handdator

Visa fullständig version : Utvärdering och frågor angående min deff


MrXpert
2015-03-29, 10:33
Har nu deffat i 50 dagar, ca 8 veckor. Kan ju nämna att det här är min första deff någonsin och att jag tränat lite smått till och från i 2,5 år där det senaste 9 månaderna året varit väldigt seriösa med ca 5 pass i veckan.

Är 196 cm lång och hade en startvikt på ca 103 (har kollat lite på exempelbilder och gissar att jag låg på strax över 15% bodyfat. VET att det kan vara hur fel som helst men iaf...) Idag väger jag ca 95 och gissar på att jag ligger runt 12-13% bodyfat (återigen, kan vara jättefel...).

Finns säkert någon avancerad snubbe som kan se om ens "skillnaden" är realistisk.

Har inte tappat någon styrka vilket jag tycker är skönt och har inte heller orkat med och räkna kalorier. Försöker käka proteinrikt och kalorisnålt och det verkar funka för mig även om mitt kaloriunderskott förmodligen är lite för stort.

Och nu till lite frågor!

Jag hade tyckt det var kul om jag kunde kämpa mig ner till ca 8%. Frågan är bara om jag kan fortsätta som jag gjort eller om jag måste se över min kost ännu mer? Fortsätter jag med ett stort underskott finns väl chansen att jag tappar mycket muskelmassa?

Av det jag beskrivit, tror ni jag har tappat mycket muskelmassa redan eller är det främst fett? Anar att det är smått omöjligt att besvara men slänger ändå ut frågan.

Mitt ända fokus är egentligen att bevara så mycket muskelmassa som möjligt. Styrkan kommer efter i prioriteringslistan. Har ni några tips?

Tack på förhand!