handdator

Visa fullständig version : Vid vilken BF börjar man se "större" ut?


walkmail
2015-03-29, 01:48
Ja, ofta när man dietar/deffar så brukar man hamna i en "gråzon" där man tappar vikt, men man ser bara mindre och mindre ut i spegeln - Musklerna tappar sitt tryck, man tar inte upp så stor plats längre, kläderna sitter lösare och det känns som att man tappar alla sina muskler.

Sedan när man börjar närma sig en viss fettprocent, ja, då börjar musklerna ta form - ådror börjar poppa fram, för varje kilo/hekto/gram man tappar så får man bara mer och mer definition.


.. När man slutligen är färdig med sin diet fyller man på glykogen i några dagar/någon vecka innan man ser så muskulös ut som möjligt.

Hur som helst, vid exakt vilken bf% brukar det vara man går ifrån att bara se mindre ut hela tiden till att faktiskt bara ser muskulösare och muskulösare ut (utan tröja) desto mer vikt man tappar?

Beemel
2015-03-29, 06:43
Gissar på att det är individuellt och beror på hur ens muskelmassa dels ser ut och dels hur den är formad. Därmed tror jag inte det går att säga en exakt siffra.

Pontekorvo
2015-03-30, 10:27
Tror också att det är högst individuellt och för mig så händer det grejer vid ca 15%+ tycker jag. Handtagen börjar bli påtagliga och generellt midjan börjar bli markant större.
Är förmodligen nere på ca 14% nu och märker stor skillnad på tidigare ca 17%.
Skriver förmodligen eftersom jag inte gått på exakta mätningar utan kör efter beräkningen som Amerikanska flottan använder.

agazza
2015-03-30, 10:39
sub 12% skull jag säga.

Sheogorath
2015-03-30, 10:58
Mindre med kläderna på blir man ju hela tiden, men det du efterfrågar upplever jag händer någonstans kring 12-13%. Att man faktiskt börjar se detaljer när fläsket försvinner, och inte bara minskar i volym.

Pretorian
2015-03-30, 11:26
Finns det något bättre än att få en kommentar som: "Faan vad stor du blivit!" när man faktiskt tappat vikt.
(Ja, världsfred är kanske bättre men marginellt...)

Maverick
2015-03-30, 12:01
Finns det något bättre än att få en kommentar som: "Faan vad stor du blivit!" när man faktiskt tappat vikt.
(Ja, världsfred är kanske bättre men marginellt...)

Inte ens i närheten ;)

AntonHA
2015-03-31, 08:18
Finns det något bättre än att få en kommentar som: "Faan vad stor du blivit!" när man faktiskt tappat vikt.
(Ja, världsfred är kanske bättre men marginellt...)

Haha när jag körde med en gymkompis jag ej kört med på länge sade han att mina armar såg mycket större ut! Men sedan tillade han att de då självklart har blivit mindre :( . Gemene man har inte koll på armmått :P

Action Fighter
2015-03-31, 09:50
sub 12% skull jag säga.
Mindre med kläderna på blir man ju hela tiden, men det du efterfrågar upplever jag händer någonstans kring 12-13%. Att man faktiskt börjar se detaljer när fläsket försvinner, och inte bara minskar i volym.

Skulle säga runt 12% också. Beror lite på vart du lagrar fett också, är du en sån som bara har midja höft och skalar allt annat direkt blir det ju något tidigare såklart. Men runt 12% som herrarna ovan har sagt.

Finns det något bättre än att få en kommentar som: "Faan vad stor du blivit!" när man faktiskt tappat vikt.
(Ja, världsfred är kanske bättre men marginellt...)

Ja, folk går ju runt och misstänker mig för doping just nu efter att ha gått från 102kg till 86kg, ser ju betydligt större ut på 86, dock upplever jag att jag faktiskt fyller ut kläderna fortfarande, mest midjan som har skalats.

novanix
2015-04-01, 15:41
Finns det något bättre än att få en kommentar som: "Faan vad stor du blivit!" när man faktiskt tappat vikt.
(Ja, världsfred är kanske bättre men marginellt...)


JAjajajajaja +1 +1 :Virro:Virro

Alla ina kompisar ba shit novanix vilken biff du blivit. hulken ju.

- men... jag deffar ju*drool*

cero
2015-04-01, 16:23
Efter 15% tycker jag man ser mer och mer otränad ut trots att man blir större.

Sniggel
2015-04-06, 21:02
Personliga (ungefärliga) erfarenheter

16+ "Stor", "biffig". Både med och utan kläder (verkar dock lägga på mig fett "snyggt")
12-15 "mindre". Både med och utan kläder
sub 12 med kläder "Vad mager du har blivit!"
sub 12 utan kläder "Var har du fått alla de musklerna ifrån?"
sub 9 är det risk för att tappa tryck. Deffad som fan må hända men ser mindre ut om man inte har optiljus

10-12 är nog bästa kompromissen för egen del. Ligger nog där nu.

Fangface
2015-04-08, 11:12
Finns det något bättre än att få en kommentar som: "Faan vad stor du blivit!" när man faktiskt tappat vikt.
(Ja, världsfred är kanske bättre men marginellt...)
Det är nice :)
Har gått ner från 82 till 74 på två månader och blir numera kallad biff på gymmet haha.
Det är inte bara bra att vara nerdeffad dock. Stå framför spegeln och köra bicepscurls och se varenda liten muskel och ådra ger mig såklart en jävla boost att vilja köra hårdare och bli större. Och då jag är medveten om att jag inte kommer bli större med kcal minus känns det lite *gah!*

Action Fighter
2015-04-08, 20:02
Det är nice :)
Har gått ner från 82 till 74 på två månader och blir numera kallad biff på gymmet haha.
Det är inte bara bra att vara nerdeffad dock. Stå framför spegeln och köra bicepscurls och se varenda liten muskel och ådra ger mig såklart en jävla boost att vilja köra hårdare och bli större. Och då jag är medveten om att jag inte kommer bli större med kcal minus känns det lite *gah!*

Vilket inte ens stämmer för det kan du, bara folk som tutar i andra sånt där trams. Detta är varför jag försöker cutta ned på tiden man spenderar på detta forum, man blir manipulerad till osanningar.

Bossebäver
2015-04-09, 00:10
Vilket inte ens stämmer för det kan du, bara folk som tutar i andra sånt där trams. Detta är varför jag försöker cutta ned på tiden man spenderar på detta forum, man blir manipulerad till osanningar.

Alternativet är andra internetpublikationer med rubriker som "Build 26 Pounds of muscle and get shredded in 3 months" eller "Get ripped in 21 days".


Kolozzeum är kanske inte så tokigt ändå....

supercharge
2015-04-09, 01:25
Alternativet är andra internetpublikationer med rubriker som "Build 26 Pounds of muscle and get shredded in 3 months" eller "Get ripped in 21 days".


Kolozzeum är kanske inte så tokigt ändå....

Ja.. eller Svensk damtidnings: "Så får du bort trivelskilona", och köra samma upplägg som en hord femtioåriga tanter som ska försöka komma i baddräkten, och sedan låta det mynna ut i artikeln "Så trivs du med sin kropp" i majnumret när det börjar bli uppenbart att den där nya Hollywood-dieten inte levererat önskvärt resultat.

Pretorian
2015-04-09, 06:44
Vilket inte ens stämmer för det kan du, bara folk som tutar i andra sånt där trams. Detta är varför jag försöker cutta ned på tiden man spenderar på detta forum, man blir manipulerad till osanningar.

Det stämmer väl ganska bra? Hur ska du växa när du gör av med fler kalorier än vad du stoppar i dig?

AeternusRex
2015-04-09, 07:53
Det stämmer väl ganska bra? Hur ska du växa när du gör av med fler kalorier än vad du stoppar i dig?

Dunderhonung och trolldryck!

Tycker för övrigt inte att någon som är rippad in till benet under 80 kg ser stor uT. Många faller ju för den illusionen Speciellt när Det gäller bilder.

jflycore
2015-04-09, 08:27
Dunderhonung och trolldryck!

Tycker för övrigt inte att någon som är rippad in till benet under 80 kg ser stor uT. Många faller ju för den illusionen Speciellt när Det gäller bilder.

Iaf om dom är i spannet 176-190 cm...

En rippad kille på 172 cm/79 kg, det är bra rätt bra.

AeternusRex
2015-04-09, 08:35
Iaf om dom är i spannet 176-190 cm...

En rippad kille på 172 cm/79 kg, det är bra rätt bra.

Finns förvisso sanning i Detta. När jag betraktar mäns fysik så får personen vara rubbat stor om han är halvpygme för att jag skall ta notis. Däremot behöver inte en lång snubben muskulatur vara alls lika grov för att jag skall tycka det ser bra ut. På en kortare figur tycker jag det ser mycket bättre ut med en riktigt lean look än grovbiffig dock.