handdator

Visa fullständig version : SELF Omninutrition Micro Whey Active!


tejpis
2004-04-04, 18:31
Se min sista post!

Prankie
2004-04-04, 19:20
Åt just upp 4kg vanilj. Ganska gott. :thefinger

tejpis
2004-04-04, 19:29
Originally posted by Prankie
Åt just upp 4kg vanilj. Ganska gott. :thefinger Mitt kanske är utgånget =P Det smakar väldigt syntetiskt och unket, men det är bara att köra på *spysmiley*

tejpis
2004-04-04, 19:36
Haha.. Mitt pulver är utgånget!! J*vla fitnesshop som sålt mig gammalt protein! Kan jag fövänta mig ersättning för detta? (utgånget 0307, köpte det 0311).

EDIT.. Har vart borta från träning ett par månader pga skada!

Berry
2004-04-04, 19:50
Beställde nyligen 8 kg för att testa, så får väl se hur det smakar sen. Återkommer :)

tejpis
2004-04-04, 20:12
Originally posted by Berry
Beställde nyligen 8 kg för att testa, så får väl se hur det smakar sen. Återkommer :) Kolla utgångsdatumet ;)

z_bumbi
2004-04-04, 20:28
Originally posted by tejpis
Haha.. Mitt pulver är utgånget!! J*vla fitnesshop som sålt mig gammalt protein! Kan jag fövänta mig ersättning för detta? (utgånget 0307, köpte det 0311).

EDIT.. Har vart borta från träning ett par månader pga skada!

Fråga där du köpte det, det verkar ju rimligt att du ska få någon sorts ersättning även om det nog inte var därför du upplevde smaken som den var.

Protein är hållbart.

tejpis
2004-04-04, 20:35
Originally posted by z_bumbi


Fråga där du köpte det, det verkar ju rimligt att du ska få någon sorts ersättning även om det nog inte var därför du upplevde smaken som den var.

Protein är hållbart. Jo jag har läst det, men rätt ska vara rätt och sen öppnade jag det ju när jag köpte det (0311) men jag kommer inte ihåg vad det smakade då. Idag höll jag på att dö av smaken dock *kinkig* :D

PS. Blandar alltid ihop dig med MrT - samma avatar.

Tomten
2004-04-04, 20:49
Tycker SELF's Protein smakar väldigt bra i jämnförelse med Exell's, men det är väl en smaksak. Häromdagen köpte jag 8 Kilo Progen (chockladsmak). Blandar det med lika delar kaffe och mjölk. Det smakar utmärkt :D

Wilson
2004-04-04, 21:05
så vitt jag vet får man inte sälja varor som gått ut, utan att tala om detta och dessutom sänka priset.

klaga och du bör få nån slags kompensation...
hota annars med allmäna reklamationsnämnden eller Sverker olofsson:)

Jet
2004-04-04, 21:34
Jag hade påtalat det för säljaren direkt...... De säljer ju gammalt skit....

tejpis
2004-04-04, 21:36
Originally posted by Jet
Jag hade påtalat det för säljaren direkt...... De säljer ju gammalt skit.... Done that ;) Men självklart med en trevlig ton!

tejpis
2004-04-08, 00:41
Vill bara tillägga att jag inte fått svar från fitnesshop ännu och att Dalblad's Whey Class+ Choklad/Banan (gratis smakprov) var en riktig smaksensation!

Wilson
2004-04-08, 01:05
dalblads choklad/banan är :thumbup:

Jet
2004-04-08, 14:36
Verkar vara vanligt att vissa leverantörer slutar att bry sig efter ett tag på marknaden....

Originally posted by tejpis
Vill bara tillägga att jag inte fått svar från fitnesshop ännu och att Dalblad's Whey Class+ Choklad/Banan (gratis smakprov) var en riktig smaksensation!

Droog
2004-04-08, 15:38
Tejpis, om affären inte svarar eller bryr sig tycker jag du ska höra av dig till tillverkaren. De ställer säkert upp med en ny burk om det är något fel på den du fått. Telefonnumret finns på burken.

Berry
2004-04-14, 13:36
Fick hem mitt MWA idag - vaniljen var förvånande god :thumbup:

Dock fick jag en felleverans på mitt chokladprotein och fick hallon istället. Någon som har erfarenhet av dessa och vet om det är värt att gnälla och byta ut smaken? Hatar alla sorters jordgubbssmak på protein så är lite orolig för hallonen :angel:

Hobbes
2004-04-14, 13:43
Originally posted by Berry
Fick hem mitt MWA idag - vaniljen var förvånande god :thumbup:

Dock fick jag en felleverans på mitt chokladprotein och fick hallon istället. Någon som har erfarenhet av dessa och vet om det är värt att gnälla och byta ut smaken? Hatar alla sorters jordgubbssmak på protein så är lite orolig för hallonen :angel:

Har provsmakat deras gainer med hallonsmak hos en polare och gillar man godis så är den helt ok. Smakade som malda karameller upplösta i vatten! Ja, jag gillade den...men har ingen mer erfarehet av det, efter som jag aldrig köpt det!

Men har du köpt mer än 1 kg och inte gillar det så, kan det bli mycket att dricka!!

tinus
2004-04-14, 13:51
Originally posted by Berry
Fick hem mitt MWA idag - vaniljen var förvånande god :thumbup:

Dock fick jag en felleverans på mitt chokladprotein och fick hallon istället. Någon som har erfarenhet av dessa och vet om det är värt att gnälla och byta ut smaken? Hatar alla sorters jordgubbssmak på protein så är lite orolig för hallonen :angel:

Hallonsmaken är kanongod :thumbup: hade inga som helst problem att få i mig de 4 kg...tog slut lite väl snabbt ;)

KIRE
2004-04-14, 14:12
HAHAHHA
Fjäsktråd för kolozzeum eller??

SELF:s smaker och konsistens är bättre än EXCEL.
Det kan ALLA som provat själva hålla med om. Ge er för f-n!

Hobbes
2004-04-14, 14:17
Originally posted by KIRE
HAHAHHA
Fjäsktråd för kolozzeum eller??

SELF:s smaker och konsistens är bättre än EXCEL.
Det kan ALLA som provat själva hålla med om. Ge er för f-n!

Take a chill pill will....

Tala för dig själv, jag har aldrig handlat här ej heller ens provat exell men jag använder mig av EXCEL ibland:D

Nej, godast smak har ta mig tusan Optimum Nutrition alla kategorier, men det är ju min åsikt och smak....

Smaken är ju som :booty:

Berry
2004-04-15, 17:26
Hallon var inget vidare (latmasken tog överhanden och jag skickade inte tillbaka burken) - smaka för mkt som jordgubb :nono:

Vaniljen var som sagt god, speciellt i mjölk. Nackdelen med MWA verkar va den enorma mängden skum och därav att det blandar sig dåligt. Synd!

tejpis
2004-08-14, 02:52
Yaaay, ville bara uppdatera!

SELF Omninutrition Micro Whey Active CHOKLAD SMAKAR UNDERBART!!!

Kebab-Arne
2004-08-14, 10:58
Yaaay, ville bara uppdatera!

SELF Omninutrition Micro Whey Active CHOKLAD SMAKAR UNDERBART!!!

Går det att blanda då?
Ska själv beställa lite MWA snart och är osäker på vilken smak man ska satsa på. Läst att vaniljen ska vara god men efter att ABBs vanlij visade sig smaka inte alltför bra (skumt, med tanke på hur god chokladen var)så har jag blivit skeptisk mot alla vanlij smaker. :)

tejpis
2004-08-14, 13:39
Går det att blanda då?
Ska själv beställa lite MWA snart och är osäker på vilken smak man ska satsa på. Läst att vaniljen ska vara god men efter att ABBs vanlij visade sig smaka inte alltför bra (skumt, med tanke på hur god chokladen var)så har jag blivit skeptisk mot alla vanlij smaker. :)
Hur lätt att blanda som helst! 3dl mjölk + 1dl proteinpulver (+ 2 msk olivolja, för att slöa ner upptaget) skakade 3-4 gånger och sen var det lent som en babystjärt!

Vaniljen smakar åt h-vete äckligt och då har jag smakat från två olika burkar.

edit: Att 2msk olivolja slöar ner upptaget av protein kan mycket väl vara en myt, men det skadar ju inte med lite bra fett så där på kvällskvisten.

Action
2004-08-14, 17:15
SELF´s protein smakar mycket bra och är lättblandat. Ett tips är att inte använda skakgaller utan skaka utan så minskar risken för skum... :thumbup:

Jag har provat många olika proteiner genom åren. Och det är svårt att slå SELF´s pris, smak, kvalitet... Det finns de med bättre smak etc.. Men kombinationen av alla 3... :thumbup:

Sure jag är sponsrad, men som jag skrev så finns det godare proteiner.Men till vilket pris. :confused:

Dasse
2004-08-17, 23:16
Har dåliga erfarenheter av fitnesshopen, svåra att få tag på och de är fortfarande skyldig mig en hundring trots påminnelser och löften från dem att de ska skicka dem till mig. Att de hade bra priser när jag handlade spelar mindre roll när de inte är seriösa. Jag kan inte rekommendera dem eftersom jag inte litar på dem.

ArneW
2007-09-17, 12:37
Haha.. Mitt pulver är utgånget!! J*vla fitnesshop som sålt mig gammalt protein! Kan jag fövänta mig ersättning för detta? (utgånget 0307, köpte det 0311).

EDIT.. Har vart borta från träning ett par månader pga skada!


Tjena, jag köpte 2 kg SELF Omninutrition Micro Whey Active! Vanilj som jag precis fick hem från NEJ, MAN LÄNKAR INTE! Men det smakade riktigt unket men kan inte hitta utgångsdatumet på burken om det inte är den där lilla ringen av siffror med en pil i mitten som sitter gjutet i plasten på undersidan?

Hur läser man av den?

Fairing
2007-09-17, 15:27
Tjena, jag köpte 2 kg SELF Omninutrition Micro Whey Active! Vanilj som jag precis fick hem från Men det smakade riktigt unket men kan inte hitta utgångsdatumet på burken om det inte är den där lilla ringen av siffror med en pil i mitten som sitter gjutet i plasten på undersidan?

Hur läser man av den?

Ringen med pilen i talar om tillverkningsdag för plasten (har jag för mig)

Det måste sitta en märkning någonstans på burken. Är inte etiketten stämplad ? eller en liten klisterlapp någonstans på burken ?

Deceiver85
2007-09-17, 15:31
Tjena, jag köpte 2 kg SELF Omninutrition Micro Whey Active! Vanilj som jag precis fick hem från Men det smakade riktigt unket men kan inte hitta utgångsdatumet på burken om det inte är den där lilla ringen av siffror med en pil i mitten som sitter gjutet i plasten på undersidan?

Hur läser man av den?

Så går det när man köper protein från annat ställe än kolozzeum.com :D Sen kan det vara för att vanilj-vassle alltid smakar babianstjärt.

ArneW
2007-09-18, 11:29
Tjena

det löste sig, ringde till tillverkarna eller distributörerna som var ansvariga för Micro Whey Active, och alltså inte försäljaren, och sa att det smakade unket. De ursäktade det som hade hänt och skickade hem nytt protein till mig. Vad jag beställde var 2kg protein, vad jag fick hemlevererat som plåster på såren var 8kg protein och en stor burk Omega 3.
Så jag tycker dem löste min besvärliga situation med bravur!

Tackar för feedback

Edit: Valde att få hallon/jordgubb hemskickat istället

Magnus
2007-09-18, 11:54
Tjena

det löste sig, ringde till tillverkarna eller distributörerna som var ansvariga för Micro Whey Active, och alltså inte försäljaren, och sa att det smakade unket. De ursäktade det som hade hänt och skickade hem nytt protein till mig. Vad jag beställde var 2kg protein, vad jag fick hemlevererat som plåster på såren var 8kg protein och en stor burk Omega 3.
Så jag tycker dem löste min besvärliga situation med bravur!

Tackar för feedback

Edit: Valde att få hallon/jordgubb hemskickat istället

hallon/jordgubb ..... tycker synd om dig *spy*

Jiggen
2007-09-18, 12:12
kör bara på SELF micro whey active, bättre det än att köpa billigt skit, detta har typ inge fett eller kolhydrater så passar tokbra vid diet, mintchokladen är grymt nice *drool*

Magnus
2007-09-18, 14:08
kör bara på SELF micro whey active, bättre det än att köpa billigt skit, detta har typ inge fett eller kolhydrater så passar tokbra vid diet, mintchokladen är grymt nice *drool*

vänta här nu... bättre än billigt skit? det är väl just det SELF ÄR, billigt skit. omnu det är så rent och bra (till och med isolat) varför klumpar det samt varför kan man som slutkund köpa det för ca 100kr kilot, bara titta på vad andra tillverkare håller för priser på sina isolat.

Här i kretsarna brukar vi skoja om att det är maizenamjöl och diverse tillsatser.

Flexor
2007-09-18, 14:25
vänta här nu... bättre än billigt skit? det är väl just det SELF ÄR, billigt skit. omnu det är så rent och bra (till och med isolat) varför klumpar det samt varför kan man som slutkund köpa det för ca 100kr kilot, bara titta på vad andra tillverkare håller för priser på sina isolat.

Här i kretsarna brukar vi skoja om att det är maizenamjöl och diverse tillsatser.


Att sälja Selfs protein för 100 kr kilot är ju smart om man vill gå i förlust på varje burk som säljs, varifrån har du fått den informationen?


Mvh
Robert Lilja

Magnus
2007-09-18, 14:43
Att sälja Selfs protein för 100 kr kilot är ju smart om man vill gå i förlust på varje burk som säljs, varifrån har du fått den informationen?


Mvh
Robert Lilja

jag har fått den av min plånbok, pålitlig källa. om den sen säljs för 200kr kilot åt nån annan gör ju inte att kvaliten blivit någe bättre.

Flexor
2007-09-18, 15:40
Det låter bara konstigt att någon skulle vilja sälja ett protein med förlustmarginaler. Men jag ska prata med Fabbe på Self om detta för att se vad han har att säga.


Mvh
Robert Lilja

Fairing
2007-09-18, 15:41
Jag vet att SELF isolat såldes av ÅF för 100kr/kg men det var ett tag sedan (1 år?)

Flexor
2007-09-18, 15:53
Jag vet att SELF isolat såldes av ÅF för 100kr/kg men det var ett tag sedan (1 år?)

Kan också ha att göra med nästan noll marknadsföring och lite utgifter som de kunde pressa priserna så, med priserna som råder idag så skulle det verka skumt att sälja för 100 kr kg.

Eiselt har väldigt låga priser på FX och marknadsför det inte överhuvudtaget, ganska enkla och tråkiga förpackningar också. Allt för att ha låga priser.


Mvh
Robert Lilja

Fairing
2007-09-19, 07:43
Kan också ha att göra med nästan noll marknadsföring och lite utgifter som de kunde pressa priserna så, med priserna som råder idag så skulle det verka skumt att sälja för 100 kr kg.

Eiselt har väldigt låga priser på FX och marknadsför det inte överhuvudtaget, ganska enkla och tråkiga förpackningar också. Allt för att ha låga priser.


Mvh
Robert Lilja

Fast å andra sidan så tycker jag att både SELF & FX har marknadsfört sig hårt. Det är bara på senare tid FX (Nutrex/Eiselt) har dragit ner på annonseringen men det har väl att göra med alla stavfel som tog tid att rätta:laugh:

Flexor
2007-09-19, 10:37
Fast å andra sidan så tycker jag att både SELF & FX har marknadsfört sig hårt. Det är bara på senare tid FX (Nutrex/Eiselt) har dragit ner på annonseringen men det har väl att göra med alla stavfel som tog tid att rätta:laugh:

Tycker inte att dom på långa vägar har marknadsfört sig lika mycket som konkurerande märke, allt är ju rellativt.

Stavfel är en killer, det är de absolut inte ensamma om i denna bransch :laugh:


Mvh
Robert Lilja

Alfred Nobel
2009-04-10, 11:24
Bump: Behöver råd/tips och svar på en fråga!


Jag köpte 1kg med Jordgubb/Hallon smak och har problem med att lösa upp pulvret med vatten (Jag har inte testat och blanda med mjölk). Så fort jag börjar skaka pulvret med vatten i shakern bildas nästan bara skum och det blir klumpigt. Någon som har erfarenhet om detta? Varför bildas skum?
Jag har prövat Star Nutrition, FX, Eiselt, ON och twinlab tidigare men aldrig varit med om liknanade.


Pulvret känn "hårt och kornigt" och inte lika "tjockt" som de whey produkter jag testat från andra märken. Är det pga ISOLAT? Jag ser även vita små klumpar i burken och undrar vad det kan vara? Det tillsatta Taurinet, kanske?

Hoppas ni vet!

z_bumbi
2009-04-10, 13:32
Ett bra isolat klumpar sig inte mer än något koncentrat jag har testat.

Magnus
2009-04-10, 17:40
fortfarande problem med "isolatet" alltså :thumbup:

pia
2009-04-11, 10:12
Bump: Behöver råd/tips och svar på en fråga!


Jag köpte 1kg med Jordgubb/Hallon smak och har problem med att lösa upp pulvret med vatten (Jag har inte testat och blanda med mjölk). Så fort jag börjar skaka pulvret med vatten i shakern bildas nästan bara skum och det blir klumpigt. Någon som har erfarenhet om detta? Varför bildas skum?
Jag har prövat Star Nutrition, FX, Eiselt, ON och twinlab tidigare men aldrig varit med om liknanade.


Pulvret känn "hårt och kornigt" och inte lika "tjockt" som de whey produkter jag testat från andra märken. Är det pga ISOLAT? Jag ser även vita små klumpar i burken och undrar vad det kan vara? Det tillsatta Taurinet, kanske?

Hoppas ni vet!
Förstår inte det för vi säljer hur mycket som helst av detta protein och det är väldigt lätt att lösa upp i vatten. Jag använder mig själv av proteinet och har gjort i över ett år och aldrig haft några problem. Det är ett bra protein till ett bra pris. Visst finns det godare protein men jag tycker inte att det är värt att betala mer när det är helt okej att dricka.

Pepz
2009-04-11, 10:22
varför köpa från det företaget?
Två produkter som analyserats har visat sig inte innehålla det som deklarerats på burken.

hur många fler produkter är det då fel på?

pia
2009-04-11, 11:29
varför köpa från det företaget?
Två produkter som analyserats har visat sig inte innehålla det som deklarerats på burken.

hur många fler produkter är det då fel på?

För att det är för det första konkurrenter som gjort ena analysen och den andra analysen var gjord för länge sedan och de hade kvar en ingrediens som blev förbjuden i samma veva. Jag har använt deras produkter länge och jag tycker de är bra och jag skiter ärligt talat i vad konkurrenter säger och görs en analys idag som visar på annat och görs av en oberoende så kan jag fundera på att strunta i deras produkter. Många är nöjda med deras produkter och skulle det vara då mycket fel så skulle många fler vara missnöjda.

Jag litar på Magnus som är näringsfysiolog och ansvarig för deras produkter för han är duktig kunnig och jag litar på det han säger.

Pepz
2009-04-12, 20:43
För att det är för det första konkurrenter som gjort ena analysen och den andra analysen var gjord för länge sedan och de hade kvar en ingrediens som blev förbjuden i samma veva. Jag har använt deras produkter länge och jag tycker de är bra och jag skiter ärligt talat i vad konkurrenter säger och görs en analys idag som visar på annat och görs av en oberoende så kan jag fundera på att strunta i deras produkter. Många är nöjda med deras produkter och skulle det vara då mycket fel så skulle många fler vara missnöjda.

Jag litar på Magnus som är näringsfysiolog och ansvarig för deras produkter för han är duktig kunnig och jag litar på det han säger.

så du menar att bara för att en konkurrent beställt testet av ett analysföretag så är analysen färgad?

Sen gjorde ju SLV de andra testet(2007 inte länge sen) som visade att en produkt inte innehöll synefrin alls trots att det deklarerats på burken? utan istället en minimal mängd efedrin och endast halva mängden koffein gentemot det som deklarerats.. hur går detta ihop med den förklaring du angett däruppe? http://www.slv.se/upload/dokument/rapporter/mat_naring/analys_av_bantningsmedel_o_liknande_produkter.pdf för er som vill läsa

Alfred Nobel
2009-04-12, 21:02
Förstår inte det för vi säljer hur mycket som helst av detta protein och det är väldigt lätt att lösa upp i vatten. Jag använder mig själv av proteinet och har gjort i över ett år och aldrig haft några problem. Det är ett bra protein till ett bra pris. Visst finns det godare protein men jag tycker inte att det är värt att betala mer när det är helt okej att dricka.

Smaken har jag inga problem med, det är sött och lättdrucket. Det var bara ovant att behöva vänta 10 min på att skummet skall lägga sig. Jag har som sagt aldrig haft det problemet förut. Fast nu blandar jag helt enkelt min drink innan jag duschar och dricker efteråt :) Så problemet är löst.

Sverker
2009-04-13, 06:26
Så fort jag börjar skaka pulvret med vatten i shakern bildas nästan bara skum och det blir klumpigt. Någon som har erfarenhet om detta? Varför bildas skum?
Jag har prövat Star Nutrition, FX, Eiselt, ON och twinlab tidigare men aldrig varit med om liknanade.


Pulvret känn "hårt och kornigt" och inte lika "tjockt" som de whey produkter jag testat från andra märken.

Hoppas ni vet!

Tycker jag känner igen beteendet från ett vassleprotein som inte var instanticerat ( behandlat för att just lätt lösa sig i vatten ).
En mikroskåpisk mängd vassleprotein löser sig och bildar ett skumm. Det mesta ligger kvar som en klump och vill inte lösa sig alls.
Sedan har denaturerat vassleprotein en viss tendens att att inte lösa sig utan simmar runt som små hårda partiklar, som man kan känna med tungan.