handdator

Visa fullständig version : Myoform-x kreatin


johan***
2002-03-14, 20:46
Har provat diverse oika kreatin från rent monohydrat till olika transporter system. Köpte Myoform-x sist, vile testa detta, svenskt och framtaget i sammarbete med F.Paulun.

Inne på 3:de veckan, aldrig har jag gjort sånna ökningar som nu !!
Har tränat i ca 3 år, väger ca 84 kg, 184 lång. Har plötsligt från att bänkat 3x6 a´70 kg hoppat upp till 3x6 a´90 kg.. !!
Hantelpressar på samma pass, sneda 3x6 a´ 36 kg. Lika stora ökningar på nästan alla muskelgrupper. Har någon annan testat myoform, vill veta om flera har gjort sånna ökningar eller om jag lyckats pricka en form topp. Har lagt om koste samtidigt, mindre Kcal, ca 2500-2600/dag, men gått från ca 14E% fett, till 20E% fett. Vet inte riktigt om det är kosten eller kretatininet.

Fast smaken "tropisk lime":eek Smakar vattnig selleri !!!! :D

gasoliner
2002-03-14, 22:19
en sak är säker det är inte "kreatininet" som du skrev..det bildas tex.när kreatin brutits ner i vatten..inte bra för senor el kroppo..

dina goa ökningar kan nog vara en kombination av högre fettintag,bra effekt på kreatinet och lite mer jävlar anamma kanske?

förresten,deras grejer brukar va rätt dyra om jag inte har fel.. :rolleyes:

hulken
2002-03-14, 22:21
var köper man dom?

johan***
2002-03-15, 08:50
Kreatinin !!! Vad skrev jag. Tack för den Gasoliner. Skulle ha varit Kreatinet med sitter med en pytteliten bärbar hemma och det är kladd i tangentbordet från min sons gröt !!! Så stavfelen blir jävligt frekventa.
Tror att det är en kombination av de båda som du säger, men det är skönt som fan !!!!

Kolla deras hemsid om du vill hitta återförsäljare. www.nutrivision.se (http://www.nutrivision.se)

[ 15 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: johan*** ]

muskelbyggarn
2002-03-15, 09:27
Produkten verkar intressant. Den ingrediensen som jag personligen anser gör det hela tillsammans med kreatinet är ALA (liponsyran).

För mig blir kreatineffekten MYCKET bättre med liponsyra och många säger det samma.

Kombinationen av Fairings Kreapyr och ALA kan vara intressant (blir då mycket snarlik Myoform-x). Personligen gillar jag Fairings Kreatincitrate.

Får man resultat av vanligt kreatinmonohydrat så räcker det i de flesta fall. Har man råd så kan det vara intressant att testa dessa kombinationer.


Vänl,,,
Tobbe

johan***
2002-03-15, 09:32
Jag svarar inte speciellt bra på vanligt monohydrat, citrate har jag inte testat.
Myoformen kostar 499:-, men det är mycket i förpackningen, räcker totalt i 1 månad inkluseve uppladdningsfasen som är på 4-5 dagar.
Sedan gillar jag Pyruvat delen, eftersom jag håller på att trappa ned mitt energi intag så smått. Nere på 2500 nu från ca 3200. Skall ned till ca 2000 i slutet. Hoppas att jag inte behöver gå lägre bara.

fiddebeast
2002-03-15, 09:36
Exakt rätt!!
Det är kombinationen med ALA som gör hela ökningen.
Dock var det en liten mängd ALA.
ALA fungerar som Insulin i kroppen o som alla vet är insulin en av de mest muskelbyggande hormoner som finns.
ALA tas bäst efter träningen med snabba kolhydrater, kreatin, glutamin, taurin,crom,
kanske lite vanadyl sulfat med för att göra en enorm styrke ökning plus massa ökning!!
Jag kör alltid denna blandning under deff.
Finns tex céll tech men enligt mig är både dosen på ALA , kretin, glutamin krom alldeles
för liten för att göra de enorma ökningar man vill. :)

finnas andra företag som har bättre sammansättningar av denna produkt.

muskelbyggarn
2002-03-15, 11:08
>Fidde,

ALA är ett känsligt ämne om jag inte minns fel. Det bryts lätt ned i luft och ljus. Därför bör ala konsumeras via kapsel.

Vänl,,,
Tobbe

fiddebeast
2002-03-15, 18:20
jo har hört detta men vem fan har pulvret i ljus o med öppet lock ;)

ToXY
2002-03-15, 22:58
Vad kostar denna myoform 30portion?

/Martin

Sverker
2002-03-16, 08:04
Alfa-Lipoic-Acid, ALA angrips av luftens syre. Ytan på pulver är flera miljoner gånger större än ytan på kapslarna i burken. Alltså betydligt fler ställen för syret att anfalla på.
Messersmithen.

Bamse
2002-05-16, 15:51
ToXY: 299 kronor hos GG.

muskelbyggarn: Ska du inte försöka ta in produkten i ditt sortiment? ;) :cool:

Jocketiger
2002-05-16, 17:56
Är 22 år o har styrketränat o ätit kosttillskott i sex år, så jag har hunnit med en hel del olika märken och preparat.
När det gäller Creatin, har jag bla testat myoform x, cell tech, Creatin mixers, createch gold, trac, trans x o även "rent" kreatin såklart. Men det överlägset bästa jag testat är Creatin 2000 extreme. (per serv: 14 gr creatin, 3 gr glutamin, 3gr ribose, 2gr Argenin, 1gr taurin +vitaminer/mineraler o 81 gr kolhydrater).
Det är lite dyrt, men det ger bra tryck.

Lycka till me träningen/ Jocke

muskelbyggarn
2002-05-16, 18:27
>Bamse

Finns ingen anledning att göra det ännu så länge :D
Kombinationen av HSC+ALA, eller kreatincitrate+ALA eller kreatinpyruvate+ALA fungerar minst lika bra, om inte bättre :D

Jag skriver det igen, det är ALA som gör det hela verksamt, sedan får skeptiker säga vad de vill ;)


Vänl,,,
Tobbe

Daemon
2002-05-17, 09:39
Då blir det till att testa ALA.
Började Kreatinkur i måndags, fattar inte vad som hänt (eller inte hänt).
Jag går inte upp i vikt, jag måste inte pissa 3 ggr/ natt, känner liten skillnad när jag tränar men absolut inte som jag brukar.

Inte fan kan man väl bli immun??
Använder Kretinmonohydrat, kanske skulle prova nått annat...

//Daemon

Jocketiger
2002-05-17, 09:59
Test Creatin 2000 Extrem från euromedic. Funkar inte det så har du blivit immun.

LYCKA TILL ME TRÄNINGEN/ JOCKE

Jocketiger
2002-05-17, 10:06
Detta är taget direkt ur en artikel i B&K:

Protein kan omvandlas till fett i kroppen, men bara hälften av aminosyrorna, och det är en mycket kostsam process. Därför sker inte det i normala fall. Det äger nästan enbart rum om du provocerar kroppen genom att äta massor av protein, och bara lite fett. Ett relativt högt proteinintag är tvärtom kopplat till god form, eftersom proteinet kräver mycket energi när det omsätts. Dessutom är protein det mest mättande näringsämnet, om man tar hänsyn till energiinnehållet. Det gör att du håller dig mätt längre, och inte känner för att småäta skräpmat och godis. Nya studier tyder dessutom på att protein har förmågan att stimulera fettförbränningen, då det ökar utsöndringen av ett hormon som heter glukagon.

Detta hormon förmår fettcellerna att frigöra lagrat fett så att det kan transporteras till musklerna och brännas. Protein är dessutom viktigt för att du ska få en snabb och effektiv återhämtning när du tränar hårt. Protein är således ett mycket viktigt näringsämne som du inte ska äta för lite av. Se till att du äter minst 4 gånger per dag (inklusive mellanmål) och att det finns något proteinrikt livsmedel (till exempel mjölkprodukter, fisk, kyckling, bönor och linser) i varje måltid. Följer du den rekommendationen är ditt proteinintag med största sannolikhet tillräckligt.

Lycka till me träningen/ Jocke

Jocketiger
2002-05-17, 10:07
ops!!! hamnade nog lite fel det hör inlägget ovan. SORRY

mangs
2002-05-17, 10:09
Denna hamnade kanske lite fel Jocke?
var kan man köpa kratinprodukten som du rekommenderade?

Muskelsmurfen
2002-05-17, 10:34
Tobbe>Går det att fixa något sjust deal på ALA(Liponsyra)?

Jocketiger
2002-05-17, 10:37
Du hittar det på muskelpiraten.com
Jag har testat ett flertal av deras prudukter så är det någon speciell produkt som du undrar över så skriv görna o fråga.

LYCKA TILL ME TRÄNINGEN/ JOCKE

Jocketiger
2002-05-17, 10:47
Förresten så tror jag inte de har fått in Creatin 2000 X-trem än. me de har ändå en hel del bra grejer. ( Myo Max, Animal methoxy stack, Thermo X, Trans X, Ultra pro 3, Daily formula, är några av de produkter jag har testat o rekomenderar)

Har re gött /Jocke