handdator

Visa fullständig version : komplicerad stuff


Adrian
2004-04-05, 00:20
Asså jag har två frågor angående kalorier,,

som sagt man säger ju att så länge man e på ett kaloriminus så går man ner i vikt,, men hur kan kroppen se att du har ett kaloriminus, asså om jag tex sitter uppe 48 timmar kan jag käka dubbelt så mycket lr hur gäller det(asså dumt sätt men iaf så om man har haft en ätar dag kan man lika gärna sitta uppe 48 timmar och Ändå inte gå upp i vikt,, asså tror inte någon skulle tortera sig själv så men i praktiken skull de ju kunna gå lr??),,, nollställs det typ under natten då,,

och en till fråga,, vad händer om man tex istället för att vakna kl 08 så vaknar man kl 13 och istället för att lägga sig kl 24 så går man kl 22, Måste man fortfarande käka lika mycket(kalorier) (asså 5-6 måltider) lr räcker det då med mindre?

MVH adrian

trött som in i den, så om detta e dumma frågor så får ni ursäkta :(

aliquis
2004-04-05, 01:09
heh, maten fyller ju på under ett par timmar, och sedan hämtas energin när den behövs, den fyller ju inte på under 48 timmar så då hinner du nog lagra lite fett och sedan får du "svälta" några timmar istället om du nu skall försöka vara uppe efteråt.

Och är du vaken kortare tid förbrukar du ju inte lika mycket energi så då kan du väl äta 4-5 ggr och 1gång lite tidigare dagen därpå/kvällen innan, det jämnar nog ut sig skall du se :)

King Grub
2004-04-05, 06:05
som sagt man säger ju att så länge man e på ett kaloriminus så går man ner i vikt,, men hur kan kroppen se att du har ett kaloriminus, asså om jag tex sitter uppe 48 timmar kan jag käka dubbelt så mycket lr hur gäller det(asså dumt sätt men iaf så om man har haft en ätar dag kan man lika gärna sitta uppe 48 timmar och Ändå inte gå upp i vikt,, asså tror inte någon skulle tortera sig själv så men i praktiken skull de ju kunna gå lr??),,, nollställs det typ under natten då,,

:confused: :confused: :confused:

Vad i hela friden?

Det finns inget klockslag som något nollställs på. Överäter du lagrar du in överskottet som kroppsfett allt eftersom.

och en till fråga,, vad händer om man tex istället för att vakna kl 08 så vaknar man kl 13 och istället för att lägga sig kl 24 så går man kl 22, Måste man fortfarande käka lika mycket(kalorier) (asså 5-6 måltider) lr räcker det då med mindre?

Nej, det behöver du inte. Varför skulle du? Du gör inte av med lika mycket energi i sängen. Ät var tredje timme eller så som vanligt.

Varför göra det så krångligt som möjligt för sig?

GhostFace
2004-04-05, 06:23
Ja, varför göra det så krångligt för sig?
Gäller inte bara här utan de flesta fallen...

Det enkla har blivit det svåra. :smokin:

hajder
2004-04-05, 08:55
Undrade samma sak förut

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17146

Adrian
2004-04-08, 18:48
Hehe skrattar av mina egna ord,, men men de e bra att veta hur det ligger till :)

MVH Adrian