handdator

Visa fullständig version : Bullworker


Starke75an
2015-03-18, 15:05
Hur många av er har ägt/äger en Bullworker? Började träna nån gång på sent 80-talet hemma med en hantel, en fjäder med handtag och Bullworker.

Den var ett hemmagym som man kunde bära med sig. Verkar inte så poppis längre...

Illustrerade mannen
2015-03-18, 15:34
Har ägt! Vilka minnen! Min yngre bror fick nästan käken avslagen av den då jag tappade greppet och han stod och hängde över mig...

panzerpig
2015-03-18, 16:52
Haha, jag har en, köpte den begagnad på myrorna för nått år sedan, mest för nostalgin. Har en kungsfjäder nånstans också. Och en sån där expander (?) tre metallfjädrar som sitter fast med två hantag, väldigt lätt att slita av sig hår eller skägg när man tränar med den ;)

Toberi
2015-03-18, 19:56
Minns att en kompis hade en sån som han brukade stå och dra i när vi hängde hos honom.

DenverBroncos
2015-03-19, 08:47
http://web.comhem.se/~u78181094/Test/Bullworker%20bruch.jpg

J.V
2015-03-19, 08:51
Hahah, vilka minnen. Farsan envisades med att tävla mot mig vem som var starkast - detta avgjordes med en kungsfjäder och en bullworker.

Gnistan
2015-03-19, 12:15
Hur många av er har ägt/äger en Bullworker? Började träna nån gång på sent 80-talet hemma med en hantel, en fjäder med handtag och Bullworker.

Den var ett hemmagym som man kunde bära med sig. Verkar inte så poppis längre...

Hade en sån där fjäder (kungsfjäder?) på 70 talet, den näst starkaste med blå fjäder vill jag minnas. Man fick med ett papper med olika positioner för att träna med den. Höll på att kosta mig ett par glasögon då jag fick en rejäl snyting i ansiktet av den så glasögonen flög iväg. Körde den, armhävningar samt en hantel som bror min gjort i skolan på tekniken, när man inte var upptagen med att trimma och köra moppe.
En dag då jag som vanligt skulle köra med den så gick fjädern av och det var inte så kul heller.
Bullworker hade jag inte själv men har testat polares.

ARMSTARK
2015-03-19, 12:24
Det här är faktiskt riktigt bra träningsredskap som ni radar upp, speciellt för en tonåring som inte kan/vill gå på gym. Jag brukar faktiskt köra ett pass med mina grejjer ibland, typ på semestern när gymet är stängt.
Sen ska tilläggas att kungsfjädern är inte bara ett träningsredskap. :naughty: