handdator

Visa fullständig version : Hjälp tack!


enygrens
2015-03-17, 22:45
Hej!

Jag är en 20 årig tjej på 158 cm, väger 53 kg. Jag jobbar som träningsinstruktör då jag leder lättare gympapass 5-6 dagar i veckan, runt 3 tim varje pass. Sedan kör jag styrketräning 4 gånger i veckan. Jag har magsjukdomen IBS vilket gör att jag inte kan äta allt, speciellt inte vissa kolhydrater. Jag har deffat i ca 1 månad och ser lite resultat, men började deffen inan jag blev träningsinstruktör och inser nu att jag behöver äta mycket mer då min ork är lika med noll och de känns som min kropp tar ut det sista just nu. Jag vill fortsätta deffa för att tighta till min kropp lite, så HUR bör jag äta? Älskar mat så det är inget problem :) snälla hjälp tack!

GulligaGurkan
2015-03-18, 14:17
Ät som du gör nu fast mer. Det enda som du behöver ändra är väl kalorierna. Vill du deffa så ska du ju ligga på underskott, och om du vill gå ner i samma takt som innan du började jobba så får du anpassa din mat efter det helt enkelt.
Försök ligga på en stabil vikt i tre veckor eller så för att få reda på din balans, sen sänker du den helt enkelt lite :)

cero
2015-03-19, 00:54
Fortsätt dra ned på kalorierna så tappar du vikt. Kika lite på innehållsförteckningar så får du ett hum om hur du kan äta.

Toberi
2015-03-19, 07:17
Nu vet jag ju inte hur din mat ser ut men om du har svårt med vissa kolhydrater så skulle jag ökat på fett och protein. Kanske äta mer innan och efter träning om det är möjligt.

Storebror
2015-03-19, 12:32
Funkar havregrynsgröt för dig? Jag levde med UC i många år och har en del meck med kosten också även nu, men det har alltid funkat fint för mig. Isf är det ju perfa grejer ihop med nån banan, valnötter och honung eller russin.

enygrens
2015-03-19, 16:24
Okej, tack för alla svar! Jag kan äta havregrynsgröt och det gör jag till varje frukost :) har ökat lite i protein och fettintaget nu vilket gör att jag känner mig lite piggare, får se hur kroppen blir och ser ut efter det bara, men tror inte det är någon fara eftersom jag tränar så pass mycket som jag gör!
Jag har legat på ett underskott sen jag började och det gick jätte bra, sedan kom mitt nya jobb in i bilden med ännu mer träning så jag kände att det inte skulle funka. Men som sagt, har ökat litegrann nu i protein och fett så får se vad som händer! :)