handdator

Visa fullständig version : PWO (Pre-Workout) fråga.


AntonHA
2015-03-31, 17:39
Jag har gymmat i två år och använde PWO för första gången för ett par dagar sedan. Då jag inte dricker kaffe etc eftersom min tandställning missfärgas av det så har jag tänkt köpa en PWO att ha på dagar man sovit lite eller bara har lite energi. (Jag har prövat med olika typer av frukt nån timma innan pass men det brukar inte ge mig någon märkbar effekt.)

När jag testade PWO för första gången för ett par dagar sedan så var det en kompis som hade köpt Rich Pianas ''Kill It''. Det funkade bra men jag har ju ingen annan PWO att jämföra med så jag kan inte säga om den är värd att köpa. Den kostar 400kr för 30 serveringar vilket jag antar är väldigt överprisat då det är just Rich Pianas PWO.

Har ni tips på bra & prisvärda PWOs? Är alla kanske överdrivet dyra för vilken effekt det ger? Jag brukar sällan känna påverkan av kaffe etc men jag kände faktiskt en del av PWOn jag provade, kan vara placebo men passet vart ju bra i alla fall..

Kr6llaRn
2015-03-31, 17:43
Köp koffeintabletter ist. Billigare, effektivare och du slipper betala för mycket. Finns i dom flesta träningsbutiker :)

AntonHA
2015-03-31, 17:48
Köp koffeintabletter ist. Billigare, effektivare och du slipper betala för mycket. Finns i dom flesta träningsbutiker :)

Tack för tipset. Detta är förstås individuellt, men har du ett hum om hur ofta man kan ta tabletter innan träning för att inte vänja sig och tappa effekten?

EDIT:
Är resten av ingredienserna i PWO världelösa förutom koffeinet?
Är ju en väldans massa olika man kan fråga sig om de har nån effekt

Vitamin B3 - 30 mg
Magnesium - 72 mg
Sodium - 24 mg
Potassium - 42 mg

Creatine Blend - 1,500 mg
Magnesium Creatine Chelate - 900 mgs
Tri-Creatine Malate, Creatine Pyruvate

NO/Endruance Blend - 7,450 mg
Tri-Citrulline Malate, Beta-Alanine, Taurine, Agmatine Sulfate, N-Acetyl L-Tyrosine, Creatinol-O-Phosphate, Caffeine (250mg), L-Norvaline, Rhodia Rosea Extract

Other Ingredients:
Natural Flavors, Sucralose, Citric Acid, and Red #40

Latissimus Dorsi
2015-03-31, 17:53
GG har en väldigt bra och enkel för 179

AntonHA
2015-03-31, 18:04
GG har en väldigt bra och enkel för 179

Snackar du om PWO? Är det den här i så fall: ''Intensity, 300 g''?
Har du erfarenhet av denna PWO? Ska man verkligen ta en skopa innan och en under passet? Känns som att de vill att man slösar på PWOn for the money..

Kr6llaRn
2015-03-31, 18:08
Tack för tipset. Detta är förstås individuellt, men har du ett hum om hur ofta man kan ta tabletter innan träning för att inte vänja sig och tappa effekten?

EDIT:
Är resten av ingredienserna i PWO världelösa förutom koffeinet?
Är ju en väldans massa olika man kan fråga sig om de har nån effekt

Vitamin B3 - 30 mg
Magnesium - 72 mg
Sodium - 24 mg
Potassium - 42 mg

Creatine Blend - 1,500 mg
Magnesium Creatine Chelate - 900 mgs
Tri-Creatine Malate, Creatine Pyruvate

NO/Endruance Blend - 7,450 mg
Tri-Citrulline Malate, Beta-Alanine, Taurine, Agmatine Sulfate, N-Acetyl L-Tyrosine, Creatinol-O-Phosphate, Caffeine (250mg), L-Norvaline, Rhodia Rosea Extract

Other Ingredients:
Natural Flavors, Sucralose, Citric Acid, and Red #40


Oj ingen aning. Tycker du kan köra på att ta det när du verkligen behöver det. Annars blir det lätt en varjedagvarjeveckahelaåret grej. och då kommer du verkligen inte känna av nånting.

Angående alla andra ingredienser har jag ingen aning. Bland dom pwo:s jag testat så har jag alltid fått bäst effekt av dom med mest koffein (Obviously) Därför är det egentligen det ända jag går efter om jag ska köpa nån pwo. Blir lite nervös när jag ser 30 olika ämnen som jag inte vet vad det är för nått, du vet ju aldrig vad dom har för effekt på kroppen när dom blandas hejvilt... go yolo om du känner för det, men förvänta dig inte att effekten blir långvarig om du tar det varje dag.

AntonHA
2015-03-31, 18:11
Oj ingen aning. Tycker du kan köra på att ta det när du verkligen behöver det. Annars blir det lätt en varjedagvarjeveckahelaåret grej. och då kommer du verkligen inte känna av nånting.

Angående alla andra ingredienser har jag ingen aning. Bland dom pwo:s jag testat så har jag alltid fått bäst effekt av dom med mest koffein (Obviously) Därför är det egentligen det ända jag går efter om jag ska köpa nån pwo. Blir lite nervös när jag ser 30 olika ämnen som jag inte vet vad det är för nått, du vet ju aldrig vad dom har för effekt på kroppen när dom blandas hejvilt... go yolo om du känner för det, men förvänta dig inte att effekten blir långvarig om du tar det varje dag.

Jag har ungefär 1.5 månad kvar av min deff. Jag får dessutom ofta rätt lite sömn nu då det är mycket i skolan eftersom jag tar studenten till sommarn. Funderade på att ta PWO typ vartannat pass den här sista tiden av deffen för att orka med skolan och deffen. Tror du att det funkar?

Kr6llaRn
2015-03-31, 18:16
Jag har ungefär 1.5 månad kvar av min deff. Jag får dessutom ofta rätt lite sömn nu då det är mycket i skolan eftersom jag tar studenten till sommarn. Funderade på att ta PWO typ vartannat pass den här sista tiden av deffen för att orka med skolan och deffen. Tror du att det funkar?

Ja det kommer funka, alltså din kropp får ju fort i sig massa saker som gör att den tvingar sig pigg. Men som sagt tar du det för ofta så får du inte samma rush. Då kommer du bara märka när du inte tar den, för då kommer du va som en pundare på avgiftning.

Maverick
2015-03-31, 18:46
Ja det kommer funka, alltså din kropp får ju fort i sig massa saker som gör att den tvingar sig pigg. Men som sagt tar du det för ofta så får du inte samma rush. Då kommer du bara märka när du inte tar den, för då kommer du va som en pundare på avgiftning.

Nja, nu vet jag inte vilken skrämselpropaganda du gått på.

Om du känner du måste ha något ta vanliga koffeintabletter, resten är inte värt pengarna.

Beemel
2015-03-31, 19:02
Jag har ungefär 1.5 månad kvar av min deff. Jag får dessutom ofta rätt lite sömn nu då det är mycket i skolan eftersom jag tar studenten till sommarn. Funderade på att ta PWO typ vartannat pass den här sista tiden av deffen för att orka med skolan och deffen. Tror du att det funkar?

Låter sjukt kontraproduktivt. Du kan inte ersätta sömn med koffein.
Så mycket i skolan så man inte har tid med sömn?!? Vad fan pluggar du för något civilingenjör och läkare parallellt?!

AntonHA
2015-03-31, 19:05
Låter sjukt kontraproduktivt. Du kan inte ersätta sömn med koffein.
Så mycket i skolan så man inte har tid med sömn?!? Vad fan pluggar du för något civilingenjör och läkare parallellt?!

Haha nej :). Jag överdriver. Men jag får mindre sömn än vad jag skulle vilja för att prestera som bäst (som de flesta? :p). Under vissa dagar har jag dock väldigt lite ork och skulle behöva ett uppiggande medel.

Kr6llaRn
2015-03-31, 19:16
Nja, nu vet jag inte vilken skrämselpropaganda du gått på.

Om du känner du måste ha något ta vanliga koffeintabletter, resten är inte värt pengarna.

Hur kan det va skrämselpropaganda om jag utgår från egna erfarenheter?

Beemel
2015-03-31, 19:19
Haha nej :). Jag överdriver. Men jag får mindre sömn än vad jag skulle vilja för att prestera som bäst (som de flesta? :p). Under vissa dagar har jag dock väldigt lite ork och skulle behöva ett uppiggande medel.

Det kommer 11 gånger av 10 vara sämre att trycka i sig "ämnen" istället för atg sova ordentligt. Både för hälsan och resultaten.
Men om du nu tycker det är en god ide så är det fortfarande koffein som gäller, såvida du inte väljer starkare illegala substanser.

Maverick
2015-03-31, 21:04
Hur kan det va skrämselpropaganda om jag utgår från egna erfarenheter?

Ok, då har vi olika erfarenheter helt enkelt.

Latissimus Dorsi
2015-03-31, 21:06
Snackar du om PWO? Är det den här i så fall: ''Intensity, 300 g''?
Har du erfarenhet av denna PWO? Ska man verkligen ta en skopa innan och en under passet? Känns som att de vill att man slösar på PWOn for the money..

Läste det ganska nyligen, alltid kört endast en skopa och har fungerat så bra som det ska.

Seedstream
2015-03-31, 21:49
Jag gör min egen PWO, använder koffeintabletter, citrulline malate och beta-alenine, funkar fint och blir rätt billigt per serving.

Starke75an
2015-04-01, 06:59
Blir slutresultatet bättre med PWO än utan? Dvs mer muskeltillväxt. Ni som kör pwo kan gärna svara. Att man orkar träna mer kan jag tro men... Som sagt, ger det nått mätbart?

Maverick
2015-04-01, 07:07
Blir slutresultatet bättre med PWO än utan? Dvs mer muskeltillväxt. Ni som kör pwo kan gärna svara. Att man orkar träna mer kan jag tro men... Som sagt, ger det nått mätbart?


Nej, tycker inte jag orkar mindre heller sen jag slutade med pwo.

King Grub
2015-04-01, 07:24
Blir slutresultatet bättre med PWO än utan? Dvs mer muskeltillväxt. Ni som kör pwo kan gärna svara. Att man orkar träna mer kan jag tro men... Som sagt, ger det nått mätbart?

Sämre om något. Stressat nervsystem och nedreglerad autonom återhämtning. Orkar man inte träna ordentligt utan PWO bör man i stället korrigera faktorerna som gör att man inte har ork i stället för att tillföra falsk katabol energi.

AntonHA
2015-04-01, 10:17
Sämre om något. Stressat nervsystem och nedreglerad autonom återhämtning. Orkar man inte träna ordentligt utan PWO bör man i stället korrigera faktorerna som gör att man inte har ork i stället för att tillföra falsk katabol energi.

Ni verkar vara många som inte är för PWO. Jag kommer att köpa koffeintabletter att ha vid tillfällen då de verkligen behövs.

exevision
2015-04-01, 10:45
Sämre om något. Stressat nervsystem och nedreglerad autonom återhämtning. Orkar man inte träna ordentligt utan PWO bör man i stället korrigera faktorerna som gör att man inte har ork i stället för att tillföra falsk katabol energi.

Anser du även att runt 200mg koffein (kv 80kg) vid morgonträning är negativt?

King Grub
2015-04-01, 10:47
Det försämrar testosteron:kortisol-ration men om det påverkar muskeluppbyggnad och styrka på sikt i praktiken är svårare att säga.

PureWhey
2015-04-01, 15:28
http://www.jissn.com/content/7/1/5
http://www.jissn.com/content/7/1/18

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25297344
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18458357

LazyOlle
2015-04-10, 18:17
Blir slutresultatet bättre med PWO än utan? Dvs mer muskeltillväxt. Ni som kör pwo kan gärna svara. Att man orkar träna mer kan jag tro men... Som sagt, ger det nått mätbart?

Självklart blir slutresultatet bättre då du under pwo-perioden har mer energi, orkar köra med högre volym och oftast orkar lyfta lite tyngre med högre intensitet.

Beemel
2015-04-10, 19:14
Självklart blir slutresultatet bättre då du under pwo-perioden har mer energi, orkar köra med högre volym och oftast orkar lyfta lite tyngre med högre intensitet.

Jag ställer mig lite stillsamt frågande om det verkligen finns någon regelrätt (laglig) PWO som gör att du kan lyfta tyngre.
Det enda jag kan tänka mig är kreatinets långsiktiga effekt och då är det billigare att bara köpa kreatin.

Man kanske inte ska underskatta kosttilskottsbolagens hjärntvätt. Placebo is the shit!

Maverick
2015-04-10, 20:02
Självklart blir slutresultatet bättre då du under pwo-perioden har mer energi, orkar köra med högre volym och oftast orkar lyfta lite tyngre med högre intensitet.

Det där är nog högst individuellt, jag blir varken starkare eller orkar mer.

AntonHA
2015-04-12, 07:52
Jag ställer mig lite stillsamt frågande om det verkligen finns någon regelrätt (laglig) PWO som gör att du kan lyfta tyngre.
Det enda jag kan tänka mig är kreatinets långsiktiga effekt och då är det billigare att bara köpa kreatin.

Man kanske inte ska underskatta kosttilskottsbolagens hjärntvätt. Placebo is the shit!

Jo placebo är typ det som ger effekt. Jag har presterat mycket bättre på gymmet nu efteråt utan att ta någon PWO-drink, var nog 100% placebo när jag testade det. Jag håller mig till mina PWO-päron ;)