handdator

Visa fullständig version : Äntligen kommit igång...behöver lite hjälpt dock


LunaSpice
2015-03-21, 20:42
Efter 7-8 års uppehåll från regelbunden träning har jag nu äntligen kommit igång och kört drygt 6 veckor regelbundet, ca 4 ggr/vecka. Jag började precis som jag slutade och småpillade med detaljerad träning men har de senaste 4 veckorna kört strikta basövningar + 1-2 variationsövningar/muskelgrupp, 2 halvkroppspass/vecka och det funkar kanonbra. Första basövningen kör jag ganska tungt med få reps (omkring 5 reps) och resterande övningar mellan 8-10 reps. Syftet med min träning är att skapa någorlunda symmetri i mina muskler och minska kroppsfett.

Dragit ner på kcalintaget, ökad protein (ca 2 g/kg kroppsvikt) samt minskat kolhydrater. Ligger ca 400-500 kcal under energibehov och jag har massor med energi på gymmet så det känns helt ok. Jag börjar redan se vissa resultat framför allt benen och axlar. Dock har jag RIKTIGT svårt att se resultat på bröstmusklerna. Det känns nästan som att de "hänger" lite... att det blir som ett litet veck under dem stundtals. Jag är inte så picky annars men just detta är något jag stör mig på...behöver inga moralkakor här tack. :) Jag vet inte om det är har med muskelstorlek att göra eller att jag fortfarande behöver minska lite mer i fettvikt. Jag också undrar om jag ska lägga om nåt i träningen nu eller om jag bara ska vänta. Jag antar att det är svårt att isolerat träna övre delen av pectoralis major för att "lyfta" upp hela bröstpaketet...

Nåväl, kom gärna med tips.