handdator

Visa fullständig version : En fråga ang. "High bar" böj.


Ohjo
2015-03-30, 13:27
Tjena. Jo har hela tide knäböjt med stången rätt långt ner. Men vill börja köra med stången mycket högre (har rörligheten osv). Men problemet är när ja ska placera stången så gör de sjukt ont i axlarna. Har spända skuldeblad men känns ändå som stången ligger rakt på axlarna. Känns bra när man kör lättare vikter men så fort jag går upp i arbetsvikter känns det väldigt konstigt.

Är det vanligt i början eller har jag alldeles för små trapz för att kunna köra med tyngre vikter? Kommer man vänja sig?

Förlåt för luddig TS men skriver på väg till bussen.

Tapatalk

Kedaran
2015-03-30, 14:12
Bara i början, det försvinner snabbt.
Hitta ett bra läge och se till att den inte ligger på "kulorna" på axlarna eller vad man ska kalla dem utan på de mjuka delarna

Ohjo
2015-03-30, 16:21
Bara i början, det försvinner snabbt.
Hitta ett bra läge och se till att den inte ligger på "kulorna" på axlarna eller vad man ska kalla dem utan på de mjuka delarna
Okey. Tycker de är lite svårt att ha spänt i bröstryggen och ha armbågarna peka neråt utan att de nuddar "kulorna". Men ska försöka träna mer på tekniken innan ja börjar lasta på.

Tapatalk

Kedaran
2015-03-30, 19:20
Personligen så dras mina axlar bak när jag spänner ihop skuldrorna och då blir hamnar stången där den ska automatiskt. Lassa på lite vikt och testa!