handdator

Visa fullständig version : Får inte bort bukfettet


Deanmartin
2015-03-27, 11:54
Har försökt deffa bort mitt bukfett två gånger (en gångförra året och nu detta år) men skiten vägrar försvinna. Jag går alltid ner till 79kg och sen stannar jag på en platå. Har i princip aldrig lyckats gå ner under 79kg, trots att jag verkligen försökt på många olika sätt.

Är kille, 189cm och väger 79kg. Jag har lagt mig väldigt lågt, på 1200kcal/dagen, i 2 1/2 veckor nu för att försöka chocka kroppen och få platån att släppa, men utan resultat. Tränar styrka 4ggr/v och kondition 2ggr/v med ett proteinintag på 1.8g/kg. Väger allt jag äter och är säker på att jag räknar helt korrekt.

Resten av kroppen har jag knappt något fett på längre. Ser i alla fall roligt ut när man ser ådrorna på armarna extremt tydligt för att sedan ha en utstående buk...

What to do? Köra VLCD?

Plzki
2015-03-27, 15:50
Jag tror du äter för lite! Ja gjorde det samma och gick inte ner i vikt! Började äta 1900kcal om dagen och resan neråt började! :)

Plzki
2015-03-27, 15:51
Plus att när ja åt runt 1000-1200 om dagen så åt ja inga kolhydrater. Vilket jag har börjat med nu! 400g ris/potäta om dagen (uppdelat på 2 måltider) till 400g kött/kyckling/fisk

Beemel
2015-03-27, 16:52
Äter man för lite går man ner snabbare i vikt (men troligen på bekostnad av musklerna)
Man stannar inte i vikt av att äta mindre, Där emot kan underskott göra att man rör sig mindre, Mindre spontanaktivitet=mindre förbrukning.

Starvation
2015-03-27, 17:38
Äter man för lite går man ner snabbare i vikt (men troligen på bekostnad av musklerna)
Man stannar inte i vikt av att äta mindre, Där emot kan underskott göra att man rör sig mindre, Mindre spontanaktivitet=mindre förbrukning.

Ja men det är långt ifrån energibalans på 1200 kalorier. Kroppen kan inte vinna mot ett sådant underskott.

Bäst är nog att fråga sig själv om det verkligen bara var 1200 kalorier.

supercharge
2015-03-27, 17:43
Du måste räkna fel rimligtvis, det kan omöjligt vara så att just 79 kilo skulle vara någonting som upphäver energilagarna. Min gissning är att det är psykologiskt. Vilken vikt startar du på?

Släng in ett par långpromenader, ät mindre och titta inte på vågen på en vecka. personligen brukar jag kicka upp förbrukningen till 3000 - 3500 kalorier och lägga maten på 1000 - 1500 och därmed köra ett jätteunderskott på 2000 kalorier per dag, en kortare tid om vågen trilskas. Då går du ner närmare två kilo i veckan, det finns ingen platå i världen som motstår den behandlingen.

Det här är förstås verkligen inte optimalt, men en kortare tid är knappast några problem om man behöver se resultat för att rent psykologiskt orka fortsätta.

Beemel
2015-03-27, 18:24
Ja men det är långt ifrån energibalans på 1200 kalorier. Kroppen kan inte vinna mot ett sådant underskott.

Bäst är nog att fråga sig själv om det verkligen bara var 1200 kalorier.

Absolut! Jag svarade på påståendet att man stannar i vikt om man äter för lite. Vilket är mer eller mindre skitsnack. ;-)

Starvation
2015-03-27, 18:34
Absolut! Jag svarade på påståendet att man stannar i vikt om man äter för lite. Vilket är mer eller mindre skitsnack. ;-)

Ja jag ville bara klargöra att, "Däremot kan underskott göra att man rör sig mindre, mindre spontanaktivitet=mindre förbrukning." inte gör så man stannar i vikt.