handdator

Visa fullständig version : Går ner för snabbt? Vatten?


Trunker
2015-03-28, 15:34
Började deffa ungefär 1 månad sen.

Drog sakta ner på kalorierna och stannade när jag låg på ungefär 700-800 cals/dag mindre än vad jag bulkade på.

Sen dess har jag gått ner (enligt vågen) ca 3 kg.
Känns lite väl fort? Teoretiskt ville jag gå ner kanske 0,5kg veckan för att behålla muskler och inte riskera ngn "jojjo-effekt" som sedan skulle ge tillbaka all vikt när jag slutade deffa.

Har det gått för fort? Höjde ett tag med 100 cals för att sakta ner och då stod det plötsligt stilla några dagar. Sänkte med 50cals sen gick det ner igen... lite skumt haha

Det mesta är väl såklart vattenvikt men när börjar fettet försvinna?
Har typ inte förlorat ngn styrka direkt och känner mig fortfarande rätt pigg i gymmet.

Uppskattar att jag ligger på ca 12% BF.

Trunker
2015-03-28, 15:42
Tråden precis under denna besvarade lite av mina tankar... Men folk får gärna svara.

Är helt enkelt rädd att jag förlorar muskelmassa men jag har tränat hårt i princip varje dag, käkar ca 2.75g protein/kg varje dag.

Sheogorath
2015-03-28, 15:43
Tycker det låter som att du ligger ganska rätt på det, med tanke på vad som händer om du laborerar upp kalorierna lite. Allt detta kan ligga inom felmarginaler och dagsvariation, om du räknat/vägt rätt. Om du fortsätter öka styrka eller i värsta fall behåller den kommer det inte hända mycket negativt med musklerna. :)