handdator

Visa fullständig version : Liten röv - HJÄLP!


MånsGoldschmidt
2015-03-18, 18:08
-Hej!
Jo det är så att jag har problem med att träna rumpan, hur gör jag?
Vilka övningar rekommenderas? Jag hoppar HELST över squats eftersom jag inte gillar dem.
Bomba mig med rumpövningar!

Gonsa
2015-03-18, 18:22
Ett tips e att följa diverse fitness-tjejer på instagram. Jellydevote, Malinbjork_ osv osv, finns rätt mmånga tjejer som fokuserar mycket på din rumpa o lägger upp videos på din rumpträning.

cero
2015-03-18, 18:28
ATG-squats och utfall.

Inte massa trams med maskiner, pilatesbollar och gummisnoddar som man ser på Instagramfjortisarnas sidor. Det gäller att bli stark i basövningar för att få saker att växa. Fördubbla din styrka i djupa knäböj så har du en bra början. Djupa benpressar funkar också, om du nu inte vill böja.

Toberi
2015-03-18, 19:58
Vet inte vad den kallas men man ligger med axlarna på en bänk och sen har man fötterna i marken med knäna böjda 90grader och sen "juckar" du upp höfterna och ev vikter.

Diomedea exulans
2015-03-18, 20:05
Kanske ska byta tips med han i den andra tråden som hade för stor röv.

anvihl
2015-03-18, 20:10
Vet inte vad den kallas men man ligger med axlarna på en bänk och sen har man fötterna i marken med knäna böjda 90grader och sen "juckar" du upp höfterna och ev vikter.

"Hip thrusts" verkar det som du beskriver.

Strikta utfall, 45 graders ryggresningar med "plattan" under höften där du fokuserar och spänner röven väldigt hårt i toppen (det ska inte kännas något i korsryggen) och kettlebell svingar mellan benen är mina favoriter. Sen i marklyft, böj osv tänker du mycket på att driva höften framåt hela tiden. Du låser ut mark med röven inte med ryggen t.ex.

Jamerson
2015-03-18, 20:27
Brett Contreras har studerat arselträningen ur ett vetenskapligt perspektiv och är känd för sin expertis inom området. Kolla in:

http://bretcontreras.com/category/glute-training/

Han rekommenderar knäböj, marklyft och hip thrusters, bla

tizfit
2015-03-18, 20:45
Kanske ska byta tips med han i den andra tråden som hade för stor röv.

Skulle underlättat xD

tizfit
2015-03-18, 20:46
Tunga böj - hockeyröv