handdator

Visa fullständig version : Knäböj djup low bar squat


Wild Warrior
2015-03-18, 21:44
Har hittills kört highbar squat atg, tänkte nu prova att köra low bar squat vilket innebär att man inte går ner så djupt som atg. Problemet är att jag inte kan anpassa mig till djupet. Det är omöjligt och vetta om det är godkänd djup eller inte:S. Brukar köra böj till box och då går det hur bra som helst. Någon som kan hjälpa mig?

SimonV
2015-03-18, 21:57
Filma och lägg upp eller be någon annan kolla på den

z_bumbi
2015-03-19, 08:10
Har hittills kört highbar squat atg, tänkte nu prova att köra low bar squat vilket innebär att man inte går ner så djupt som atg.

Det enklaste är att köra så djupt du kommer med en bra teknik eftersom det går att köra "atg" även med "lowbar".

hurril
2015-03-19, 09:01
Jag tycker att det är problematiskt med det här snacket om high- och lowbar. Det är en låtsasfråga likt ryggtjocklek eller proteintiming.

Du kommer att tjäna mer på att först söka en placering som låter dig böja smidigt och problemfritt. Med tiden kan du justera lite i taget för att lösa problem eller för att bara... testa lite. Men varför detta snudd på klubb-sökande valet av extremplacering?

"Jag är i low-klubben - klart bättre förmåner än den där bögiga high-klubben."

Mart|n
2015-03-19, 09:11
Jag tycker att det är problematiskt med det här snacket om high- och lowbar. Det är en låtsasfråga likt ryggtjocklek eller proteintiming.

Du kommer att tjäna mer på att först söka en placering som låter dig böja smidigt och problemfritt. Med tiden kan du justera lite i taget för att lösa problem eller för att bara... testa lite. Men varför detta snudd på klubb-sökande valet av extremplacering?

"Jag är i low-klubben - klart bättre förmåner än den där bögiga high-klubben."

Gutturalt är alltid coolare än high pitch. :D

Ristretto
2015-03-19, 09:18
Jag tycker att det är problematiskt med det här snacket om high- och lowbar. Det är en låtsasfråga likt ryggtjocklek eller proteintiming.

Du kommer att tjäna mer på att först söka en placering som låter dig böja smidigt och problemfritt. Med tiden kan du justera lite i taget för att lösa problem eller för att bara... testa lite. Men varför detta snudd på klubb-sökande valet av extremplacering?

"Jag är i low-klubben - klart bättre förmåner än den där bögiga high-klubben."

+1

Det finns ju många som går full ATG med vad som skulle kallas lowbar.

spoon
2015-03-19, 09:33
Filma dig själv snett framifrån. Efter lyften så kan du se om du har det djupet som du vill ha. Efter ett tag så lär du dig ungefär vart du har godkänt djup. I sl så ska höften vara lägre än knäets ovansida. Men du kan ju göra din egen bedömning om vad som är godkänt för dig.

stemag
2015-03-19, 10:17
"Jag är i low-klubben - klart bättre förmåner än den där bögiga high-klubben."


För att inte tala om oss som bara är med i front-böj klubben, står där med tights, glittertop och bara tar en massa selfies hela tiden, vi är nog värst...;)

Beholder
2015-03-19, 11:59
om du inte skall tävla kan du köra vilket djup du vill

Wild Warrior
2015-03-19, 16:02
Tycker också om att köra full rom skippa allt snack men då får jag halvera stången. Dagsläget drar jag lite över 200 halv och 150-60 full rom

Morty
2015-03-19, 16:21
Jag tycker att det är problematiskt med det här snacket om high- och lowbar. Det är en låtsasfråga likt ryggtjocklek eller proteintiming.

Du kommer att tjäna mer på att först söka en placering som låter dig böja smidigt och problemfritt. Med tiden kan du justera lite i taget för att lösa problem eller för att bara... testa lite. Men varför detta snudd på klubb-sökande valet av extremplacering?

"Jag är i low-klubben - klart bättre förmåner än den där bögiga high-klubben."

Sådär säger du ju bara för att du inte är i highbar-klubben!!

exevision
2015-03-19, 16:29
Jag tycker att det är problematiskt med det här snacket om high- och lowbar. Det är en låtsasfråga likt ryggtjocklek eller proteintiming.

Du kommer att tjäna mer på att först söka en placering som låter dig böja smidigt och problemfritt. Med tiden kan du justera lite i taget för att lösa problem eller för att bara... testa lite. Men varför detta snudd på klubb-sökande valet av extremplacering?

"Jag är i low-klubben - klart bättre förmåner än den där bögiga high-klubben."

Har lyssnat till detta och försöker numera placera stången stadigt (vilket nog anses vara lowbar) och böjer. Försöker att inte tänka för mycket på någon speciell böjstil pga stångplaceringen. Anser att min böj är bättre nu.

hurril
2015-03-19, 18:36
För att inte tala om oss som bara är med i front-böj klubben, står där med tights, glittertop och bara tar en massa selfies hela tiden, vi är nog värst...;)

Amagad, frontböjklubben är den bästa. (Det menar jag!)

Sådär säger du ju bara för att du inte är i highbar-klubben!!

Ha! Jag spelar faktiskt själv mer för high-barklubben än för low- även om min placering kanske mer än en hybrid; jag försöker få stången att ligga långt bak.