015-04-01, 18:35
Lite för grovt oavsett, men mer ok om han blir skraj, skulle han bli jätteglad av "vet du vad? Du skall bli pappa!" är det värre.

Snowwhite
2015-04-01, 18:40
Nej, jag tycker nog faktiskt att det är att gå lite över gränsen.

Gpajpen
2015-04-01, 18:46
Fattar inte varför man skulle bli arg som kille där. bara göra abort.

Sniggel
2015-04-01, 19:05
Om det är ett aprilskämt kommer hon knappast spela att hon är villig att göra abort. Sabbar skämtet något.
Jag personligen är rätt tolerant mot grova skämt. Om hon vet att jag fått panik av att plötsligt ändra inställning till något vi bör vara överens om och skämtat om det hade jag ju upplevt en myriad av känslor och det hade varit extremt jobbigt för stunden. Men lättnaden sen när man får reda på att det varit ett skämt hade jag nog tyckt varit rolig. Plus att jag hade känt mig tryggare med personen efteråt eftersom det blir ännu tydligare att en överenskommelse om huruvida man ska ha barn eller inte är något man håller. En plötslig åsiktsförändring sker inte, om det nu inte är ett skämt, såklart, din dummer! (april april).

micke81
2015-04-01, 19:26
Inte ok.

jenni
2015-04-01, 20:47
Nja, hade jag varit killen hade jag inte vågat sitta i samma soffa som dig sen, så nä skona stackaren

Grotesk
2015-04-01, 21:23
All in!

Ajasoro
2015-04-01, 22:06
Slutade med att jag skamset erkände att jag tänkt lura honom, men inte vågat. Han tackade men påpekade att det hade varit roligt, varpå han försökte lura mig att hans underliv hade börjat klia på ett märkligt vis de senaste dagarna.

Fattar inte varför man skulle bli arg som kille där. bara göra abort.
Hur tänker du här? Det är kvinnan som blir gravid och även hon som beslutar huruvida en abort ska göras eller ej. Rekommenderar inte att du aborterar ett foster mot någons vilja.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/fangelse-for-abortpiller-i-fruktdrink

Oxe
2015-04-01, 23:09
Hade min tjej sagt att hon var gravid hade jag skrattat, det är 1april man är ju fredad och kan säga mer eller mindre vad som helst.

Så allt handlar ju om er relation vilken nivå som är lämplig och det kan inte nån av oss svara på.

svenbanan
2015-04-01, 23:50
Jag tycker det vore okej att skämta om. Däremot är det ju kanske inte så särskilt roligt (enligt mig), och du får ju vara beredd på lite trista reaktioner...

Röda Björnen
2015-04-01, 23:52
Hade gjort slut med direkten när jag fått reda på att det var ett skämt.

Sparven från Minsk
2015-04-02, 06:31
Tycker det hade varit lite väl hårt.

Yes
2015-04-02, 06:43
Roligt och elakt. Avslöja att det är ett skämt innan han lejt en mördare och sitter på flyget utomlands. ;)

Sheogorath
2015-04-02, 06:46
Jag blev utsatt för det när jag var 17-18 år, 1:a april. Men hon outade sitt skämt precis efter att jag fått de där allmänna reaktionerna: blodtrycksfall, stickningar i tungan osv. Jag tyckte faktiskt det var ganska fyndigt efteråt. :D

Slartibartfast
2015-04-02, 07:34
Kör hårt! Om han blir glad är det äkta kärlek och ni är ämnade för varandra. Om han blir arg, så varför är ni ihop överhuvudtaget, ni har ju ändå ingen framtid? Barn är mirakel. Det händer ändå när det händer. Bra test tycker jag.

Carpe diem!

Sheogorath
2015-04-02, 07:35
Inga barn ihop? Ingen framtid! /Slarti

;)

J.V
2015-04-02, 08:08
Oavsett skämt hade jag dumpat personen, eftersom de enda som sysslar med aprilskämt är 7-åringar eller humorlösa människor på lokaltidningar.

Sheogorath
2015-04-02, 08:19
Oavsett skämt hade jag dumpat personen, eftersom de enda som sysslar med aprilskämt är 7-åringar eller humorlösa människor på lokaltidningar.

Låter bra. Ingen vill vara tillsammans med en tråkmåns. ;)

J.V
2015-04-02, 08:23
Låter bra. Ingen vill vara tillsammans med en tråkmåns.Skämt både ger och tar jag gärna, men de flesta aprilskämt blir överdrivna så man direkt förstår att det är hitte-på eller bara tråkiga. Det är roligare om det kommer spontant istället för något som planeras och rådfrågas på Kolozzeum om.

edit: den här tråden ger ju ett bra exempel. Eller en av lokaltidningarna i Luleå som gick ut med att "ICA först med spritförsäljning!"

Raschmus
2015-04-02, 08:25
lite för grovt oavsett, men mer ok om han blir skraj, skulle han bli jätteglad av "vet du vad? Du skall bli pappa!" är det värre.

+1

4623
2015-04-02, 08:32
Skulle det vara ok att skämta om att du som gravid fått missfall?

C h r i s
2015-04-02, 09:02
Jag ser inte det roliga i "skämtet". Skämt ska ju inte framkalla starka ångest/panikkänslor hos personen, eller jo kanske om man inte är helt 100% i bollen och går igång på sådant.

På tal om smaklösa skämt: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utsattes-for-humorbefriat-aprilskamt_4456655.svd

"Utsattes för humorbefriat aprilskämt

Enligt Skånepolisen kom larmet strax före klockan nio då en upprörd man ringde och berättade att han fått ett sms från sin sambo att deras gemensamma nioåriga barn försvunnit från tåget mellan Malmö och Ystad under tiden mamma besökte tågets toalett.

Efter en stund lyckas man till slut nå kvinnan. Då berättar hon att det hela var ett aprilskämt."

kaer
2015-04-02, 09:17
Det handlar ju om personkännedom, för en del är det kul för andra inte. Känner man en person väl så vet man vad man kan skoja om. Går man över gränsen blir det ju skit.

De flesta måste ju hört den klassiska busringningen ifrån morgongänget? Den är ju rätt underhållande.

Tror det är den här: https://www.youtube.com/watch?v=Ed1ZSATnTG4
(Kan inte köra ljud just nu)

Kaalle
2015-04-02, 09:41
Kan ju han lura tillbaka o säga att han kört en likadan som snubben i Norge sen om du blir gravid på riktigt.