handdator

Visa fullständig version : Core Gainer av Svenskt Kosttillskott


Beols
2015-03-22, 23:00
Hej på er alla!

Är 15 år, väger ~70 kg och har tränat tyngdlyftning i lite mer än ett år nu ungefär. Har under det första året lagt på mig 20kg och runt 60 till 70kg på totalen, utan kosttillskott. Jag närmar mig nu sommaren där jag har planer på att elitsatsa, och det menar en massa mer träning och att jag måste äta en massa mer. Jag har varken lust eller ork att käka runt 3000-3500 kalorier varje dag för att gå upp i vikt i en stadig takt, då jag planerar på att köra cirka 10-11 pass i veckan.

Då kom tanken om kosttillskott, vilket skulle underlätta en hel del. Jag vet att jag bör äta ren mat så länge som jag kan men jag tycker att det argumentet fallerar när man ska träna så hårt som jag kommer göra i sommar. Jag kommer ligga på ett överskott på cirka 500 kalorier hade jag tänkt, och då letar jag efter en ekonomiskt försvarbar gainer men ändå med helt ok innehåll. Kollade därför lite på Core Gainer. Billigt, har 29 portioner på 4kg vilket mer eller mindre räcker till en månads förbrukning, då kaloriinnehållet ligger på 527kcal.

Nu till frågan: Någon som tagit denna gainer och har erfarenheter av den? Är det något att ha? Smaken är inte så viktig, bara den är drickbar. Har även kollat på Mass FX men har inte kunnat hitta så mycket information kring den. Har däremot hittat en del recensioner på Core Gainer, men alla är positiva så jag vet inte riktigt om dom recensionerna kanske är sponsrade av Svenskt Kosttillskott. Either way, mycket tacksam för alla svar och ni får ha en fortsatt trevlig kväll!

(Har ni frågor så är det bara att fråga på :))

kebne
2015-03-23, 02:58
Om du inte har något mot mjölk och vill skippa kosttillskott så kan du dricka en liter 3% mjölk istället :)

J.V
2015-03-23, 04:34
Om du orkar läsa recensioner så är det just som smak du ska läsa. Gainer är gainer, oavsett märke, det är samma protein och kolhydrat i alla så det finns inget som "fungerar" bättre än något annat.

vicarious
2015-03-23, 04:53
Jag har provat Core Whey och tycker smaken är förskräcklig. Så mitt tips är att prova någon annan gainer.

Kr6llaRn
2015-03-23, 15:56
Blanda Maltodextrin eller vitargo med proteinpulver ist. Du kan hitta 1.5 kg malto för typ 60 spänn. sen behöver du ba hitta nått gott protein, vilket idag inte är speciellt svårt.

F Ultra
2015-03-23, 22:52
Jag har provat Core Whey och tycker smaken är förskräcklig. Så mitt tips är att prova någon annan gainer.

Fast den är ju ett vassleisolat med extremt lite kolhydrater och fett så det säger ju inget om hur smaken är på deras gainer.

vicarious
2015-03-24, 07:34
Fast den är ju ett vassleisolat med extremt lite kolhydrater och fett så det säger ju inget om hur smaken är på deras gainer.

Du menar alltså att de använder något annat whey i sin gainer än det de säljer separat? Låter osannolikt men kanske.

F Ultra
2015-03-24, 08:06
Du menar alltså att de använder något annat whey i sin gainer än det de säljer separat? Låter osannolikt men kanske.

Snarare att vasslet smakar som det gör för att det inte finns några kolhydrater och fett som kan bära smak men att de i sin gainer ju blandat ut det med just kolhydrater så smaken borde ju vara bättre. Om det verkligen är så dock har jag naturligtvis ingen aning om.

naudiz
2015-03-24, 09:26
Fast den är ju ett vassleisolat med extremt lite kolhydrater och fett så det säger ju inget om hur smaken är på deras gainer.

Core Whey är ett vasslekoncentrat med 10% kolhydrater.

z_bumbi
2015-03-24, 10:12
En gainer med låg proteinhalt eller maltodextrin funkar för att öka kalorierna men främst för att öka återhämtningen om man tränar så ofta. Se till att få i dig det i samband med träningarna och ät vanlig mat övrig tid.

F Ultra
2015-03-24, 21:21
Core Whey är ett vasslekoncentrat med 10% kolhydrater.

Ser att jag blandade ihop det med Core Whey Pro