handdator

Visa fullständig version : Hur man gör


Somoti
2015-03-26, 15:00
Hej,

Hur gör man när man får olika information hur man ska göra övning som ej stämmer med varann, för att göra rätt.

Har ni någon strategi?

Tack så mycket för svar,
Somoti.

TheOne1994
2015-03-26, 15:09
Hej,

Hur gör man när man får olika information hur man ska göra övning som ej stämmer med varann, för att göra rätt.

Har ni någon strategi?

Tack så mycket för svar,
Somoti.

menar du om du får två olika förslag hur en viss övning ska utföras = teknikmässigt ?

Somoti
2015-03-26, 15:15
menar du om du får två olika förslag hur en viss övning ska utföras = teknikmässigt ?

Jag menar ifall man får två eller mer förslag hur en viss övning ska utföras teknikmässigt som ej stämmer med varann.

TheOne1994
2015-03-26, 15:17
Jag menar ifall man får två eller mer förslag hur en viss övning ska utföras teknikmässigt som ej stämmer med varann.

se på videos är mitt tips. Finns massor med bra tips på hur man ska träna.

Utförandet / vikten / squezzen är huvudsyftet. En del tränar fel och lär sig aldrig. Släpp egot vid ytterdörren och andvänd vikter du kan hantera.

Sök på tuben : train with Kai

https://www.youtube.com/watch?v=jxyQ5C-mG94

se 9:27 , där har du et litet tips hur du ska aktivera axlarna.

Somoti
2015-03-26, 15:39
TheOne1994,
I saw the clip with Kai. It was interesting, but what I wondered was how you determine the correct way to do exercise if your sources tell you different (conflicting) ways of doing them.
Thanks.

mangemani
2015-03-26, 15:53
var likadant för mig i början, ställde man 1 fråga så fick man typ ett dussin svar, men alla var så gott som olika och man blev totalt förvirrad.
men så tog jag nått år till att ta alla svar jag hade fått och testade mig fram, kombinerade det ena med det andra, försökte med ditten och med datten, var kreativ, kände efter och höll på och tillslut så började ett tränings och kost schema som jag gillade, tyckte var roligt och klarade av att bildas och med åren så finslipades dessa scheman allt mer och mer.

du får testa dig fram helt enkelt eller köra på de vanliga, simpla och färdiga programen.

Pretorian
2015-03-26, 15:54
Välj den gillar bäst.

dodie
2015-03-26, 16:06
Om jag blir osäker på vems sätt jag ska välja brukar jag välja den som har mest muskler/är starkast :).

Somoti
2015-03-26, 16:14
Tack för svaren jag fått.

Somoti
2015-03-26, 16:17
var likadant för mig i början, ställde man 1 fråga så fick man typ ett dussin svar, men alla var så gott som olika och man blev totalt förvirrad.
men så tog jag nått år till att ta alla svar jag hade fått och testade mig fram, kombinerade det ena med det andra, försökte med ditten och med datten, var kreativ, kände efter och höll på och tillslut så började ett tränings och kost schema som jag gillade, tyckte var roligt och klarade av att bildas och med åren så finslipades dessa scheman allt mer och mer.

du får testa dig fram helt enkelt eller köra på de vanliga, simpla och färdiga programen.

Vilka är de vanliga, simpla och färdiga programen?

mangemani
2015-03-26, 18:23
Vilka är de vanliga, simpla och färdiga programen?

5x5 och de som finns här på forumet och som folk tippsar nybörjare om.

Somoti
2015-03-26, 19:05
Tack.

Ett Orm
2015-03-26, 22:21
Hej,

Hur gör man när man får olika information hur man ska göra övning som ej stämmer med varann, för att göra rätt.

Har ni någon strategi?

Tack så mycket för svar,
Somoti.

Försöker lära sig vilken funktion muskeln/kroppsdelen har och utgår från det.

Somoti
2015-03-26, 22:39
Försöker lära sig vilken funktion muskeln/kroppsdelen har och utgår från det.

Tack för svar. Man måste vara bra på kinesiologi (jag tror det är vad det heter). Jag ska kolla google efter kinesiologi. Finns det någon sajt ni rekommenderar?

svenbanan
2015-03-26, 22:58
Tack för svar. Man måste vara bra på kinesiologi (jag tror det är vad det heter). Jag ska kolla google efter kinesiologi. Finns det någon sajt ni rekommenderar?

Kolla på exrx.net

Där finns allt du kan tänkas behöva ifall du vill kolla upp olika muskler, övningar, leder mm

Somoti
2015-03-27, 04:35
Kolla på exrx.net

Där finns allt du kan tänkas behöva ifall du vill kolla upp olika muskler, övningar, leder mm

Tack för tipset.

hugok
2015-03-27, 09:09
Gör som den biffigaste som är ren säger.

svenbanan
2015-03-27, 18:44
Gör som den smartaste med mycket erfarenhet och information säger.